mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes-Benz TrailerAxleSystems na IAA

Mercedes-Benz TrailerAxleSystems na IAA

Większa wydajność dzięki niższej masie, bardziej skuteczna ochrona środowiska dzięki bezchromowej powłoce ochronnej wszystkich połączeń śrubowych — Mercedes-Benz TrailerAxleSystems optymalizuje cieszące się olbrzymią popularnością osie do naczep i przyczep na Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Pojazdów Użytkowych 2012 (IAA Nutzfahrzeuge 2012).

Mercedes-Benz TrailerAxleSystems na IAA
Stawiając sobie za cel najwyższą wydajność transportu, Mercedes-Benz TrailerAxleSystems zoptymalizował pod względem wagowym całą serię osi DCA. Każdy zestaw trzech osi z tej gamy produktów waży teraz o 15 kg mniej.
Było to możliwe dzięki zmodyfikowanej konstrukcji piasty z nową częścią mocującą tarczę hamulcową. Redukcję masy udało się osiągnąć bez konieczności poszukiwania kompromisów w zakresie bezpieczeństwa i ekonomiczności. Zmianę tę wprowadzono w czterech seriach osi DCA: DCA Weightmaster, DCA Megamaster, DCA Airmaster i DCA Steermaster.

Przyjazne dla środowiska: bezchromowa powłoka ochronna połączeń śrubowych
Do ochrony środowiska przyczyniają się nie tylko europejskie dopuszczalne poziomy emisji spalin, ale również materiały wykorzystane przy produkcji samochodów. Mercedes-Benz TrailerAxleSystems wprowadził powłokę ochronną bez zawartości chromu (VI) dla wszystkich połączeń śrubowych. Sworznie i nakrętki do kół oraz wszelkie inne połączenia śrubowe będą w ramach dobrowolnego zobowiązania wykonywane w wersji niezawierającej chromu. Powszechnie dotychczas stosowana w produkcji samochodów powłoka z chromem (VI) jest uznawana za szkodliwą dla zdrowia.

Już ponad 500 000 osi do przyczep i naczep wyprodukowanych w Kassel
Mercedes-Benz TrailerAxleSystems należy do czołówki firm w Europie oferujących osie. Są one produkowane w największej w Europe fabryce osi do pojazdów użytkowych w Kassel. W ciągu ostatnich zaledwie 15 lat wyprodukowano tam ponad pół miliona osi do przyczep i naczep.
Nowe, zoptymalizowane pod względem wagowym rozwiązanie piasty, Mercedes-Benz TrailerAxleSystems zaprezentuje na przykładzie rewolucyjnej osi DCA Airmaster, unikatu na skalę światową, posiadającego wbudowany zbiornik sprężonego powietrza dla układu hamulcowego i zawieszenia pneumatycznego.

Podobne wiadomości:

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Premiery 2016-03-16

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Mercedes Klasa E W 213 - znamy polskie ceny!

Aktualności 2016-01-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport