mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > MAN TGX i TGS w Polsce

MAN TGX i TGS w Polsce

Na początku października w nowootwartej fabryce MAN w Niepołomicach odbyła się polska premiera nowych pojazdów MAN TGX i TGS. Wraz z dwoma nowymi typoszeregami ciężarówek MAN Nutzfahrzeuge tym samym wprowadza nowy program produktowy w klasie ciężkiej.

MAN TGX i TGS w Polsce
Pojazdy MAN TGS spełniają wymagania ruchu trakcyjnego, transportu lokalnego i dystrybucyjnego. Dostępne są do wyboru trzy kompaktowe kabiny kierowców: M, L i LX. Natomiast MAN TGX jest samochodem ciężarowym przeznaczonym do transportu krajowego i międzynarodowego na dalekich trasach. Pod względem warunków jazdy, życia i mieszkania pojazdy TGX oferują do wyboru trzy kabiny: XL, XLX i XXL.

Nowe wyposażenie i rozwiązania detali zwiększają komfort i bezpieczeństwo pojazdów TGX do poziomu porównywalnego z samochodami osobowymi. Ekonomiczny napęd TGX i TGS zapewniają silniki w technologii common rail: D20 i D26 o mocy od 320 do 540 KM, do wyboru w wersji Euro 4 lub Euro 5.

Pojazdy obu nowych typoszeregów TGX i TGS wyróżniają się poprawioną aerodynamiką. Ich współczynnik oporu powietrza w porównaniu do poprzednika TGA jest lepszy o ok. 4 procent. Dla przedsiębiorcy to czysta oszczędność: profil aerodynamiczny pozwala na istotnie obniżenie średniego zużycie paliwa. Z udoskonaleń aerodynamicznych korzystają także silniki. Większy o 15 procent strumień powietrza wlatuje na chłodnicę przez otwory w zmienionym przodzie pojazdu. Dzięki temu sterowany elektronicznie wentylator włącza się rzadziej.

Pojazdy TGX i TGS w zależności od typu mogą mieć mniejszą masę własną, a tym samym możliwość większej ładowności, nawet o 120 kilogramów. Ciągnik do transportu cysternowego materiałów płynnych lub sypkich opracowany przez MAN jest najlżejszy w klasie pojazdów przeznaczonych do transportów z wykorzystaniem ładowności. Do innych działań na rzecz dalszego rozwoju lekkiej konstrukcji należy między innymi lekkie zawieszenie osi przedniej dla pojazdów TGX użytkowanych w ruchu dalekobieżnym. Większą ładowność umożliwia również nowe prowadzenie tylnej osi. Wahacze wzdłużne są teraz wykonane jako odlew, a co za tym idzie zoptymalizowane wagowo.

Czytaj także:

Ruszyła produkcja w Niepołomicach 2007-10-05
Tematy w artykule: MAN TGX MAN TGS

Podobne wiadomości:

50-tysięczna ciężarówka z Niepołomic

50-tysięczna ciężarówka z Niepołomic

Ciężarówki i Autobusy 2013-10-23

Pierwszy MAN TGX z silnikiem Euro 6 z Niepołomic

Pierwszy MAN TGX z silnikiem Euro 6 z...

Ciężarówki i Autobusy 2013-04-17

Komentuj:

~MANiak 2007-10-23

"Nowe wyposażenie i rozwiązania detali zwiększają komfort i bezpieczeństwo pojazdów TGX do poziomu porównywalnego z samochodami osobowymi" Taki poziom MAN i nie tylko osiagnal juz dawno temu.

~eRKaZet 2007-10-18

Jakie 540 koni? MAN wprowadził przecież najmocniejszy silnik dostepny w europejskiej ciężarówce- V8 o 680 koni. najpierw sprawdźcie, potem piszcie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport