mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > MAN TGX i TGS w Polsce

MAN TGX i TGS w Polsce

Na początku października w nowootwartej fabryce MAN w Niepołomicach odbyła się polska premiera nowych pojazdów MAN TGX i TGS. Wraz z dwoma nowymi typoszeregami ciężarówek MAN Nutzfahrzeuge tym samym wprowadza nowy program produktowy w klasie ciężkiej.

MAN TGX i TGS w Polsce
Pojazdy MAN TGS spełniają wymagania ruchu trakcyjnego, transportu lokalnego i dystrybucyjnego. Dostępne są do wyboru trzy kompaktowe kabiny kierowców: M, L i LX. Natomiast MAN TGX jest samochodem ciężarowym przeznaczonym do transportu krajowego i międzynarodowego na dalekich trasach. Pod względem warunków jazdy, życia i mieszkania pojazdy TGX oferują do wyboru trzy kabiny: XL, XLX i XXL.

Nowe wyposażenie i rozwiązania detali zwiększają komfort i bezpieczeństwo pojazdów TGX do poziomu porównywalnego z samochodami osobowymi. Ekonomiczny napęd TGX i TGS zapewniają silniki w technologii common rail: D20 i D26 o mocy od 320 do 540 KM, do wyboru w wersji Euro 4 lub Euro 5.

Pojazdy obu nowych typoszeregów TGX i TGS wyróżniają się poprawioną aerodynamiką. Ich współczynnik oporu powietrza w porównaniu do poprzednika TGA jest lepszy o ok. 4 procent. Dla przedsiębiorcy to czysta oszczędność: profil aerodynamiczny pozwala na istotnie obniżenie średniego zużycie paliwa. Z udoskonaleń aerodynamicznych korzystają także silniki. Większy o 15 procent strumień powietrza wlatuje na chłodnicę przez otwory w zmienionym przodzie pojazdu. Dzięki temu sterowany elektronicznie wentylator włącza się rzadziej.

Pojazdy TGX i TGS w zależności od typu mogą mieć mniejszą masę własną, a tym samym możliwość większej ładowności, nawet o 120 kilogramów. Ciągnik do transportu cysternowego materiałów płynnych lub sypkich opracowany przez MAN jest najlżejszy w klasie pojazdów przeznaczonych do transportów z wykorzystaniem ładowności. Do innych działań na rzecz dalszego rozwoju lekkiej konstrukcji należy między innymi lekkie zawieszenie osi przedniej dla pojazdów TGX użytkowanych w ruchu dalekobieżnym. Większą ładowność umożliwia również nowe prowadzenie tylnej osi. Wahacze wzdłużne są teraz wykonane jako odlew, a co za tym idzie zoptymalizowane wagowo.

Czytaj także:

Ruszyła produkcja w Niepołomicach 2007-10-05
Tematy w artykule: MAN TGX MAN TGS

Podobne wiadomości:

Systemy MAN wspomagają kierowców

Systemy MAN wspomagają kierowców

Aktualności 2012-11-22

Świąteczny MAN w trasie

Świąteczny MAN w trasie

Aktualności 2012-12-05

Komentuj:

~MANiak 2007-10-23

"Nowe wyposażenie i rozwiązania detali zwiększają komfort i bezpieczeństwo pojazdów TGX do poziomu porównywalnego z samochodami osobowymi" Taki poziom MAN i nie tylko osiagnal juz dawno temu.

~eRKaZet 2007-10-18

Jakie 540 koni? MAN wprowadził przecież najmocniejszy silnik dostepny w europejskiej ciężarówce- V8 o 680 koni. najpierw sprawdźcie, potem piszcie!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.