mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > MAN TGX – najbardziej ekologiczna ciężarówka

MAN TGX – najbardziej ekologiczna ciężarówka

MAN TGX 18.400 otrzymał wyróżnienie „Green Truck 2011", a MAN TGX 18.440 XLX zajął trzecie miejsce w gronie 14 pojazdów, które przeszły pomyślnie przez test „VerkehrsRundschau“ oraz supertest „TRUCKER“. MAN TGX 18.400 XLX otrzymał także najwyższą ocenę w kategorii ekonomicznej – 96 punktów na 100 możliwych. Również w zakresie najniższego zużycia paliwa i niskiej emisji CO2 zwycięski pojazd pozostawił konkurentów daleko z tyłu.

MAN TGX – najbardziej ekologiczna ciężarówka

Reinhard Pöllmann, prezes zarządu MAN Truck & Bus Deutschland GmbH, odbierając odznaczenie „Green Truck“ z rąk Birgit Bauer, redaktor naczelnej czasopisma „VerkehrsRundschau“ i Johannesa Reichela, redaktora naczelnego „TRUCKER“ powiedział: „Z wielką przyjemnością przyjmujemy to odznaczenie traktując je jako uhonorowanie naszej konsekwentnej strategii zapewnienia efektywnego programu pojazdów ciężarowych. Ekonomiczność w formie niskiego zużycia paliwa i dużego obciążenia użytkowego wiąże się nierozłącznie z niską emisją CO2. W ten sposób korzyści wynikające z naszej innowacyjnej technologii dotyczą zarówno przedsiębiorstw jak i środowiska”.
Renomowane czasopisma branżowe sektora pojazdów użytkowych – „VerkehrsRundschau“ i „TRUCKER“ – po raz pierwszy wyróżniają tytułem „Green Truck“ ekologiczne rozwiązania zastosowane w pojazdach. Podstawę oceny stanowią wyniki przeprowadzonych testów VR-Profi-Test i TRUCKER-Supertest. Są to jedne z najdroższych testów pojazdów ciężarowych realizowanych przez europejską prasę branżową.
Wynik testu jest potwierdzeniem, że firma MAN oferując swoje produkty i usługi skutecznie kroczy drogą prowadzącą do zwiększenia efektywności transportu. W ramach tych działań MAN pod koniec ubiegłego roku wprowadził na rynek pojazd TGX EfficientLine. Od tego czasu ciężarówka ta została jeszcze udoskonalona pod kątem dalszego ograniczenia zużycia paliwa. W ciągu pół roku od rozpoczęcia sprzedaży klienci z Europy złożyli ponad 800 zamówień na pojazdy MAN TGX EfficientLine.

 

Świadoma optymalizacja i doskonalenie technologii napędu oraz konsekwentnie realizowana polityka redukcji zużycia paliwa poprzez odpowiednie dostosowanie wyposażenia pojazdu wskazują na możliwość ograniczenia w dzisiejszych warunkach transportu drogowego zużycie oleju napędowego nawet o 3 litry na 100 kilometrów. Nowy pojazd MAN TGX EfficientLine potwierdza znaną zasadę: efektywny transport wymaga konsekwentnego dążenia do ograniczania oporu podczas jazdy. Efekt takich starań jest widoczny i odczuwalny. Przy dużym rocznym przebiegu pojazdów ciężarowych obsługujących dalekie trasy wynoszącym średnio 150.000 kilometrów i przy założeniu czteroletniego okresu użytkowania pojazdu oszczędność 3 litrów na 100 kilometrów oznacza dla przedsiębiorcy całkowitą redukcję zużycia paliwa na poziomie do 18.000 litrów. Równocześnie do środowiska przedostaje się nawet 47 ton CO2 mniej.

Tematy w artykule: MAN TGX ciężarowe ekologia Euro V

Podobne wiadomości:

Ekologiczne drogi z... plastiku

Ekologiczne drogi z... plastiku

Aktualności 2015-07-14

Elektryczne auta także mogą szkodzić środowisku

Elektryczne auta także mogą szkodzić...

Aktualności 2015-07-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Japoński koncern rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Jest to kolejny pojazd Toyoty po autobusie FC Bus wykorzystujący innowacyjną technologię.