mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mazda do Chin

Mazda do Chin

Japoński producent należący do Forda, podał dziś informację o utworzeniu oficjalnego przyczółka dla swoich dalszych działań na rosnącym rynku chińskim.

Nowa firma Mazda China Operations ma w 100% kapitał japońskiego wytwórcy samochodów i będzie odpowiedzialna za sprzedaż i marketing marki. Docelowo, założona z kapitałem 7,5 miliona dolarów firma ma do końca tego roku zatrudniać 70-80 osób. Jednocześnie, nowa aktywność Mazdy jest elementem większego planu zakładającego osiągnięcie znacznego udziału w chińskim rynku.

Do 2010 roku firma chce produkować i sprzedawać tam 300 tysięcy sztuk aut. W związku z tym, jednocześnie z dzisiejszym komunikatem, Mazda podała, że  zamierza współrealizować z Fordem budowę nowej fabryki w mieście Nanjing. W przeciągu kolejnych dwóch do trzech lat japończycy wsprowadzą na tamtejszy rynek osiem nowych modeli, z których część na pewno będzie produkowana na miejscu.

Jak dotąd, od wejścia japońskiego producenta na chiński rynek w maju 2001 roku, firma notuje tam dobre wyniki. W 2003 roku udało jej się sprzedać 80.075 samochodów (+248% w porównaniu do 23.010 sztuk w 2002), a w ubiegłym roku wzrost wyniósł kolejne 21 procent do 97.132 sztuk.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport