mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Marki o najlepszym i najgorszym wizerunku w USA

Marki o najlepszym i najgorszym wizerunku w USA

Amerykanie mają nieco odmienny gust od Europejczyków. Ankieta JD Powers pozwala zagłębić się w poglądy mieszkańców USA na temat wizerunku marek samochodów - oto 10 najlepszych i najgorszych firm według badania.

Marki o najlepszym i najgorszym wizerunku w USA
Choć auta marek japońskich mają w Polsce niezmiennie świetną opinię, to już Amerykanie nie podchodzą do tych wozów tak entuzjastycznie. Połowa producentów z najgorszej dziesiątki badania wizerunku JD Powers pochodzi z Kraju Kwitnącej Wiśni i zdecydowanie nie jest to powód do dumy. Jednak ostatnie miejsce w tej niechlubnej klasyfikacji zajmuje producent rodem z Niemiec. Widocznie mikroauta nadal nie trafiają w gust lubiących potężne wozy Amerykanów. Zakakuje słaba opinia ankietowanych o Subaru i Mitsubishi oraz rodzimych produktach z logo Jeepa, Dodge'a i Chryslera (cała trójka z koncernu Fiat Chrysler Automobiles).
 

Najgorzej ocenione marki

PozycjaMarka
Liczba punktów
 33
 Smart
 683
 32 Fiat 749
 31 Mitsubishi 755
 30 Jeep 763
 29 Toyota 781
 28 Nissan 786
 27 Honda 768
 26 Subaru
 788
 25 Chrysler 788
 24 Dodge 795
 
Z kolei klasyfikację najlepiej ocenianych marek w przemyśle samochodowym zdominowali Niemcy - poza zwycięskim Porsche, w pierwszej piątce są jeszcze trzy marki premium. Zaskakująco dobrze Amerykanie ocenili wizerunek Jaguara, który zajął drugie miejsce. Zresztą słabość mieszkańców USA do brytyjskich wozów potwierdza bardzo dobry wynik Land Rovera. Patriotyzm widać w dobrych opiniach na temat Lincolna i Cadillaca, lecz po piętach tym markom depczą luksusowe wozy japońskie od Infiniti i Lexusa.

Najlepiej ocenione marki

 Pozycja
 Marka
 Liczba punktów
 1 Porsche 874
 2 Jaguar 855
 3 BMW 854
 4 Mercedes 853
 5 Audi 852
 6 Land Rover
 843
 7 Lincoln 842
 8 Cadillac
 838
 9 Infiniti 835
 10 Lexus 831
 
W badaniu wzięło udział 84 000 właścicieli nowych aut, którzy jeździli nimi przynajmniej od trzech miesięcy. Oceniali oni swoje auta w 77 kategoriach, które składały się na ogólne odczucia płynące z eksploatacji. Maksymalna ilość punktów możliwych do zdobycia wynosiła 1000.

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Fiat Tipo hatchback i kombi - polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport