mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Lepiej niż Euro V

Lepiej niż Euro V

Dwie serie ciężarowe Volvo - FH i FM, które już w przyszłym roku pojawią się z silnikami spełniającymi normę emisji spalin EEV, będą czystsze niż wymaga tego norma Euro V, jaka zacznie obowiązywać od października 2009 r.

Lepiej niż Euro V
Silniki Volvo EEV (Enhanced Environmental friendly Vehicle) zostały zaprojektowane z myślą o poprawie jakości czystości powietrza poprzez ograniczenie emisji cząstek stałych i zadymienia spalin do absolutnego minimum. Bazują one na zoptymalizowanych jednostkach napędowych D13 z technologią oczyszczania spalin SCR. Poziomy emisji są znacznie niższe od rygorystycznych wymagań normy emisji spalin Euro V.

Oczekuje się, że w pierwszym etapie spełnione zostaną potrzeby większości dotychczasowych użytkowników jednostek napędowych D13. Oprócz znacznie niższego zadymienia spalin i emisji cząstek stałych, nowe silniki spełniające normę emisji spalin EEV charakteryzują się większą ekonomiką paliwową. Dzięki temu, klienci mogą cieszyć się niższym zużyciem paliwa, a jednocześnie korzystać z przywilejów podatkowych, obowiązujących w niektórych krajach.

Volvo Trucks konsekwentnie realizuje swój plan dochodzenia do normy Euro VI. Według Volvo najskuteczniejszym rozwiązaniem będzie połączenie technologii SCR i EGR. Największym wyzwaniem jest oczywiście skonstruowanie silnika o wysokich osiągach, bez pogarszania jego dynamiki i ekonomiki paliwowej.
Tematy w artykule: Volvo FH Volvo FM

Podobne wiadomości:

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na świecie

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na...

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-18

Ciężarowe Volvo vs. Koenigsegg - test nowej skrzyni biegów

Ciężarowe Volvo vs. Koenigsegg - test nowej...

Ciężarówki i Autobusy 2014-11-12

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.