mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > MAN prezentuje nowe modele TGL i TGM

MAN prezentuje nowe modele TGL i TGM

Na targach pojazdów użytkowych IAA Nutzfahrzeuge 2012 firma MAN zaprezentuje nowe modele TGL i TGM, kontynuujące sukcesy lekkiej i średniej serii o dopuszczalnej masie całkowitej na poziomie od 7,5 do 26 ton. Oznacza to także najniższe wskaźniki zużycia paliwa według Euro 6, zredukowaną emisję CO2, maksymalną ładowność i bogaty pakiet precyzyjnie dopasowanych do siebie technologii.

MAN prezentuje nowe modele TGL i TGM
Nowa stylistyka zapewnia nie tylko to, że auta świetnie prezentują się na drodze, lecz także wyznacza standardy w dziedzinie aerodynamiki. Nowo zaaranżowane wnętrze imponuje dopracowaną funkcjonalnością, maksymalnym komfortem i jest wykonane z wysokiej klasy materiałów, na ogół stosowanych tylko w samochodach osobowych klasy premium. Rozwijając lekką i średnią serię ciężarówek, firma MAN spełnia swoją obietnicę, oferując klientom oszczędne i wydajne pojazdy, godne najwyższego uznania nie tylko z powodu niezawodności w codziennym użytkowaniu na drodze, lecz także wzbudzające nieustanny podziw.

Sprawdzone silniki, zaawansowane technicznie komponenty i perfekcyjnie dopasowane do siebie technologie w nowych pojazdach TG lekkiej i średniej serii zapewniają maksymalną efektywność i oszczędność. Dzięki temu nie tylko spełniają one normę czystości spalin Euro 6, która będzie obowiązywać w Europie od stycznia 2014 r., lecz osiągają również najlepsze wskaźniki w zakresie ładowności, zużycia paliwa i okresów serwisowania. Rdzeń technologii Euro 6 tworzą cztero- i sześciocylindrowe silniki z serii MAN D08 common rail, które od 2009 roku zdążyły się już sprawdzić w wersji Euro 5/EEV w około 40 tysiącach sprzedanych pojazdów na dystansie wielu milionów kilometrów i były nieustannie udoskonalane. Optymalnie dopasowano do siebie technologie recyrkulacji spalin (AGR) z poziomem recyrkulacji zależnym od zapotrzebowania, system common rail z maksymalnym ciśnieniem wtrysku na poziomie 1800 barów, dwustopniowe turbodoładowanie (w zależności od poziomu mocy), chłodzenie pośrednie powietrza doładowującego (w zależności od poziomu mocy) oraz niskotemperaturowe chłodzenie powietrza doładowującego (w zależności od poziomu mocy) kompensują mankamenty eksploatacyjne, wynikające z przestrzegania normy Euro 6. W ramach obszernych testów seryjnych i terenowych na bieżąco uzyskiwano i analizowano precyzyjne dane dotyczące zużycia paliwa. Dzięki temu nowe MAN TGL i TGM, spełniając normę Euro 6, nie tylko nie emitują praktycznie żadnych substancji szkodliwych, lecz są równie wydajne, ekonomiczne i niezawodne jak w wersji Euro 5/EEV.

Sprawdzone silniki marki MAN z recyrkulacją spalin po wprowadzeniu Euro 6 będą uzupełnione o technologię oczyszczania spalin MAN AdBlue®. Mimo logicznego konfliktu między redukcją tlenku azotu a minimalizacją zużycia spalanie w nowych pojazdach TG z normą Euro 6 pozostaje na niezmienionym, bardzo dobrym poziomie ciężarówek MAN z Euro 5. Zużycie dodatku AdBlue® wynosi zaledwie od 2 do 2,5 procenta zużycia oleju napędowego.

Ponadto w nowym TGL i TGM stosuje się seryjnie strategię regeneracji HCI (Hydro Carbon Injection), która niezawodnie gwarantuje regenerację filtra sadzy także w silnikach pracujących z przewagą częściowego obciążenia, na przykład w ruchu dostawczym lub w usługach komunalnych. Zapewnia to sprawność działania oczyszczania spalin nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacji.

Poza tym nowy TGL i TGM pozostaje lekki. Przyrost masy w porównaniu z autami porównywalnych wersji z systemem Euro 5 udało się zneutralizować utrzymaną lekką konstrukcją wynoszącą około 150 kg dla pojazdów z silnikiem czterocylindrowym i około 190 kg w pojazdach z silnikiem sześciocylindrowym. Nowe serie pozostają też konsekwentne w kwestii intensywności serwisowania: dzięki precyzyjnemu dopasowaniu wszystkich komponentów okresy serwisowania w lekkim i średnim ruchu dostawczym pozostają takie same i wynoszą w dalszym ciągu nawet 80 tysięcy kilometrów. Ponadto we wszystkich pojazdach TG montuje się obecnie całkowicie bezobsługowe akumulatory PAG.

Klienci, którzy przy zakupie nowego pojazdu zdecydują się na zawarcie umowy serwisowej MAN, otrzymują szereg ulg na gwarancje dodatkowe jak choćby do 15% rabatu na gwarancje handlowe, takie jak na przykład trzeci rok gwarancji na cały pojazd lub czwarty rok gwarancji na zespół napędowy. Oferta obowiązuje we wszystkich krajach UE oraz w Szwajcarii, Norwegii, Turcji, Islandii i Chorwacji.

Podobne wiadomości:

Targi Frankfurt 2015 właśnie ruszyły! Zobacz premiery

Targi Frankfurt 2015 właśnie ruszyły! Zobacz...

Premiery 2015-09-11

Ekologiczny SUV Mitsubishi w nowej szacie

Ekologiczny SUV Mitsubishi w nowej szacie

Premiery 2015-09-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport