mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes-Benz Sprinter 316 LGT - cichy i przyjazny dla środowiska

Mercedes-Benz Sprinter 316 LGT - cichy i przyjazny dla środowiska

Pierwsze egzemplarze Sprintera 316 LGT (Liquefied Gas Technology) opuściły taśmę produkcyjną w listopadzie 2010 r. Model ten dołączył do szerokiej gamy osobowych oraz dostawczych aut marki Mercedes-Benz z wydajnymi i oszczędnymi silnikami, oznaczonych etykietą BlueEFFICIENCY.

Mercedes-Benz Sprinter 316 LGT - cichy i przyjazny dla środowiska
Sprinter 316 LGT emituje niewiele szkodliwych substancji, a do tego jest niezwykle cichy. Do jego napędu służy 1,8-litrowy silnik benzynowy, spełniający normę emisji spalin Euro 5 i przystosowany do zasilania gazem płynnym, czyli mieszaniną propanu i butanu, zwaną popularnie autogazem.
Gaz płynny spalany w silniku typu Otto wykazuje się w porównaniu z benzyną o 20 procent niższą emisją dwutlenku węgla oraz ograniczoną emisją tlenku węgla, węglowodorów i dwutlenku siarki. Także zestawiony z silnikiem Diesla, może pochwalić się wyraźnie lepszym bilansem środowiskowym: emisja cząstek stałych spada niemal do zera, a emisja tlenków azotu, węglowodorów i tlenku węgla zostaje znacznie ograniczona.

Cichy i przyjazny dla środowiska Sprinter 316 LGT może w przyszłości okazać się przepustką do miejskich stref ruchu, objętych ograniczeniami emisji szkodliwych gazów. Już dziś jego eksploatacja owocuje znacznie niższymi kosztami eksploatacji w porównaniu do wersji napędzanych silnikiem Diesla. Zależnie od charakteru wykonywanej pracy, oszczędności w wydatkach na paliwo mogą sięgnąć nawet 30 procent.
Poza standardowym zbiornikiem na benzynę o pojemności 100 litrów, Sprinter 316 LGT o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony został wyposażony w 76-litrowy zbiornik autogazu, zlokalizowany pod podłogą. Taki sposób montażu w żaden sposób nie ograniczył pojemności przestrzeni ładunkowej pojazdu.

1,8-litrowy, doładowany mechanicznie silnik Sprintera 316 LGT generuje moc 115 kW (156 KM) i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 3000-4000 obr./min. Po krótkiej fazie rozgrzewania w trybie benzynowym i osiągnięciu przez ciecz w układzie chłodzenia temperatury około 45 stopni, rodzaj zasilania automatycznie zmienia się na autogaz. Gdy poziom autogazu w zbiorniku spada do zera, system wraca do zasilania silnika benzyną. W dowolnej chwili kierowca może samodzielnie decydować o zmianie rodzaju aktualnie spalanego paliwa i sprawdzać poziom autogazu w zbiorniku za pomocą wskaźnika na desce rozdzielczej. Łączny zasięg Sprintera 316 LGT wynosi 1200 km, z czego do 450 km może on pokonać w trybie napędu gazowego LPG.
Wlew autogazu znajduje się obok wlewu benzyny, pod wspólną klapką, a tankowanie jego zbiornika nie trwa dłużej niż w przypadku tankowania benzyny czy oleju napędowego. W schowku na rękawiczki znajdują się dodatkowe nasadki wlewu paliwa, umożliwiające swobodne korzystanie ze stacji autogazu na terenie całej Europy. Sprinter 316 LGT spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, charakterystyczne dla aut z trójramienną gwiazdą. Przy każdym rozruchu system kontroli sprawdza, czy nie doszło do wycieku autogazu.
Sprinter 316 LGT dostępny jest jako: furgon, kombi oraz w wersji do zabudowy z pojedynczą i podwójną kabiną (każda z nich występuje z rozstawem osi 3665 lub 4325 mm). Ceny wszystkich wymienionych pojazdów znajdują się w cennikach umieszczonych na stronie www.mercedes-benz.pl

Podobne wiadomości:

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Aktualności 2016-01-22

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Premiery 2016-03-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.