MAN na A2

W połowie grudnia, w Obwodzie Utrzymania Autostrady Biały Mur koło Myszęcina miała miejsce prezentacja pojazdów MAN przeznaczonych do zimowej obsługi nowootwartego odcinka autostrady A2. Wzięli w niej udział członkowie zarządu spółki Autostrada Eksploatacja oraz przedstawiciele spółki MAN Truck & Bus Polska.

MAN na A2
Chcąc zapewnić najwyższe bezpieczeństwo na nowym odcinku A2 (obejmującym aż pięć węzłów komunikacyjnych) Autostrada Eksploatacja SA zakupiła 17 pługów na podwoziach MAN, które zabezpieczą zimową obsługę tej drogi.
W roku 2011 firma odebrała osiem pojazdów, w tym dwa podwozia klasy średniej MAN TGM 18.290 4X2 z pługami i posypywarkami soli oraz sześć ciężkich pługoposypywarek MAN TGS 26.400 6X4 BB.
5 pojazdów to podwozia TGS 26.400 6X4 BB z zabudową skrzyniową, posypywarką 8m³ pługiem czołowym i pługiem bocznym.
1 pojazd to podwozie TGS 26.400 6X4 BB z zabudową typu wywrotka, posypywarką 6m³, pługiem czołowym i pługiem bocznym oraz żurawiem.
2 pojazdy to podwozia TGM 18.290 4X2 BB z zabudową typu wywrotka, z posypywarką 6m³ i pługiem czołowym.
Na rok 2012 zamówionych zostało 7 podwozi TGS 26.400 6X4 BB z zabudową skrzyniową, posypywarką 6/8m³, pługiem czołowym oraz pługiem bocznym, jak również 2 podwozia TGS 26.400 6X4 BB z zabudową wywrotczą, posypywarką 6/8m³ pługiem czołowym, pługiem bocznym i żuraw.
O wyborze MAN-a zadecydowały przede wszystkim doskonałe parametry pracy w najtrudniejszych warunkach oraz dobre referencje firm zajmujących się serwisowaniem dróg w Niemczech i Austrii.
„To pierwsze pojazdy marki MAN, które zakupiliśmy. Przeznaczone są do obsługi autostrady A2. O ich zakupie zdecydowała niezawodność i wysoka jakość. Dodatkowym atutem jest bliskość autoryzowanych serwisów zlokalizowanych niedaleko naszych obwodów utrzymania autostrady – podkreślił Włodzimierz Matczak, Dyrektor Eksploatacji Autostrada Eksploatacja SA.
„Wybór pojazdów marki MAN przez spółkę Autostrada Eksploatacja cieszy nas niezmiernie. Fakt ten potwierdza nasze wysokie kompetencje w zakresie specjalistycznych podwozi. Jesteśmy przekonani, że sprawdzą się one w trudnych warunkach zimowych, jako auta niezawodne i ekonomiczne.”- powiedział podczas prezentacji Dariusz Jabłoński, odpowiedzialny za sprzedaż pojazdów MAN w Regionie Zachód.
Dostawa ośmiu MAN-ów to pierwsza część kontraktu. Samochody te będą pracowały na oddanym 01.12 br. do użytku odcinku autostrady A2 Nowy Tomyśl – Świecko. W przyszłym roku kolejnych dziewięć lwów wymieni już wyeksploatowany sprzęt na trasie Konin - Nowy Tomyśl. „Nowe samochody są wyposażone w osprzęt zimowy firmy Schmidt, specjalnie dostosowany do obsługi autostrad tzn. pług czołowy składany szerokości 5 metrów, dodatkowo pług boczny oraz solarki o dużej pojemności soli 6 lub 8 m3. Cały zestaw do zimowego utrzymania autostrady został skonfigurowany do specyficznych warunków pracy: posiada odpowiednią moc silnika i odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne przed działaniem soli” – podkreśla Włodzimierz Matczak.
Autostrady są utrzymywane w pierwszym, najwyższym standardzie zimowego utrzymania, co oznacza, że jezdnia musi być czarna i mokra – i to w dwie godziny po ustaniu opadów śniegu w ciągu dnia i czterech godziny po ustaniu opadów w nocy.
Autostrada Eksploatacja SA jest operatorem płatnej autostrady A2 Świecko – Konin. Samochody MAN będą obsługiwały 255 kilometrowy odcinek płatnej A2 będącej w utrzymaniu spółki.

Podobne wiadomości:

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport