Mazda 6

Mazda6 lub Atenza - tak nazywa się na rynku japońskim - to całkowicie nowy samochód lokujący się w segmencie wyższym średnim. Nowe jest nie tylko nadwozie i jego wnętrze, ale także silniki i platforma podłogowa.

Mazda 6

Nadwozie auta zostało zaprojektowane na agresywne i dynamiczne. Dzięki szerszemu o 50 mm rozstawowi kół uzyskano obniżenie o 20 mm środka ciężkości samochodu. W rezultacie nowa Mazda6 jest stabilniejsza w czasie jazdy po ostrych łukach drogowych i nie wykazuje skłonności do przechyłów nadwozia.

Patrząc na Mazdę 6 z przodu lub z tyłu można zauważyć, że górna część nadwozia spoczywa na nieco szerszej części dolnej, dodatkowo poszerzonej głęboko wyciętymi nadkolami. Takie uformowanie bryły samochodu potęguje odczucie pewności i stabilności jego prowadzenia oraz doskonałego trzymania się nawierzchni drogi. Zuchwała stylistyka przodu jest ewolucyjną kontynuacją linii znanej z innych modeli tej marki o charakterystycznej pięciokątnej osłonie chłodnicy, z centralnie umieszczonym dużym logo Mazdy, a nowe wielosoczewkowe, wielofunkcyjne reflektory dodają drapieżności.

Tył samochodu z zachodzącymi na boki nadwozia przezroczystymi kloszami lamp jest dopełnieniem dynamicznej stylistyki Mazdy 6. Wszystkie płaszczyzny miękko i łagodnie przechodzą jedna w drugą tworząc harmonijne i wyważone linie nadwozia.

W podobnym stylu utrzymane jest wnętrze: eleganckie, ale z lekko sportowym odcieniem. Uwagę zwraca całkowicie nowa deska rozdzielcza z chromowanymi i tytano-podobnymi wykończeniami. Obszerne wnętrze zapewnia komfortowe warunki podróżowania dla pięciu dorosłych osób.

Oprócz wygodnej podróży Mazda 6 ma zapewnić swoim pasażerom bezpieczeństwo. Znany już z poprzednich konstrukcji system wzmocnień i stref absorpcji MAIDAS zapewnia ochronę kabiny pasażerskiej przed deformacją spowodowaną kolizją, a układ sześciu poduszek powietrznych chroni pasażerów przed obrażeniami. Przednie fotele wyposażono są w aktywne zagłówki w znaczny sposób redukujące ryzyko urazów górnego odcinka kręgosłupa, jakie mogłyby powstać przy uderzeniu w tył samochodu. Bezpieczeństwo to także skuteczne hamulce z elektronicznie sterowanymi układami: antypoślizgowym ABS, rozdziału siły hamowania EBD i wspomagania hamowania awaryjnego EBA. Opcjonalnie oferowany też będzie układ kontrolujący tor jazdy TCS i stabilność pojazdu DSC.

Do napędu Mazdy 6 skonstruowano przy współpracy z Fordem rodzinę nowych 4-cylindrowych silników benzynowych z serii L o pojemnościach: 1.8, 2.0 oraz 2.3dm3 i mocach odpowiednio: 120KM, 141KM oraz 166KM. Wszystkie silniki wykonane są prawie całkowicie ze stopów aluminium, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy i komorą rezonansową wykorzystującą efekt doładowania dynamicznego. Silnik o pojemności 2.3 dm3 dodatkowo wyposażony jest w układ rozrządu o zmiennych fazach otwarcia zaworów i wałek wyrównoważający.  Dostępne są także dwa nowe silniki wysokoprężne w technice common-rail DIREC-D o pojemności 2l i mocach: 120KM oraz136KM przy maksymalnym momencie obrotowym 310Nm przy 2.000 obr/min.

Paliwo jest teraz wtryskiwane do cylindra pod ciśnieniem 180 Mpa, czyli o 1/3 wyższym niż w poprzedniej wersji tego silnika. Nowy kształt komory spalania i tłoka, sekwencyjny wtrysk paliwa i sprężarka o zmiennej geometrii pozwoliły na znaczne obniżenie zanieczyszczeń spalin, które spełniają mającą obowiązywać od 2005r. normę czystości Euro IV. Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim poziomem hałasu oraz drgań.

Mazda6 będzie produkowana w trzech wersjach nadwozia: 4-drzwiowego sedana, 5-drzwiowego hatchbacka i 5-drzwiowego station wagona.  Pierwsze będą dostępne w sprzedaży sedany, miesąc później hatchbacki, a dopiero pod koniec roku kombi.

W tym roku dostępne będą samochody z 2l silnikiem benzynowym i w najwyższych z możliwych kompletacjach wyposażenia. Taki dobór oferty wymuszony jest przez stosowanie 35% cła wobec samochodów produkowanych w Japonii. Możliwe będzie także sprowadzanie samochodów na indywidualne zamówienia.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.
Odgadnij model Odgadnij model