mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > MAN „Consistently Efficient“ Tour 2011

MAN „Consistently Efficient“ Tour 2011

MAN Truck & Bus rozpoczął 16 maja w Monachium „Consistently Efficient“ Tour 2011. Trasa przedsięwzięcia prowadzi przez 20 metropolii europejskich w dziesięciu krajach. Jego celem jest szczegółowe zapoznanie klientów i wszystkich zainteresowanych aspektami efektywności transportu i wskazanie możliwości dalszego obniżania kosztów eksploatacji floty pojazdów użytkowych przy poszanowaniu środowiska naturalnego.

MAN „Consistently Efficient“ Tour 2011

W ramach tej prezentacji trzy pojazdy MAN TGX, w tym dwa TGX EfficientLine oraz standardowy pojazd referencyjny przejadą do 17 czerwca trasę liczącą ponad 10.000 kilometrów. Ciągniki MAN będą prowadziły wyprodukowane specjalnie na ten cel naczepy. Przez przezroczyste plandeki przyczep z daleka będą widoczne główne hasła przedsięwzięcia: „Consistently Efficient“, „Save Fuel“ i „Less CO2“. Litery tych haseł o wysokości ponad dwóch metrów stoją na zbrojonych stalą fundamentach betonowych, z których każdy waży 24 tony. W celu pokazania rzeczywistej efektywności prezentowanych ciężarówek będą one jechały w całkowicie realnych warunkach. Razem z obciążonymi ciężarówkami ciągniki siodłowe ważą dokładnie 38,5 ton. Dzięki temu wszystkie uzyskiwane wartości parametrów jazdy i dane dotyczące zużycia mogą być dokładnie porównywane.
Wszystkim etapom trasy „Consistently Efficient“ 2011 będzie towarzyszył blog. Na stronie www.consistently-efficient.com zaprezentowane zostaną szczegółowo wszystkie trasy, profile wysokości i wartości zużycia każdego z pojazdów. Bieżąca prezentacja aktualnych danych każdego dnia zapewnia komfortowe warunki śledzenia przebiegu przedsięwzięcia przy komputerze. Klienci i zainteresowane osoby znajdą też na tej stronie ogólne informacje na temat efektywności transportu i mogą rozmawiać z doradcami MAN na temat efektywnej jazdy.
Główną rolę w przedsięwzięciu „Consistently Efficient” Tour 2011 odgrywa pojazd MAN TGX EfficientLine, zaprezentowany po raz pierwszy na targach pojazdów użytkowych IAA we wrześniu ubiegłego roku. Od tego czasu klienci w Europie zamówili 1000 pojazdów TGX EfficientLine. Wprowadzając ten pojazd na rynek firma MAN poprzez konsekwentne doskonalenie techniki napędu oraz staranny dobór zakresu wyposażenia pod kątem oszczędnego zużycia paliwa wykazała, że w aktualnych warunkach transportu towarowego można zaoszczędzić nawet trzy litry paliwa na 100 kilometrów. Firma MAN wprowadzając pojazd TGX EfficientLine wkracza na nową drogę – dotychczas żaden producent z taką konsekwencją nie wykorzystał w konstrukcji swoich pojazdów znanych zjawisk fizycznych. Ponieważ w transporcie dalekobieżnym o zużyciu paliwa decyduje też opór powietrza powstający podczas jazdy, pojazd TGX EfficientLine dostępny jest seryjnie tylko z dużą kabiną XLX wyłącznie z optymalnym pakietem aerodynamicznym i bez dodatkowych elementów, takich jak przesłona słoneczna czy klakson ciśnieniowy XLX-Kabine.


Pojazd TGX EfficientLine konsekwentnie stawia na aspekty aerodynamiczne: redukując na równym odcinku prędkość jazdy z 89 km/h zaledwie do 85 km/h można zaoszczędzić bardzo dużo paliwa nie wydłużając istotnie czasu jazdy. Teoretycznie na trasie o długości 300 km czas jazdy wydłuża się w takim przypadku o 9 minut, a w praktyce różnica ta jest znacznie mniejsza. Z tego względu maksymalna prędkość jazdy w pojeździe TGX EfficientLine została elektronicznie ograniczona do 85 km/h. W kontekście wzrastających cen paliwa i kurczących się zasobów naturalnych tego typu rozwiązanie już dzisiaj spotyka się z dużym zainteresowaniem. Koncepcja MAN leżąca u podstaw pojazdu TGX EfficientLine zakłada zaangażowanie kierowcy w świadomą jazdę. Staranność i umiejętność dobrego prowadzenia pojazdu przez kierowcę ma bardzo istotny wpływ na wysokość zużycia paliwa. Z doświadczenia instruktorów jazdy MAN ProfiDrive® wynika, że kierowcy odpowiednio przeszkoleni pod kątem efektywnej i ekonomicznej jazdy mogą znacznie ograniczyć zużycie paliwa. Istotna jest przede wszystkim umiejętność przewidywania przebiegu jazdy i optymalne wykorzystanie dostępnych systemów MAN zapewniających efektywność jazdy, na przykład system ACC (adaptacyjny system kontroli prędkości jazdy w stosunku do pojazdu poprzedzającego) i TipMatic®. Dlatego praktyczne szkolenie w zakresie ekonomicznej jazdy prowadzone przez instruktorów MAN ProfiDrive® znajduje się w pakiecie MAN EfficientLine.
Na trasie „Consistently Efficient“ Tour 2011 pojazd MAN TGX EfficientLine udowadnia, że rzeczywiście może uzyskać zapowiadaną redukcję zużycia paliwa w normalnych warunkach jazdy. W celu dokładnego określenia i zapisania wartości parametrów zużycia i uzyskania ich certyfikacji wszystkie trzy pojazdy przebyły dokładnie tę samą ustaloną wcześniej trasę przy pełnym obciążeniu i w całkowicie rzeczywistych warunkach. Przejazd pomiarowy odbywał się pod nadzorem TÜV Süd. System MAN TeleMatics® dostarcza przejrzyste zestawienie danych na temat pojazdu. Zużycie oleju napędowego było stale kontrolowanej przy pomocy urządzeń pomiarowych zużycia i weryfikowane poprzez tankowania uzupełniające.
Dla efektywnego transportu towarowego istotny jest nie tylko sam ciągnik siodłowy. Właściwości aerodynamiczne całego pojazdu w znacznym stopniu determinowane są także przez przyczepę. Energooszczędne opony pozwalają na ograniczenie oporu toczenia zarówno jednostki pociągowej jak i naczepy, a sprawne smary przyczyniają się do ograniczenia strat na skutek tarcia. Automatyczne skrzynie biegów o optymalnej strategii przełączania biegów zapewniają włączenie właściwego biegu w odpowiednim momencie i w razie potrzeby umożliwiają wykorzystanie maksymalnego momentu obrotowego. Dlatego też firma MAN Truck & Bus rozpoczyna prezentowaną tu kampanię informacyjną razem ze swoimi partnerami w dziedzinie paliw (Aral), smarów i olejów (Castrol), naczep (Kögel), opon (Michelin) oraz podzespołów napędu i podwozia (ZF). Duży wkład do zapewnienia niskiego zużycia paliwa wnosi także dobrze przeszkolony kierowca. Dlatego w przedsięwzięciu uczestniczą profesjonalni instruktorzy jazdy firmy Deshalb MAN ProfiDrive®.


Podobne wiadomości:

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport