mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Loeb + Elena + Xsara = Triumf!

Loeb + Elena + Xsara = Triumf!

Monte Carlo na początek, a potem w serii Nowa Zelandia, Włochy (Sardynia), Cypr, Turcja, Grecja (Akropol) i teraz Argentyna - tak w skrócie przedstawia się pasmo tegorocznych sukcesów francuskiego zespołu.

Loeb + Elena + Xsara = Triumf!

Sébastien Loeb z pilotem Danielem Eleną w Citroenie Xsara po raz siódmy w tym sezonie, a szósty raz pod rząd wygrali rajd zaliczany do klasyfikacji mistrzostw świata w rajdach samochodowych. Pomimo startu z pierwszej pozycji (odgarniał luźny szuter reszcie stawki), Francuz wygrał 9 na 22 odcinków specjalnych (6 na 10 pierwszego dnia), a potem już  tylko - i do tej jego roli też zaczynamy się już przyzwyczajać - kontrolował przebieg wydarzeń i utrzymywał bezpieczny dystans do szarżującego Gronholma.

Loeb jest zdecydowanym liderem po dziewięciu (z 16) tegorocznych eliminacji WRC (75 pkt). Za to, tak jak pisaliśmy w relacji po Rajdzie Grecji, za nim toczy się coraz bardziej zacięta walka. Czterech kierowców rozdziela 6-punktowa różnica. Drugi narazie Solberg (48 pkt.) dobrze wystartował do zawodów, ale potem szarża i drobne defekty auta zepchnęły go za coraz lepiej rozumiejącego się z Peugeotem 307CC Fina, Marcusa Gronholma (45 pkt.).

Kolejnym pretendentem do drugiego miejsca na koniec sezonu jest drugi z Finów w czołówce, Toni Gardemeister (44 pkt.). Kierowca Forda Focusa dojechał w Ameryce Południowej tuż za podium, wygrywając po drodze drugi oes trzeciego i dowożąc 5 punktów dla teamu. Piąty z grona pretendentów do wice-mistrzostwa jest Estończyk Markko Martin (42 pkt.), który odwrotnie do partnera z zespołu Peugeota, nadal nie jeździ na miarę oczekiwań w 307-ce, czym dał wyraz przegrywając walkę z Harrim Rovanperrą o piątą lokate na mecie.

Siódmy w Villa Carlos Paz był powracający po przymusowym urlopie Francois Duval. Belg z nowym pilotem Svenem Smeetsem (wcześniej u boku Freddy Loixa), dowiózł dla szefa Citroena 2 punkty. Narazie wystarczy, później z pewnością będzie musiało być lepiej. Ósmy był Manfred Stohl, który w prywatnym, trzecim Citroenie w topowej dziesiątce przyjął 1 punkt. Czwarta "Cytryna" dojechała  na 10 miejscu pod kierownictwem Xaviera Pons. Francuski producent ma powody do dumy.

Pierwsza, punktowana ósemka w rajdzie Argentyny:
1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (Francja/Citroen Xsara WRC)
2. Marcus Gronholm, Timo Rautiainen (Finlandia/Peugeot 307 WRC)
3. Petter Solberg, Philip Mills (Norwegia, W.Brytania/Subaru Impreza WRC)
4. Toni Gardemeister, Jakke Honkanen (Finlandia/Ford Focus WRC)
5. Harri Rovanpera, Risto Pietilainen (Finlandia/Mitsubishi Lancer WRC)
6. Markko Martin, Michael Park (Estonia, W.Brytania/Peugeot 307 WRC)
7. Francois Duval, Sven Smeets (Belgia/Citroen Xsara WRC)
8. Manfred Stohl, Ilka Minor (Austria/Citroen Xsara WRC)

Klasyfikacje: indywidualna i producentów po rajdzie Argentyny (9 z 16 eliminacji):
1. Loeb 75 pkt
2. Solberg 48
3. Groenholm 45
4. Gardemeister 44
5. Martin 42
6. Rovanpera 20

1. Citroen 96 pkt
2. Peugeot 90
3. Ford 62
4. Subaru 54
5. Mitsubishi 41
6. Skoda 8

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport