mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > MAN TGX EfficientLine spala o 3 litry paliwa mniej

MAN TGX EfficientLine spala o 3 litry paliwa mniej

Na długiej trasie promocyjnej firma MAN Truck & Bus potwierdziła, że pojazdy ciężarowe, zaprojektowane zdecydowanie pod kątem efektywności, już dzisiaj mogą zaoszczędzić nawet 3 litry paliwa na 100 kilometrów, a tym samym zmniejszyć emisję CO2 do atmosfery. W przeliczeniu na jedną tonę przewożonego towaru oznacza to redukcję zużycia paliwa o ponad 10 procent. Efekt taki można osiągnąć dzięki konsekwencji w pracach projektowych zmierzających do ograniczenia zużycia paliwa oraz dzięki sprawdzonej technologii.

MAN TGX EfficientLine spala o 3 litry paliwa mniej
Po 20 etapach w dziesięciu krajach „Consistently Efficient Tour“ 2011 dotarł do celu w Monachium. Eksperci ds. efektywności transportu informowali na poszczególnych etapach o możliwościach dalszego ograniczania kosztów eksploatacji pojazdów przez operatorów i równocześnie o zmniejszeniu obciążenia środowiska. Na poszczególnych etapach przejazdu towarzyszyło w sumie 1200 klientów i dziennikarzy.
Dr. Frank Hiller, członek zarządu odpowiedzialny za Marketing, Sales & Services w firmie MAN Truck & Bus, jest zadowolony z reakcji klientów: „zainteresowanie konkretnymi możliwościami ograniczenia zużycia paliwa w transporcie dalekobieżnym jest ogromne. Coraz więcej przedsiębiorstw zdecydowanie poszukuje wyjątkowo efektywnych pojazdów, takich jak TGX EfficientLine.“

Pojazdy MAN TGX EfficientLine 1 i 2, uczestniczące w maju i czerwcu 2011 w „Consistently Efficient Tour“, zaoszczędziły w porównaniu z pojazdem referencyjnym - TGX bez pakietu „Efficient” – średnio 3,3 i 3,0 litra paliwa na 100 kilometrów, przy prędkości końcowej 89 km/h. Średnie zużycie paliwa obu pojazdów TGX EfficientLine na trasie przejazdu wyniosło 29,6 i 29,9 litrów na 100 kilometrów. Pojazd referencyjny spalił średnio 32,9 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Różnica prędkości między dwoma pojazdami TGX EfficientLines a pojazdem referencyjnym była natomiast niewielka i wyniosła ponad 2,3 km/h. Każdy z pojazdów przejechał w ramach rajdu ponad 11.500 kilometrów. Partner rajdu, firma Aral, podaje przejechane kilometry w sposób neutralny dla CO2.
W ramach przejazdów pomiarowych tych pojazdów, przeprowadzonych pod nadzorem TÜV SÜD w kwietniu 2011 roku, ustalono zużycie paliwa o 2,9 i 2,8 litra mniejsze w porównaniu z pojazdem referencyjnym. Niezależne pomiary potwierdzają zatem potencjał pojazdów TGX EfficientLine w zakresie ograniczenia zużycia paliwa. Wyniki uzyskano na podstawie pomiarów przeprowadzonych w sumie na 70000 kilometrów europejskich dróg w normalnych warunkach.

Wyniki poszczególnych etapów na specjalnym blogu (Tour-Blog)
Wyniki pomiaru na trasie „Consistently Efficient Tour“ 2011 dostarczał system zarządzania flotą pojazdów MAN TeleMatics®. Dzięki temu instrumentowi dyspozytor pojazdów ma dostęp do ponad 100 parametrów pojazdu: zużycia pojazdu, danych dotyczących silnika, pozycji pojazdu, czasu pracy kierowcy i wielu innych. Wyniki poszczególnych etapów trasy można było na bieżąco śledzić na blogu „Tour-Blog”

Podobne wiadomości:

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Polska Izba Ubezpieczeń przygotowała raport, który proponuje rozwiązania zmniejszające liczbę wypadków drogowych w Polsce. Chodzi o możliwość taryfikacji ubezpieczenia OC w oparciu o mandaty i punkty karne.