Mazda 6

Mazda6 lub Atenza - tak nazywa się na rynku japońskim - to całkowicie nowy samochód lokujący się w segmencie wyższym średnim. Nowe jest nie tylko nadwozie i jego wnętrze, ale także silniki i platforma podłogowa.

Mazda 6

Nadwozie auta zostało zaprojektowane na agresywne i dynamiczne. Dzięki szerszemu o 50 mm rozstawowi kół uzyskano obniżenie o 20 mm środka ciężkości samochodu. W rezultacie nowa Mazda6 jest stabilniejsza w czasie jazdy po ostrych łukach drogowych i nie wykazuje skłonności do przechyłów nadwozia.

Patrząc na Mazdę 6 z przodu lub z tyłu można zauważyć, że górna część nadwozia spoczywa na nieco szerszej części dolnej, dodatkowo poszerzonej głęboko wyciętymi nadkolami. Takie uformowanie bryły samochodu potęguje odczucie pewności i stabilności jego prowadzenia oraz doskonałego trzymania się nawierzchni drogi. Zuchwała stylistyka przodu jest ewolucyjną kontynuacją linii znanej z innych modeli tej marki o charakterystycznej pięciokątnej osłonie chłodnicy, z centralnie umieszczonym dużym logo Mazdy, a nowe wielosoczewkowe, wielofunkcyjne reflektory dodają drapieżności.

Tył samochodu z zachodzącymi na boki nadwozia przezroczystymi kloszami lamp jest dopełnieniem dynamicznej stylistyki Mazdy 6. Wszystkie płaszczyzny miękko i łagodnie przechodzą jedna w drugą tworząc harmonijne i wyważone linie nadwozia.

W podobnym stylu utrzymane jest wnętrze: eleganckie, ale z lekko sportowym odcieniem. Uwagę zwraca całkowicie nowa deska rozdzielcza z chromowanymi i tytano-podobnymi wykończeniami. Obszerne wnętrze zapewnia komfortowe warunki podróżowania dla pięciu dorosłych osób.

Oprócz wygodnej podróży Mazda 6 ma zapewnić swoim pasażerom bezpieczeństwo. Znany już z poprzednich konstrukcji system wzmocnień i stref absorpcji MAIDAS zapewnia ochronę kabiny pasażerskiej przed deformacją spowodowaną kolizją, a układ sześciu poduszek powietrznych chroni pasażerów przed obrażeniami. Przednie fotele wyposażono są w aktywne zagłówki w znaczny sposób redukujące ryzyko urazów górnego odcinka kręgosłupa, jakie mogłyby powstać przy uderzeniu w tył samochodu. Bezpieczeństwo to także skuteczne hamulce z elektronicznie sterowanymi układami: antypoślizgowym ABS, rozdziału siły hamowania EBD i wspomagania hamowania awaryjnego EBA. Opcjonalnie oferowany też będzie układ kontrolujący tor jazdy TCS i stabilność pojazdu DSC.

Do napędu Mazdy 6 skonstruowano przy współpracy z Fordem rodzinę nowych 4-cylindrowych silników benzynowych z serii L o pojemnościach: 1.8, 2.0 oraz 2.3dm3 i mocach odpowiednio: 120KM, 141KM oraz 166KM. Wszystkie silniki wykonane są prawie całkowicie ze stopów aluminium, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i komorą rezonansową wykorzystującą efekt doładowania dynamicznego. Silnik o pojemności 2.3 dm3 dodatkowo wyposażony jest w układ rozrządu o zmiennych fazach otwarcia zaworów i wałek wyrównoważający.  Dostępne są także dwa nowe silniki wysokoprężne w technice common-rail DIREC-D o pojemności 2l i mocach: 120KM oraz136KM przy maksymalnym momencie obrotowym 310Nm przy 2.000 obr/min.

Paliwo jest teraz wtryskiwane do cylindra pod ciśnieniem 180 Mpa, czyli o 1/3 wyższym niż w poprzedniej wersji tego silnika. Nowy kształt komory spalania i tłoka, sekwencyjny wtrysk paliwa i sprężarka o zmiennej geometrii pozwoliły na znaczne obniżenie zanieczyszczeń spalin, które spełniają mającą obowiązywać od 2005r. normę czystości Euro IV. Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim poziomem hałasu oraz drgań.

Mazda6 będzie produkowana w trzech wersjach nadwozia: 4-drzwiowego sedana, 5-drzwiowego hatchbacka i 5-drzwiowego station wagona.  Pierwsze będą dostępne w sprzedaży sedany, miesąc później hatchbacki, a dopiero pod koniec roku kombi.

W tym roku dostępne będą samochody z 2l silnikiem benzynowym i w najwyższych z możliwych kompletacjach wyposażenia. Taki dobór oferty wymuszony jest przez stosowanie 35% cła wobec samochodów produkowanych w Japonii. Możliwe będzie także sprowadzanie samochodów na indywidualne zamówienia.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport