mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Lincoln Continental Concept - amerykański powrót do klasy premium

Lincoln Continental Concept - amerykański powrót do klasy premium

Lincoln Continental od 1939 jest synonimem amerykańskiego luksusu najwyższej klasy. Dlatego nowa generacja tego auta jest wyczekiwana w sporym napięciu. Amerykanie chyba jednak nie zawiodą niczyich oczekiwań...

Lincoln Continental Concept - amerykański powrót do klasy premium
Continental Concept to przedsmak tego, co czeka klientów tej najbardziej ekskluzywnej z amerykańskich firm samochodowych. Dopisek Concept nie zmienia faktu, że auto wygląda jakby miało od jutra stanąć w salonach marki. Tymczasem jutro zdobędzie pierwszy salon, ale... będzie to wystawa New York International Auto Show, gdzie w przedprodukcyjnej formie zwiedzający obejrzą go po raz pierwszy.

Nowy Continental zapowiada przyszłościowy styl marki, wysoki poziom luksusu, który będzie dostarczała klientom i oznacza powrót słynnego modelu, który w 2002 roku zniknął z cenników Lincolna. Teraz wróci i wygląda to na powrót w dobrym stylu.

Continental Concept urzeka prostotą swojej linii i jest to zamierzone - Lincoln nie chce krzyczeć i ostentacyjnie przypominać o swoim szlachetnym rodowodzie, lecz będzie urzekał dyskretną elegancją. Klasyczny sedan ma jednak kilka ciekawych ozdobników - to m.in. duża atrapa chłodnicy na froncie, której wzór będzie znakiem rozpoznawczym marki, albo klamki drzwi zgrabnie ukryte w chromowanym obramowaniu okien. 21-calowe felgi i połaczone tylne lampy uzupełniają ten klasyczny, ale jednocześnie niepowtarzalny projekt nadwozia, a laserowo-diodowe reflektory utrzymują go w kanonach panującej obecnie mody.

Wewnątrz klimat jest podobny - sporo błyskotek, ale w stonowanym, tradycyjnym stylu. Lincoln podkreśla przede wszystkim zastosowanie ultrakomfortowych foteli z możliwością regulacji na 30 sposobów. Cięzko sobie wyobrazić jakie sztuczki oferują te amerykańskie trony, ale jedno jest pewne - granatowa tapicerka z weneckiej skóry i alcantary wygląda fantastycznie. Jeśli jesteśmy przy materiałach użytych do wykończenia wnętrza tego konceptu, należy wspomnieć także o satynowej podsufitce i wełnianych dywanikach... Klasa premium po amerykańsku to także system audio Revel Ultima z 19 głośnikami, ściemniane okno dachowe (blokuje do 99% promieni UV) i tzw. ambientowe oświetlenie kabiny. W takich warunkach z pewnością doskonale smakuje schłodzony w tylnym podłokietniku szampan.

To niemałe auto w koncepcyjnej formie napędza 3-litrowy silnik benzynowy V6 z rodziny EcoBoost. Nie znamy jeszcze jego mocy, ale agregaty montowane w Continentalach nigdy nie cierpiały na jej niedobór - w tym wypadku stado mechanicznych mustangów powinno liczyć ponad 300 sztuk. Za ich ujarzmienie i bezpieczną oraz komfortową jazdę będzie dbał system Lincoln Drive Control, który ustawia układ jezdy w zależności od oczekiwań kierowcy.
 
Lincoln Continental 10 generacji wkroczy na amerykański rynek już w przyszłym roku. Jeśli ostateczna forma nie będzie się różniła od prototypowej gwiazdy jutrzejszego salonu w NY to serdecznie zapraszamy nową limuzynę na europejski rynek - tu mogłaby powalczyć z niemieckimi liderami segmentu premium.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Lincoln
Tematy w artykule: Lincoln targi Nowy Jork Nowy Jork New York

Podobne wiadomości:

Toyota GT86 - pierwsze zdjęcia po liftingu

Toyota GT86 - pierwsze zdjęcia po liftingu

Premiery 2016-03-17

Odnowiona Toyota RAV4 również jako hybryda

Odnowiona Toyota RAV4 również jako hybryda

Premiery 2015-04-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport