mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > MAN stawia na efektywność

MAN stawia na efektywność

Zużycia paliwa to kluczowy czynnik pozwalającego na obniżenie całkowitych kosztów eksploatacji pojazdu (Total Cost of Ownership). Firma MAN oferuje idealne rozwiązanie w tym zakresie. Nowy ciągnik siodłowy TGX EfficientLine 4x2 o mocy silnika 440 lub 480 KM posiada bogate wyposażenie seryjne ukierunkowane na maksymalną redukcję zużycia paliwa.

MAN stawia na efektywność
Ciągnik siodłowy w wersji TGX EfficientLine pozwala, bez stosowania kosztownych rozwiązań technicznych, zaoszczędzić nawet do 3 litrów oleju napędowego na każde 100 kilometrów. W ten sposób użytkownik ponosi niższe koszty eksploatacji pojazdu i dzięki redukcji emisji CO2 może wykazać lepszy bilans środowiskowy. Zakładając roczny przebieg pojazdu na poziomie 150.000 kilometrów i czteroletni okres jego użytkowania można zaoszczędzić nawet 18.000 litrów oleju napędowego oraz obniżyć emisję CO2 o 47 ton.
Pakiet oszczędnościowy
Dzięki zastosowaniu w ciągniku siodłowym TGX EfficientLine licznych elementów wyposażenia, pozwalających na redukcję zużycia paliwa ciągnik ten staje się atrakcyjnym cenowo w porównaniu z innymi dowolnie skonfigurowanymi pojazdami z analogicznie skonfigurowanym wyposażeniu. Zakres wyposażenia zapewniającego poprawę efektywności eksploatacji pojazdu:
MAN TipMatic®
Alternatywnie dostępna jest skrzynia biegów MAN TipMatic® Fleet z    oprogramowaniem umożliwiającym pracę w trybie automatycznym lub MAN TipMatic® Profi, który może pracować w trybie automatycznym lub ręcznym. Dwunastostopniowa skrzynia biegów z optymalną strategią przełączania pozwala na znaczną redukcję zużycia oleju napędowego.
System kontroli ciśnienia ogumienia (TPM)
Ciśnienie kół niższe od optymalnego o 2 bar powoduje wzrost zużycia paliwa o 0,2 l na 100 km. System TPM kontroluje ciśnienie powietrza w oponach, dzięki czemu można uniknąć 90% wszystkich awarii opon.
Pakiet aerodynamiczny i osłona boczna podwozia
Pakiet aerodynamiczny i osłona boczna podwozia zapewniają znaczną poprawę parametrów w zakresie oporu powietrza. Brak zewnętrznej osłony przeciwsłonecznej oraz właściwe ustawienie spoilera dodatkowo przyczyniają się do ograniczenia zużycia paliwa.

Air Pressure Management – system zarządzania sprężonym powietrzem
Specjalny system zarządzania sprężonym powietrzem Air Pressure Management (APM) oferowany przez MAN automatycznie wyłącza sprężarkę powietrza w okresie, gdy nie ma zapotrzebowania w układzie na sprężone powietrze.
Opony energooszczędne
Materiał, z jakiego wykonane są opony energooszczędne oraz ich konstrukcja ograniczają możliwość deformacji opon, a tym samym zmniejszają opór toczenia i zużycie paliwa.
Światła dzienne
Światła dzienne firmy MAN wymagają teraz tylko około jednej czwartej mocy w porównaniu z halogenowymi światłami mijania.
Ograniczenie prędkości jazdy do 85 km/h
Przestawienie urządzenia ograniczającego prędkość jazdy z 89 km/h do poziomu 85 km/h powoduje zmniejszenie oporu jazdy o około 10 %.
Alternator o natężeniu 120 A
Nowy alternator o natężeniu prądu większym o 10 A i o sprawności energetycznej wyższej o 4 % pozwala na redukcję zużycia paliwa i charakteryzuje się dłużą trwałością. Wyposażenie redukujące ciężar
Aluminiowy zbiornik sprężonego powietrza, zbiornik paliwa i felgi oraz brak koła zapasowego powodują znaczne ograniczenie masy własnej pojazdu i pozwalają na zwiększenie ładowności nawet o 500 kg

Podobne wiadomości:

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza ecodrivingu

Inteligentny tempomat lepszy od mistrza...

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-15

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.