mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Lista zwycięzców "Top Safety Pick 2011"

Lista zwycięzców "Top Safety Pick 2011"

IIHS (Insurance Institute For Highway Safety) ogłosił właśnie listę 66 zwycięzców "Top Safety Pick" na 2011 rok.

Lista zwycięzców

Amerykańska organizacja zajmująca się badaniem poziomu bezpieczeństwa w nowych samochodach co roku ogłasza listę aut najbezpieczniejszych pod względem ochrony pasażerów przy zderzeniu czołowym, bocznym, dachowaniu oraz uderzeniu z tyłu. Aby dane auto zostało nagrodzone, musi mieć także w wyposażeniu ESP. Takie wyniki pomagają potencjalnym klientom na wybranie samochodów z poszczególnej grupy rynkowej, które oferują najwyższy poziom bezpieczeństwa. W 2010 roku Instytut dodał do programu testów, wcześniej wspomniane, sprawdzenie wytrzymałości dachu.

Markami i koncernami, które zdobyły najwięcej wyróżnień dla swoich różnych modeli, były: Hyundai/Kia, Volkswagen/Audi, które mają po 9 nagrodzonych samochodów, General Motors, Ford/Lincoln i Toyota/Lexus/Scion, które zdobyły po 8 nagród i Subaru z 5 "statuetkami" (było jedynym producentem, który został wyróżniony w każdej kategorii, w której startował). Nowinkami, które pojawiły się na liście po raz pierwszy w tym roku są:

Samochody duże:
Mercedes Klasy E Coupe
Samochody średnie: Kia Optima i Volkswagen Jetta
Samochody małe: Chevrolet Cruze, Scion tC, Volkswagen Golf GTI
Duże SUV-y: Volkswagen Touareg
Średnie SUV-y: Ford Explorer, Hyundai Santa Fe, Mercedes GLK

Poniżej prezentujemy pełną listę nagrodzonych samochodów w 2011 roku. Przypominamy, że nie ma tu miejsc - wszystkie auta są wygranymi, kolejność nie gra roli.

Samochody duże:

Buick LaCrosse
Buick Regal
BMW Serii 5 (z wyjątkiem wersji z napędem na 4 koła i silnikiem V8)
Cadillac CTS (sedan)
Ford Taurus
Hyundai Genesis
Infiniti M37/M56 (z wyjątkiem wersji M56x z napędem na 4 koła)
Lincoln MKS
Mercedes Klasy E Coupe
Mercedes Klasy E (sedan)
Toyota Avalon
Volvo S80

Samochody średnie:

Audi A3
Audi A4 (sedan)
Chevrolet Malibu
Chrysler 200
Dodge Avenger
Ford Fusion
Hyundai Sonata
Kia Optima
Lincoln MKZ
Mercedes Klasy C
Subaru Legacy
Subaru Outback
Volkswagen Jetta (sedan)
Volkswagen Jetta SportWagen

Volvo C30

Samochody małe:

Chevrolet Cruze
Honda Civic (z wyjątkiem Si; czterodrzwiowe modele z opcjonalnym systemem stabilizacji toru jazdy)
Kia Forte (sedan)
Kia Soul
Mitsubishi Lancer (sedan; z wyjątkiem wersji z napędem na 4 koła)
Nissan Cube
Scion tC
Scion xB
Subaru Impreza (sedan i hatchback; z wyjątkiem wersji WRX)
Toyota Corolla
Volkswagen Golf (wersja czterodrzwiowa)
Volkswagen GTI (wersja czterodrzwiowa)

Samochody najmniejsze:

Ford Fiesta (sedan i hatchback, wyprodukowane po lipcu 2010 roku)

Vany:

Toyota Sienna

Duże SUV-y:

Volkswagen Touareg

Średnie SUV-y:

Audi Q5
Cadillac SRX
Chevrolet Equinox
Dodge Journey
Ford Explorer
Ford Flex
GMC Terrain
Hyundai Santa Fe
Jeep Grand Cherokee
Kia Sorento (wyprodukowane po marcu 2010 roku)
Lexus RX
Lincoln MKT
Mercedes GLK
Subaru Tribeca
Toyota Highlander
Toyota Venza
Volvo XC60
Volvo XC90

Małe SUV-y:

Honda Element
Hyundai Tucson
Jeep Patriot (z opcjonalnymi bocznymi poduszkami powietrznymi, chroniącymi klatkę piersiową)
Kia Sportage
Subaru Forester
Volkswagen Tiguan

Frontalne testy zderzeniowe przeprowadzane są przy prędkości 40 mil na godzinę (ok. 64 km/h) - specjaliści ogłaszają werdykt po stopniu ingerencji wgniecionej strefy w kabinę, poziomie uszkodzeń ciała, zmierzonym za pomocą specjalnego manekina oraz na podstawie analizy filmu, który zarejestrował zderzenie w zwolnionym tempie. Test na boczne uderzenie polega na tym, że samochód sunie bokiem i przy prędkości 31 mil na godzinę (ok. 50 km/h) uderza w barierę, która symuluje przód pickupa, czy też SUV-a. Jeśli chodzi o dachowanie, to tutaj także mamy dość prosty sposób, a mianowicie testujący spuszczają metalową płytę o ciężarze czterokrotnie przewyższającym ciężar auta. Wynik jest pozytywny, gdy wgniecenie dachu nie przekroczy 13 centymetrów. Test na uderzenie z tyłu przeprowadzany jest przy prędkości 20 mil na godzinę (ok. 32 km/h) - badane tu są siły jakie działają na kark manekina oraz zasięg ruchu głowy przy takim uderzeniu.

Podobne wiadomości:

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Aktualności 2016-12-01

Mikrosamochody oblały testy zderzeniowe

Mikrosamochody oblały testy zderzeniowe

Aktualności 2016-04-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport