mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes: Benedykt XVI odebrał nowego Papamobile

Mercedes: Benedykt XVI odebrał nowego Papamobile

Mercedes dostarczył do Watykanu najnowszą wersję pojazdu, którym podczas swoich pielgrzymek porusza się Papież Benedykt XVI. Nowy Papamobile został oparty na Mercedesie ML najnowszej generacji.

Mercedes: Benedykt XVI odebrał nowego Papamobile
Kluczyki do nowego „Papamobile” Głowie Kościoła Katolickiego przekazał sam Dr Dieter Zetsche, prezes zarządu koncernu Daimler. "To wielki zaszczyt dla Mercedesa, by towarzyszyć Jego Świątobliwości, Papieżowi Benedyktowi XVI w jego przyszłych pielgrzymkach z naszym nowym Papamobile. Kontynuujemy naszą długą współpracę z Watykanem. Od ponad 80 lat Papieże mogli korzystać z jakości, bezpieczeństwa i komfortu jakiego dostarczały auta Mercedes", powiedział Zetsche.

Pierwszym Papamobile pochodzący ze Stuttgartu był Nurburg 460 Pullman Saloon, którym w 1930 roku podróżował Papież Pius XII. W Latach 60. Papież Jan XXIII korzystał z Mercedesa 300d Landaulet wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów. Z kolei Paweł VI korzystał z wygód Mercedesa 600 Pullman Landaulet, a następnie z modelu 300 SEL. Papież Jan Paweł II od lat 80. ubiegłego stulecia podczas swoich pielgrzymek, również do Polski, korzystał z przerobionego Mercedesa Klasy G, który został nazwany "Papamobile".

Wszystkie Mercedesy, które służyły w Watykanie do wożenia Zwierzchników Kościoła Katolickiego można podziwiać zarówno w muzeum Mercedesa w Stuttgarcie, jak i w samym Watykanie.

Podobne wiadomości:

Nowy Mercedes Klasy G w końcu zadebiutował

Nowy Mercedes Klasy G w końcu zadebiutował

Premiery 2018-01-15

Nowe Papamobile na bazie Mercedesa klasy M

auto motor i sport 0000-00-00

Przywódca kościoła katolickiego otrzymał nowy pojazd reprezentacyjny.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Renault Scenic z nowym silnikiem
Renault Scenic z nowym silnikiem
Daimler i Renault wzmacniają współpracę w kwestii jednostek napędowych. Nowa konstrukcja przygotowana przez niemieckich i francuskich inżynierów trafi pod maskę modeli Scenic i Grand Scenic.