mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > M1 - mały i mocny

M1 - mały i mocny

W BMW, po wątpliwościach na temat miejsca na rynku, wraca pomysł na dodanie wersji M również do palety najnowszego 'malucha' koncernu.

M1 - mały i mocny

Dotychczasowe argumenty dotyczące zbyt dużych kosztów produkcji oraz problemów z pozycjonowaniem rynkowym małego sportowca zniechęcały zarząd BMW do wdrożenia tego projektu. Jednak najnowsze doniesienia z Monachium mówią o powrocie do pomysłu. Koncern widzi rosnący rynek sportowych, pełnokrwistych hatchbacków. Do obecnych już Alfy Romeo 147 GTA, Focusa RS czy Leona Cupra R i A-klasy AMG dołączy niedługo Golf R32.

Jak widać, chlubiąca się sportowym charakterem marka, nie ma jak dotąd przedstawiciela w tej klasie. Na tak podniesioną poprzeczkę, BMW przygotuje najprawdopodobniej model z nowym, 3-litrowym, 6-cylindrowcem. Obecnie, najmocniejsza jednostka to 2-litrowy, 4-cylindrowy 120i z 150KM. Można spodziewać się, że nowe auto, jak przystało na M Power, co najmniej podwoi ten wynik. W pomocy w przeniesieniu takiej mocy na tylną oś, przyda się stosowana już w M3 skrzynia SMG (Sequential Manual Gearbox). 7-biegowa, sekwencyjna przekładnia w połączeniu z 3-litrowcem powinny umożliwić M1 osiągnąć 100km/h w mniej niż 6 sekund i dojść do 250km/h.

Niepotwierdzone informacje, mówią również o możliwym zaprezentowaniu M7. W Monachium nie dopuszczano do tej pory możliwości tunningu flagowego kolosa, zostawiając tym samym pole do popisu tunerom takim jak Alpina. Jednak sukces Mercedesa S55 AMG, wydaje się powoli przekonywać zarząd do podrasowania lukusowego sedana. Bazą dla V12, który mógłby być zastosowany, będzie właśnie silnik z M1. Sumując dalej, można spodziewać się minimum 6 litrów pojemności i mocy powyżej 600KM. To o ponad 100KM wiecej niż w V8 (tylko) głównego konkurenta...

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes Klasy S - lifting i autonomiczna jazda
Mercedes Klasy S - lifting i autonomiczna jazda
Topowa limuzyna Mercedesa ma dopiero cztery lata, ale producent przeprowadził szybką kurację odmładzającą. Auto lada moment trafi do salonów w całej Europie.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic