mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Lexus GS na piątkę

Lexus GS na piątkę

Lexus GS okazał się, jak do tej pory, najbezpieczniejszym samochodem w klasie aut luksusowych - wynika z opublikowanych dzisiaj rezultatów testów zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP.

Lexus GS na piątkę

Wprawdzie nie można bezpośrednio porównywać Lexusa GS z innymi modelami w tej klasie, gdyż rywale poddawani byli testom wcześniej (w 2004 r. Audi A6 - 5 gwiazdek, BMW serii 5 - 4 gwiazdki, pozostałe jeszcze wcześniej), a przecież wciąż producenci udoskonalają swoje produkty pod względem bezpieczeństwa, to jednak wynik uzyskany przez japońską markę może budzić uznanie.

Uzyskany wynik 35 punktów, czyli 5 gwiazdek, jest największą zdobyczą punktową w historii testów EuroNCAP w kategorii aut luksusowych. Złożyło się na to 15 punktów (na 16 możliwych) za zderzenie czołowe oraz 18 (na 18) za zderzenie boczne. Dodatkowe dwa punkty GS otrzymał za SBR - system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa.

Lexus dobrze też wypadł, jeśli chodzi o ochronę przewożonych w nim dzieci. Uzyskał 41 punktów (na 49) i cztery gwiazdki. Na słabszą ochronę w razie kolizji z Lexusem GS mogą liczyć piesi - 18 punktów (na 36 możliwych) i tylko dwie gwiazdki.

Najnowszy Lexus GS300, który poddany został surowym testom, wyposażony jest seryjnie w dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, dwie poduszki chroniące kolana, dwie poduszki boczne, kurtyny powietrzne chroniące głowy, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia oraz pełną gamę elektronicznych systemów: ABS, ESP, BA, EBD, TRC oraz VSC.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport