mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Logan - rumuński hit

Logan - rumuński hit

Tego można było się spodziewać. Dacia Logan oficjalnie zadebiutowała i od razu znalazło to odzwierciedlenie w rankingu Top Ten mojeauto.pl. Na podium za Loganem znaleźli się dotychczasowi "wielcy" liderzy – Ford Focus i Chevrolet Aveo.

Logan - rumuński hit

Teraz przyszedł czas na sprzedaż – zobaczymy, jak na trudnym, polskim rynku poradzi sobie ta nowość. Czy podzieli ubiegłoroczny los Chevroletów, gdzie duże zainteresowanie nie przełożyło się na jakąś oszałamiającą sprzedaż, czy też uda jej się uszczknąć większą część rynku.

TABELA 1 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane modele w lutym 2005

Miejsce

Zmiana

Modele samochodów

Punkty*

1

+ 2

Dacia Logan

20617

2

- 1

Ford Focus

16671

3

+ 1

Chevrolet Aveo

12645

4

- 2

Toyota Corola

12302

5

+ 6

Fiat Panda

11380

6

- 1

Skoda Fabia

11288

7

- 1

Skoda Octavia Nowa

9675

8

bez zmian

Chevrolet Lacetti

9231

9

- 2

Volkswagen Golf V

8670

10

- 1

Honda Civic

8334

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Drugie miejsce, po styczniowym triumfie, może być dla Focusa lekkim rozczarowaniem. Tym bardziej, że właśnie w lutym w ofercie pojawiła się nowa, druga generacja tego kompaktowego samochodu, który jednak fizycznie jest do odbioru od marca. Auto dostępne jest od 49.990 zł za 3-drzwiową wersję 1,4 z 80-konnym silnikiem.

W dalszym ciągu utrzymuje się, niestety, niekorzystna sytuacja na krajowym rynku aut nowych. I to pomimo sporych zachęt, jakie producenci oraz importerzy wprowadzili od początku tego roku. Rabaty gotówkowe w wysokości kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych na droższe modele już nikogo nie dziwią, choć na te najbardziej popularne auta upusty wynoszą do kilku tysięcy zł.

Wśród lutowych nowości należy jeszcze wspomnieć o nowej, trzeciej już generacji Seata Toledo, o Mitsubishi Grandis, który ma szansę na sukces w segmencie vanów oraz jak zwykle pięknej Alfie Romeo 156, tym razem w wersji Crosswagon Q4. Spośród tych trzech aut najwyżej na liście znalazł się Seat Toledo, który awansował o kilkanaście pozycji na 29. lokatę. Jednak, podobnie jak w przypadku nowego Focusa, nowy Toledo będzie dostępny w salonach w marcu i być może wówczas jego pozycja w rankingu będzie dużo wyższa.

TABELA 2 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane marki w lutym 2005

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Stratę pozycji lidera wśród modeli, Ford powetował sobie w klasyfikacji najbardziej popularnych marek. Bardzo ciekawa oferta promocyjna na wszystkie modele Toyoty pozwoliła na zwycięstwo w styczniu, jednak już w lutym konsekwentna polityka cenowa Forda zapewniła mu ponowne osiągnięcie pierwszej pozycji.

Największe skoki w rankingu w lutym osiągnęły Fiat oraz Dacia. Co ciekawe, w tym drugim przypadku wszystkie punkty to zasługa jednego modelu – Logana. Fiat z kolei prowadzi od początku roku bardzo zróżnicowaną akcję promocyjną na swoje samochody. Zainteresowani mogą skorzystać z różnych preferencyjnych kredytów, ubezpieczenia gratis, odkupu starych aut lub upustów cenowych.

Luty był kolejnym miesiącem upustów cenowych oraz promocji w postaci dodatkowego wyposażenia na auta z roku produkcyjnego 2004. Właściwie wszystkie marki przedłużyły swoje styczniowe akcje promocyjne, by w ten sposób bronić się przed kolejnymi spadkami sprzedaży.

TABELA 3 – TOP TEN mojeauto.pl – najczęściej oglądane auta dla firm w lutym 2005

* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe

Bogata oferta nadwoziowa oraz silnikowa już trzeci miesiąc z rzędu zapewniła Transporterowi pierwsze miejsce w Top Ten wśród aut dla firm, zostawiając daleko w tyle dotychczasowego lidera w tym segmencie – Mercedesa Sprintera.

W lutym w czołowej dziesiątce zaszły spore zmiany. Awansowały do niej takie modele jak terenowy Kia Sportage dostępny od 91.134 zł, który na polskim rynku oferowany jest od stycznia. Oczywiście przy zakupie tego samochodu istnieje możliwość odliczenia całego podatku VAT. Spory awans zanotowały także dwa Ople – Zafira (od 74.550 zł) i Vivaro (od 80.850 zł) oraz dostawcza, dwuosobowa wersja Fiata Pandy, która z 1,1-litrowym silnikiem dostępna jest już od 32.990 zł.

Choć liczba sprowadzonych samochodów używanych w pierwszych dwóch miesiącach roku znacznie spadła, to jednak nie znalazło to odzwierciedlenia w lepszej sprzedaży aut nowych. Chyba branża motoryzacyjna czeka już, jak potoczą się losy zapowiadanych zmian w ustawodawstwie, a dotyczących wprowadzenia nowego podatku ekologicznego, który zastąpić  ma akcyzę. O terminie jego wejścia w życie może zadecydować los parlamentu. Jeśli dojdzie do przyspieszonych wyborów, w maju lub czerwcu, to posłowie mogą nie zdążyć z jego uchwaleniem do tego czasu i o wszystkim zadecyduje „nowy” Sejm. Jeśli jednak wybory odbędą się na jesieni, to najprawdopodobniej w połowie roku nowy podatek zastąpi akcyzę płaconą przy kupnie samochodów.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport