mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Małe Mercedesy z Polski?

Małe Mercedesy z Polski?

Polska i Rumunia to główne kraje kandydujące do przejęcia produkcji Mercedesów Klasy A i Klasy B informuje branżowa gazeta Automotive News Europe (ANE) powołując się na źródła zbliżone do koncernu Daimler AG.

Małe Mercedesy z Polski?
Informacje o nowej inwestycji niemieckiego koncernu częściowo potwierdza sam Klaus Maier, wice-prezydent działu sprzedaży i marketingu w Daimler AG: "Jest w tym trochę prawdy" - mówi, przyczym nie zdradza szczegółów dotyczących ewentualnej lokalizacji zakładów w Europie Środkowo-Wschodniej. Natomiast jak dowiedziało się ANE w grę wchodzą dwa kraje, Polska oraz Rumunia. Jeden z tych krajów miałby w przyszłości przejąć produkcję małych osobowych Mercedesó Klasy A i Klasy B.

Analitycy z firmy J.D. Power Automotive Forecasting zgodnie podkreślają zalety jednego i drugiego kandydata. Według Carola Thomasa, specjalizującego się w badaniach rynku Europy centralnej i wschodniej - "... usytuowanie fabryki w Polsce będzie zdecydowanie korzystniejsze dla Mercedesa z punktu widzenia logistyki. Szybszego transportu samochodów do Europy Zachodniej. Z kolei niższe koszty produkcji faworyzują Rumunię."

Według danych z 2006 roku, niemieckiego związku przedsiębiorców branży samochodowej (VDA), godzina pracy w fabryce aut w Polsce wyceniana jest na kwotę 6 euro. W Rumunii odpowiednio 3,23 euro.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa A
Mercedes Klasa A
Cena podstawowa już od: 88 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Mercedes Klasa B
Mercedes Klasa B
Cena podstawowa już od: 105 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Tematy w artykule: Mercedes Klasa A Klasa B

Podobne wiadomości:

Świetny rok dla DaimlerChrysler Automotive Polska

Świetny rok dla DaimlerChrysler Automotive...

Rynek 2008-02-05

Hybrydowa Klasa S

Hybrydowa Klasa S

Samochody luksusowe 2008-01-29

Wojna z emisją spalin przybiera coraz większego tempa. Producenci samochodów coraz baczniej przykuwają do tego uwagę i ustalają priorytety, bowiem za parę lat mogą mieć problemy. W ekologicznej kolejce ustawia się Mercedes Klasy S z napędem hybrydowym.

Komentuj:

~Janusz 2008-02-02

Nie byłbym takim pesymistą. Na dzień dzisiejszy rzeczywiście koszty produkcji w Rumunii są niższe. Ale Rymunia też jest w Unii i szybko zacznie się tam wyścig płacowy. Tak, że za kilka lat ten atut zacznie znikać. A wtedy pojawią się kwestie większych kosztów logistyki, Bo te różnice pozostaną, a nawet mogą się pogłębiać ze względu na rosnące ceny energii i paliw.

~zrzęda 2008-01-29

i to ostatnie zdanie zdecyduje... nie mamy obecnie szans na tego typu całkowicie nową inwestycje

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport