mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > MAN TGX EfficientLine spala o 3 litry paliwa mniej

MAN TGX EfficientLine spala o 3 litry paliwa mniej

Na długiej trasie promocyjnej firma MAN Truck & Bus potwierdziła, że pojazdy ciężarowe, zaprojektowane zdecydowanie pod kątem efektywności, już dzisiaj mogą zaoszczędzić nawet 3 litry paliwa na 100 kilometrów, a tym samym zmniejszyć emisję CO2 do atmosfery. W przeliczeniu na jedną tonę przewożonego towaru oznacza to redukcję zużycia paliwa o ponad 10 procent. Efekt taki można osiągnąć dzięki konsekwencji w pracach projektowych zmierzających do ograniczenia zużycia paliwa oraz dzięki sprawdzonej technologii.

MAN TGX EfficientLine spala o 3 litry paliwa mniej
Po 20 etapach w dziesięciu krajach „Consistently Efficient Tour“ 2011 dotarł do celu w Monachium. Eksperci ds. efektywności transportu informowali na poszczególnych etapach o możliwościach dalszego ograniczania kosztów eksploatacji pojazdów przez operatorów i równocześnie o zmniejszeniu obciążenia środowiska. Na poszczególnych etapach przejazdu towarzyszyło w sumie 1200 klientów i dziennikarzy.
Dr. Frank Hiller, członek zarządu odpowiedzialny za Marketing, Sales & Services w firmie MAN Truck & Bus, jest zadowolony z reakcji klientów: „zainteresowanie konkretnymi możliwościami ograniczenia zużycia paliwa w transporcie dalekobieżnym jest ogromne. Coraz więcej przedsiębiorstw zdecydowanie poszukuje wyjątkowo efektywnych pojazdów, takich jak TGX EfficientLine.“

Pojazdy MAN TGX EfficientLine 1 i 2, uczestniczące w maju i czerwcu 2011 w „Consistently Efficient Tour“, zaoszczędziły w porównaniu z pojazdem referencyjnym - TGX bez pakietu „Efficient” – średnio 3,3 i 3,0 litra paliwa na 100 kilometrów, przy prędkości końcowej 89 km/h. Średnie zużycie paliwa obu pojazdów TGX EfficientLine na trasie przejazdu wyniosło 29,6 i 29,9 litrów na 100 kilometrów. Pojazd referencyjny spalił średnio 32,9 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Różnica prędkości między dwoma pojazdami TGX EfficientLines a pojazdem referencyjnym była natomiast niewielka i wyniosła ponad 2,3 km/h. Każdy z pojazdów przejechał w ramach rajdu ponad 11.500 kilometrów. Partner rajdu, firma Aral, podaje przejechane kilometry w sposób neutralny dla CO2.
W ramach przejazdów pomiarowych tych pojazdów, przeprowadzonych pod nadzorem TÜV SÜD w kwietniu 2011 roku, ustalono zużycie paliwa o 2,9 i 2,8 litra mniejsze w porównaniu z pojazdem referencyjnym. Niezależne pomiary potwierdzają zatem potencjał pojazdów TGX EfficientLine w zakresie ograniczenia zużycia paliwa. Wyniki uzyskano na podstawie pomiarów przeprowadzonych w sumie na 70000 kilometrów europejskich dróg w normalnych warunkach.

Wyniki poszczególnych etapów na specjalnym blogu (Tour-Blog)
Wyniki pomiaru na trasie „Consistently Efficient Tour“ 2011 dostarczał system zarządzania flotą pojazdów MAN TeleMatics®. Dzięki temu instrumentowi dyspozytor pojazdów ma dostęp do ponad 100 parametrów pojazdu: zużycia pojazdu, danych dotyczących silnika, pozycji pojazdu, czasu pracy kierowcy i wielu innych. Wyniki poszczególnych etapów trasy można było na bieżąco śledzić na blogu „Tour-Blog”

Podobne wiadomości:

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport