mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes SuperMarką

Mercedes SuperMarką

Proszeni o wskazanie najlepszych marek na rynku motoryzacyjnym, Polacy spontanicznie wskazali ich aż 47. Zdecydowanie najpopularniejszy okazał się być jednak Mercedes-Benz, wskazywany przez co trzeciego respondenta.

Projekt SuperMarka polskiego rynku - inicjatywa Target Group Badania i Doradztwo, członka Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii - ma na celu sprawdzenie, które z marek są najbliższe konsumentom, najbardziej przez nich cenione i z którymi konsumenci czują największą więź emocjonalną.

Badanie polegające na telefonicznym wywiadzie przeprowadzono w dwóch falach na losowej próbie 1.000 Polaków w wieku 18-50 lat, mieszkających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. W pierwszej części 500 respondentów wymieniło najlepsze według nich marki w sześciu z siedmiu badanych kategorii: telekomunikacja, artykuły spożywcze, kosmetyki, AGD/RTV/Telefon, motoryzacja, parafarmaceutyki, finanse/banki/ubezpieczenia. W drugiej części badania wymienione wcześniej marki zostały poddane szczegółowej ocenie.

W kategorii "Motoryzacja" znalazło odbicie przekonanie respondentów, że samochód we współczesnym świecie jest nie tylko produktem spełniającym potrzeby funkcjonalne, ale też produktem spełniającym potrzeby emocjonalne: podkreślenie własnej indywidualności, statusu, prestiżu i stopnia samorealizacji.

Jak widać w zestawieniu, czołowe marki w tej kategorii to marki samochodów, do których Polacy od lat niezmiennie aspirują. Czołowe marki osiągnęły też najwyższe możliwe wyniki, jeżeli chodzi o jakość ich produktów.

Mercedes
BMW
Opel
Audi
Ford
Volvo
Toyota
Subaru
Honda
Porsche
35,6
24,6
23,4
22,0
19,8
19,2
14,2
12,8
11,2
11,0

Ciekawe wyniki pokazuje zestawienie odpowiedzi dot. cech wizerunkowych marek. Określa ono m.in. to, czy marki bardziej eksponują prestiż i powagę, czy też przebojowość i bycie "trendy". O  ile BMW i Audi postrzegane są jako marki modne, to Mercedes-Benz, mimo ze w ostatnich latach zaprezentował tak sportowe auta SLK, SLR czy CLS, nadal  traktowany jest jako marka klasyczna i poważna.

Mercedes-Benz cieszy się niezmiennie dużym zaufaniem. To dla Mercedesa (i dla BMW) najchętniej pracowaliby respondenci. W rzeczywistości oznacza to, że ankietowani mają do tych marek zaufanie, cieszą się one w ich oczach największą wiarygodnością, stabilnością i trwałością. Absolutnie największe przywiązanie i więź emocjonalną deklarują respondenci w stosunku do marki Mercedes-Benz. Aż 52%. osób najbardziej brakowałoby tej marki, gdyby zniknęła ona z  rynku. 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport