mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes-Benz Econic rocznik 2010

Mercedes-Benz Econic rocznik 2010

Od roku 2002 Econic z napędem na gaz ziemny spełnia najostrzejsze aktualnie wymagania normy emisji spalin EEV. Obecnie w produkcji seryjnej znalazły się również pojazdy Econic z silnikiem wysokoprężnym wyposażonym w innowacyjną technologię BlueTec EEV.

Mercedes-Benz Econic rocznik 2010
Model z rocznika 2010 ma zatem jeszcze lepsze silniki, jest bezpieczniejszy, bardziej komfortowy i wyjątkowo ekologiczny. W porównaniu z normą Euro 5, wartości emisji cząstek stałych określone normą EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle), którą spełnia nowy Ecotonic są o ok. 33 proc. niższe. To tylko nieznacznie ustępuje wymogom normy Euro 6, która zacznie obowiązywać od roku 2014.

Mercedes Econic może więc być wykorzystywany do przewozów w strefach ekologicznych. Na obszarach o szczególnie rygorystycznych wymaganiach dotyczących ochrony środowiska niezastąpiony będzie wyjątkowo cichy Econic z silnikiem napędzanym gazem ziemnym.

W Econicu z napędem gazowym również zastosowano nowe rozwiązania: zespół napędowy oraz proces spalania zostały zoptymalizowane w takim stopniu, że uzyskano wzrost osiągów i zmniejszenie zużycia silnika. Oznacza to przede wszystkim redukcję kosztów przeglądów i napraw. Silnik napędzany gazem ziemnym jest najbardziej ekologicznym podzespołem pracującym w Econicu. Silnik M 906 LAG o pojemności skokowej 6,9 l uzyskuje moc 205 kW (279 KM). Nie emituje on praktycznie żadnych pyłów ani cząstek stałych. Dodatkową zaletą napędu gazowego jest bardzo cicha praca silnika. Wyższy poziom bezpieczeństwa w wyposażeniu seryjnym – system pomiaru obciążenia osi, ASR, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich fotelach.

Zadbano także o pasażerów zmodernizowanego Econica: w pojeździe tym będą zamontowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich fotelach (drugie półrocze 2010). Ponadto będzie on fabrycznie wyposażony w system pomiaru obciążenia osi oraz system zapobiegający poślizgowi kół napędowych (ASR). System pomiaru obciążenia osi skutecznie zapobiega przeładowaniu , rejestrując masę całkowitą pojazdu i pokazując kierowcy odpowiednie informacje na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym; system zapobiegający poślizgowi kół napędowych dba natomiast o stabilność jazdy. Obydwa systemy są szczególnie przydatne przy usuwaniu odpadów komunalnych. Podczas wywozu śmieci istnieje bowiem niebezpieczeństwo przypadkowego przeładowania pojazdu, co szkodzi zarówno podwoziu, jak i bezpieczeństwu eksploatacji.

System ASR natomiast eliminuje wszelkie problemy związane z eksploatacją w warunkach zimowych czy na śliskiej nawierzchni. Już wcześniej Econic był seryjnie wyposażany w blokadę mechanizmu różnicowego na osi napędzanej i oś ze zwolnicami planetarnymi – której zadaniem jest zwiększenie momentu obrotowego oddawanego na koła. Wszystkie wymienione wyżej elementy konstrukcyjne zapewniają doskonałe właściwości trakcyjne Econica, szczególnie doceniane przez klientów właśnie teraz, w wyjątkowo trudnych warunkach zimowych.

Mechanizm podnoszenia i opuszczania ramy i wyższy poziom komfortu w standardzie.
Już obecnie we wszystkich wariantach Econica dostępny jest w ramach wyposażenia seryjnego mechanizm podnoszenia i opuszczania ramy, który pozwala na jej podniesienie maksymalnie o 200 mm lub obniżenie o 60 mm – ułatwia to na przykład wymianę zabudowy. Elementem tego wyposażenia jest także zamykany schowek pod dachem kabiny do przechowywania narzędzi lub odzieży roboczej. Wysoki poziom komfortu i optymalne bezpieczeństwo wszystkich pasażerów zapewniają trzy wygodne pojedyncze siedzenia. Ponadto samochód jest fabrycznie wyposażony w wydajny alternator 28 V/100 A, zapewniający zasilanie całej instalacji elektrycznej pojazdu oraz akumulatorów, a także rezerwę mocy dla dodatkowych odbiorników.

Specjalista do wszelkich zadań
Jako typowy pojazd specjalny do transportu komunalnego, i dystrybucyjnego, Econic Mercedes-Benz prezentuje te właściwości, jakich oczekuje się od pojazdów wykorzystywanych w różnych branżach: gospodarce odpadami, straży pożarnej, obsłudze naziemnej portów lotniczych, transporcie paliw, mebli, mleka czy dystrybucji oleju opałowego . Econic to pojazd specjalny do wszelkich zadań, a ostatnio zadebiutował w roli ciągnika siodłowego z naczepą chłodnią, przeznaczonego do dystrybucji żywności.

9000 egzemplarzy wyprodukowanych w ciągu jedenastu lat zapewniło Econicowi doskonałą pozycję na rynku, czyniąc zeń od dawna standard w rodzinie pojazdów z kabiną niskopodłogową. Zdaniem kierownictwa zakładu w Wörth, 20 procent klientów decyduje się na wybór wersji z napędem gazowym. Z uwagi na wzrost produkcji oraz duże zainteresowanie nabywców wersją Econica z silnikiem napędzanym gazem ziemnym, w roku 2009 przeniesiono całość produkcji do zakładu pojazdów specjalnych w Wörth nad Renem. Wcześniej pojazd ten był wytwarzany w Kompetenz¬zentrum für emissionsfreie Mobilität (KEM) w Mannheim.

Econic jest wyposażony w wysokoprężny silnik sześciocylindrowy w układzie rzędowym serii 900 albo silnik napędzany gazem ziemnym – obydwa rozwiązania spełniają wymogi normy emisji spalin EEV. W silnikach Diesla zastosowano innowacyjną technologię BlueTec. Dzięki technologii SCR i optymalizacji spalania, uzyskano obniżenie zarówno poziomu emisji spalin, jak i zużycia paliwa. Oprócz silnika OM 906 LA w klasach mocy 175 kW (238 KM) i 210 kW (286 KM) w Econicu montuje się także OM 926 LA o mocy 240 kW (326 KM). Silniki wysokoprężne serii 900 mogą być zasilane także biopaliwem, bez konieczności dokonywania zmian w instalacji paliwowej pojazdu. Wszystkie modele Econica z silnikiem Diesla są wyposażone w aluminiowy zbiornik paliwa o pojemności 200 litrów oraz 25-litrowy zbiornik na AdBlue.

W pierwotnych założeniach Econic był pojazdem przeznaczonym do wywozu odpadów komunalnych i jako taki został po raz pierwszy zaprezentowany na targach ochrony środowiska Entsorga w Kolonii w maju 1998 roku, wówczas jeszcze bez wersji z silnikiem napędzanym gazem ziemnym. W pojazdach tego typu, podczas prac przy usuwaniu śmieci zachodzi konieczność częstego, 200-250-krotnego wsiadania i wysiadania w ciągu dnia. Z tego względu konstruktorzy opracowali wersję pojazdu z kabiną niskopodłogową, z szerokimi stopniami i automatycznymi, składanymi drzwiami od strony pasażera, znanymi z konstrukcji autobusów.

Podobne wiadomości:

Mercedes klasy B od AMG – nowe informacje

auto motor i sport 0000-00-00

Nowy Mercedes Klasy G w końcu zadebiutował

Nowy Mercedes Klasy G w końcu zadebiutował

Premiery 2018-01-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.