mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes Viano i Vito ponownie z defektem

Mercedes Viano i Vito ponownie z defektem

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, otrzymał z Systemu Szybkiego Powiadamiania o Produktach Niebezpiecznych dla Państw Członkowskich Unii Europejskiej – RAPEX, informację, że niektóre samochody Mercedes model Viano i Vito mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Mercedes Viano i Vito ponownie z defektem

Polski dystrybutor samochodów Mercedes potwierdził, że w niektórych samochodach Mercedes, model Viano i Vito może dojść do nieszczelności przewodu paliwowego, łączącego przewód doprowadzający z silnikiem. Kampanią serwisową na rynku polskim objęte są 24 samochody Mercedes Viano i Vito, wyprodukowane w Niemczech od marca 2003 r. do września 2006 r.

 

Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. poinformował UOKiK, że klienci, którzy kupili pojazdy objęte kampanią, zostaną indywidualnie powiadomieni o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie.

Dostawcze Mercedesy Viano i Vito to modele w których w ostatnim czasie doszło do największej liczby awarii i defektów. Cztery lata temu w egzemplarzach obu aut stwierdzono niepoprawne działanie w sterownikach wtrysku paliwa. Akcją serwisową zostało objętych wówczas 10.000 samochodów w całej Europie. W 2006 roku ówczesny koncern DaimlerChrysler wezwał do serwisów na całym świecie 8 tys. egzemplarzy modeli Vito i Viano z powodu niepoprawnego działania układu ssącego benzynę. Defektem dotknięte były tylko auta z silnikami benzynowymi. Nieco ponad rok temu firma poinformowała, że w wyniku nadtopienia izolacji przewodu wiązki alternatora w wersjach wyposażonych w silnik oznaczony kodem OM 642 może dojść do zwarcia, co z kolei może spowodować rozładowanie akumulatora i zanik napięcia w układzie elektrycznym pojazdu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Vito
Mercedes Vito
Cena podstawowa już od: 101 721 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. minibus-4dr. mixt-4dr.
Tematy w artykule: UOKiK Vito Viano

Podobne wiadomości:

Renault ZOE - akcja serwisowa

Renault ZOE - akcja serwisowa

Aktualności 2016-03-25

Dwie akcje serwisowe Opla Mokki

Dwie akcje serwisowe Opla Mokki

Aktualności 2015-07-28

Komentuj:

~cd 2008-03-22

Mam vito 111cdi wersji "długi". W ramach gwarancji wymieniany był wspornik środkowy wału napędowego. Obecnie przy stanie licznika 113.000 km ponownie występuje potrzeba wymiany tego wspornika. Z opinii innych użytkowników wynika, że jest to częstą usterką tego modelu. Ponadto samochód, który z zewnątrz ładnie się prezentuje ma bardzo fatalne wykończenie wnętrza części ładunkowej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport