mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes coraz bliżej aliansu Renault-Nissan

Mercedes coraz bliżej aliansu Renault-Nissan

Zacieśnia się współpraca pomiędzy koncernem Daimler a aliansem Renault-Nissan. Liczba wspólnie realizowanych dużych projektów wzrosła z trzech do dziesięciu, a w Stanach Zjednoczonych ukończono budowę wspólnej fabryki Nissana i Daimlera.

Mercedes coraz bliżej aliansu Renault-Nissan
Francusko-japońsko-niemiecka współpraca trwa od kwietnia 2010 r. wraz z trzema, skupionymi głównie na rynku europejskim, wiodącymi projektami. Od tego czasu jednak liczba dużych projektów wzrosła do dziesięciu i objęła więcej rynków, od Ameryki Północnej po Japonię. Oprócz tego odpowiadające sobie komórki biznesowe obu firm współpracują ze sobą, wymieniając się między innymi najlepszymi praktykami.

- O ile początkowo nasza współpraca była silnie skupiona na przedsięwzięciach europejskich, obecnie koncentrujemy się na synergii na wszystkich kluczowych rynkach – powiedział Carlos Ghosn, prezes zarządu Renault-Nissan, na dorocznej konferencji prasowej dotyczącej partnerstwa – Największy efekt skali zawsze uzyskuje się na płaszczyźnie globalnej.

Prezes spółki Daimler i szef Mercedes-Benz Cars, Dieter Zetsche, stwierdził natomiast, że nadal będą trwały poszukiwania wspólnych, nowych przedsięwzięć, uzasadnionych z punktu widzenia wszystkich partnerów, a co najważniejsze ich klientów.

Prezesi wspomnieli o wspólnej produkcji czterocylindrowych silników benzynowych Mercedes-Benz w Decherd (USA), jako dobrym przykładzie tego, jak partnerzy korzystają na współpracy. Zaledwie półtora roku po rozpoczęciu budowy, w maju 2012 r., budynek wspólnej fabryki czterocylindrowych silników benzynowych Mercedes-Benz jest już ukończony. Obecnie montowane są urządzenia produkcyjne, zaś rozpoczęcie produkcji planowane jest na połowę przyszłego roku. Silniki produkowane w Decherd będą potem wykorzystywane m.in. w Mercedesie klasy C, montowanym w zakładach Daimlera w Tuscaloosa, a także w nowych modelach Infiniti.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem postępują także wspólne prace rozwojowe nad nową gamą wspólnie wykorzystywanych przez obie firmy turbodoładowanych, trójcylindrowych i czterocylindrowych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silniki wykorzystywać będą najnowsze technologie i cechować się będą znacznie zmniejszonym zużyciem paliwa.

Innym przykładem udanej współpracy w zakresie silników jest nowy Infiniti Q50, zaprezentowany wiosną tego roku w Genewie, który znajdzie się w sprzedaży jesienią. Jest to pierwszy samochód Infiniti, wyposażony w zespół napędowy, złożony z silnika wysokoprężnego i automatycznej przekładni, pochodzący od Daimlera.
 
Pierwsze pojazdy, będące owocem współpracy, w tym dostawczy Mercedes, już trafiły na drogi. Oprócz tego, od 2015 r. Infiniti oferować będzie samochód wykorzystujący elementy konstrukcyjne aut kompaktowych niemieckiej marki. Model koncepcyjny Q30 po raz pierwszy można obejrzeć na trwającym właśnie salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Współpraca kontynuowana jest również w segmencie pojazdów użytkowych. Planuje się, że oddział Daimler Trucks Asia, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), otrzyma furgony dostawcze Nissan NV350 Urvan, które na wybranych rynkach eksportowych sprzedawane będą jako Mitsubishi Fuso.

Tego rodzaju dostawy strategiczne z powodzeniem realizowane są od początku 2013 r., również w zakresie lekkich samochodów ciężarowych. Umożliwia to rozszerzenie tego asortymentu na nowe segmenty. Samochód ciężarowy Fudo Canter Guts (maks. ładowność 2,0 t) dostarczany jest Nissanowi, zaś lekka ciężarówka Nissan Atlas F24 (maks. ładowność 1,5 t) trafia do asortymentu Mitsubishi Fuso. Początkowa wymiana dostaw obejmuje ok. 1300 pojazdów na rynek japoński.

Zgodnie z planami postępuje także projekt Smart/Twingo. Wkrótce rozpocznie się produkcja nowego samochodu dwumiejscowego w zakładach Smarta w Hambach (Francja) oraz czteromiejscowego Smarta i następcy Renault Twingo – w zakładach Renault w Novo Mesto (Słowenia). Nowe modele mają pojawić się na rynku w drugiej połowie 2014 r. Nowe generacje Smarta i Renault Twingo mają wspólną konstrukcję, pozostaną jednak niezależnymi produktami o wyraźnie zróżnicowanym wyglądzie. Model pokazowy nowego czteromiejscowego Smarta (smart fourjoy) zaprezentowany został również
na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport