mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Lepsza niż Astra czy Golf

Lepsza niż Astra czy Golf

Choć rynek europejski od dawna jest areną walki pomiędzy dwójką niemieckich kompaktów – Oplem Astrą i Volkswagenem Golfem, to w naszym kraju muszą one uznać wyższość czeskiego konkurenta. Zarówno w statystykach sprzedaży, jak i w rankingach Top Ten mojeauto.pl Skoda Octavia po raz kolejny pokonała niemiecki duet.

Lepsza niż Astra czy Golf
Próba odpowiedzi na pytanie, co takiego ma w sobie Skoda Octavia, że jest aż tak popularna wśród naszych rodaków, nie ma chyba większego sensu. Wiele, jeśli nie wszystko, o tym już powiedziano i napisano. W skrócie można powiedzieć, że wcale nie gorsza jakość, niemal te sama technologia, a wszystko za nieco bardziej przystępne pieniądze. Już od prawie dwóch lat Octavia dostępna jest w odnowionej wersji po liftingu, więc o jakimś zauroczeniu nowością rynkową nie ma raczej mowy.

Na potwierdzenie tego, że atrakcyjna cena wciąż jest istotnym czynnikiem z punktu widzenia polskiego kierowcy, można przedstawić skład czołowej dziesiątki. Poza Octavią mamy tu także drugą Skodę – Fabię, dwie Kie – cee’d i Vengę oraz Dacię Duster. Wszystkie te modele mają jedną wspólną cechę – w rywalizacji ze swoimi bezpośrednimi konkurentami korzystna cena jest ich jednym z najważniejszych elementów.

Lipiec nie jest najlepszym miesiącem na zakupy, także jeśli chodzi o nowy samochód. Wiedzą o tym też i producenci, dlatego w pierwszym wakacyjnym miesiącu nie mieliśmy do czynienia z napływem nowości do salonów. Pojawiła się jedynie nowa generacja BMW X3 (ceny od 159.900 zł) oraz najbardziej ekstremalna wersja modelu Audi A5, czyli RS5 z 450-konną jednostką (368.940).

O lekkim marazmie wakacyjnym świadczą nie tylko gorsze wyniki sprzedażowe, ale także fakt, że w czołowej dziesiątce rankingu Top Ten mojeauto.pl najbardziej popularnych modeli nie pojawił się choćby jeden, który w czerwcu plasował się na dalszej pozycji.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w lipcu 2010

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

+ 3

Skoda Octavia

15971

2

- 1

Opel Astra

12124

3

bz

Volkswagen Golf

10234

4

- 2

Skoda Fabia

9879

5

+ 1

Dacia Duster

9669

6

- 1

Kia cee'd

9443

7

bz

Kia Venga

8715

8

bz

Volkswagen Polo

8692

9

bz

Opel Corsa

7643

10

bz

Opel Insignia

7358

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe

Tak jak Octavia, Astra i Golf rozdzieliły między siebie, i to kolejny miesiąc z rzędu, trzy czołowe lokaty w kategorii najbardziej popularnych modeli, tak i Skoda, Opel i Volkswagen, choć w nieco innej kolejności, zdecydowanie zdominowały kategorię najbardziej popularnych marek. Pierwsze miejsce i to z dość wyraźną przewagą nad rywalami ponownie dla marki z Wolfsburga, co może być zapowiedzią, że ponownie przez kilka (kilkanaście?) miesięcy najwyższe podium w tej kategorii jest już zarezerwowane. Drugie miejsce dla marki z Mlada Boleslav, zaś trzecie dla tej, mającej swoje korzenie w Ingolstadt, czyli dokładnie tak jak to wyglądało w czerwcu br.

Poza pierwszą trójką uwagę zwraca mozolny powrót Toyoty na czoło rankingu. Ta najbardziej popularna marka na świecie dość długo w poprzednich latach skutecznie walczyła z Volkswagenem o palmę pierwszeństwa. Czwarte miejsce w lipcu, z nieznaczną już stratą punktową do Skody i Opla, może oznaczać, że najpopularniejsza marka z Kraju Kwitnącej Wiśni dołączy się już wkrótce do walki o ścisłą czołówkę.

W wynikach lipcowych warto także zwrócić uwagę, po kilkumiesięcznej absencji, na powrót do pierwszej dziesiątki Audi oraz Nissana.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w lipcu 2010

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

bz

Volkswagen

52274

2

bz

Skoda

42890

3

bz

Opel

41664

4

+ 2

Toyota

37582

5

- 1

Kia

37231

6

- 1

Ford

29652

7

+ 1

Renault

28570

8

+ 1

Fiat

26618

9

+ 4

Audi

25075

10

+ 4

Nissan

22934

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe

Ogłoszone przez resort finansów założenia do nowelizacji ustawy o VAT, a dotyczące czasowego cofnięcia uprawnień dla przedsiębiorców do odliczania 100 procent podatku naliczonego od zakupu aut z kratką oraz paliwa do nich, które mają wejść w życie od najbliższego stycznia, nie wywołały jakiegoś masowego szturmu właścicieli firm do salonów sprzedaży. Na razie. Okres wakacyjny z pewnością nie jest najlepszym momentem na takie zakupy, jednak, o ile nie nastąpią jakieś nieprzewidziane zmiany w planach rządu, można się spodziewać większego zainteresowania tego rodzaju pojazdami na jesieni.

W lipcu ponownie miały miejsce drobne przetasowania na czele kategorii pojazdów użytkowych. I znowu Volkswagen Transporter awansował na pierwsze miejsce, tym razem spychając o jedną lokatę Mercedesa Sprintera. A za ich plecami, kolejny miesiąc z rzędu, pierwszy model z grupy „kratek” – Skoda Octavia, która to grupa w czołowej dziesiątce miała w lipcu aż sześciu swoich przedstawicieli. W lipcu w salonach pojawiła się nowa wersja dostawczego Opla Movano, choć na razie jeszcze model ten nie zrobił furory w rankingu.

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta użytkowe w lipcu 2010

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

+ 1

Volkswagen Transporter

3575

2

- 1

Mercedes Sprinter

3362

3

bz

Skoda Octavia

3153

4

+ 6

Fiat Ducato

3022

5

bz

Dacia Duster

2606

6

bz

Kia cee'd

2311

7

- 3

Skoda Fabia

2275

8

bz

Nissan Qashqai

2237

9

bz

Opel Astra

2135

10

+ 7

Iveco Daily

1871


* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych samochodów w serwisie Auta Nowe

Tematy w artykule: raporty

Podobne wiadomości:

Kupujemy coraz mniej diesli

Kupujemy coraz mniej diesli

Aktualności 2016-04-19

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Sprzedawcy aut używanych bardziej uczciwi

Aktualności 2016-02-04

Komentuj:

~Artur 2010-08-09

Piotr opisał całą teorię sukcesu tego samochodu Nic dodawać nie trzeba

~VCI 2010-08-09

Miałem Octacię przez trzy lata. Wersje 2.0 TDI 140 KM. Ogólnie dobre autko (choć drogie!), byłem zadowolony, ale to nie półka Jetty czy Astry sedan, te są bez dwóch zdań lepsze. Ogólnie Octa to średnia półka wśród kompaktów - jest z 6-7 gorszych i z 6-7 lepszych aut tej klasy. Dziś jeżdzę Corollą sedan i za wydane pieniądze (mniejsze!) mam nic nie gorsze auto, a następnym moim autem będzie nowa Jetta (już obecna jest super).

~Piotr 2010-08-09

Octavia to samochód dla wąsatego polaka zakładającego skarpetki do sandałów, może jeszcze dla przedstawicieli handlowych. Polplarność zawdzięcza temu że udaje Golfa za pieniądze równe autu KIA.

~Artur 2010-08-09

Cena Czyni Cuda, A tak serio, to miałem okazję pojeździć Octavią 1,9 105KM z wypożyczalni. Oczywiście, że słabizna. Ale jadąc nią z Monachium do Poznania, non stop na pełnym gazie zużyła mi 8l/100. A do tego jest w niej dość komfortowo i wyjątkowo pojemnie. Brzydal? No może. Ale konfigurując to auto można zadbać o efekt. Kolor, koła itp. Porządne auto

~sdf 2010-08-09

PS. Octavia 1.4 - 53700PLN; Golf 1.4 5d - 59630 PLN. To jest 10% różnicy, a Octavia jest większa i ma tańsze wyposażenie. I to wyjaśnia wyniki sprzedaży.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport