mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes na ogniwa paliwowe w trasie

Mercedes na ogniwa paliwowe w trasie

Napędzany ogniwami paliwowymi F-Cell Roadster, zbudowany w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, pokonał historyczną trasę dla uczczenia pierwszej długodystansowej podróży w historii automobilizmu.

Mercedes na ogniwa paliwowe w trasie
F-Cell Roadster został opracowany i zbudowany przez zespół ponad 150 praktykantów, a efekt końcowy stanowi połączenie najnowszych technologii i historii motoryzacji. Nawiązując do modelu Benz Patent-Motorwagen z roku 1886, samochód wyposażono w duże koła szprychowe. F-Cell Roadster posiada elementy stylistyczne zaczerpnięte z wielu epok motoryzacji. Są wśród nich także fotele z siedziskiem z włókna węglowego, pokryte ręcznie szytą skórzaną tapicerką, którego przednia część posiada rzucający się w oczy element wykonany z włókna szklanego – konstrukcja rodem z bolidów Formuły 1.

Układ kierowniczy auta oparto na technologii "drive-by-wire" (zastępującej tradycyjne układy mechaniczne i hydrauliczne rozwiązaniami elektromechanicznymi sterowanymi elektronicznie), gdzie w miejsce konwencjonalnej kierownicy zastosowano joystick. Samochód jedzie dzięki bezemisyjnemu układowi napędowemu opartemu na ogniwie paliwowym, umieszczonemu z tyłu auta. Dysponując mocą 1,2 kW, roadster F-Cell rozwija maksymalną prędkość 25 km/h, zaś jego zasięg to maksymalnie 350 km.

Jeszcze przed końcem bieżącego roku Mercedes rozpocznie produkcję niewielkiej serii modeli Klasy B na ogniwa paliwowe. Pod koniec roku z taśm produkcyjnych zjadą także, w ramach przewidzianego na początek przyszłego roku projektu "elektrycznej mobilności" Berlina ("e-mobility Berlin"), pierwsze egzemplarze smarta fortwo z napędem elektrycznym.

Pierwsza długodystansowa podróż w historii automobilizmu
W sierpniu 1888 r., Bertha Benz odbyła podróż automobilem Benz Patent-Motorwagen, skonstruowanym przez męża, Karla Benza. Trasa przejazdu wiodła z Mannheim do Pforzheim. Ta pierwsza w historii automobilizmu jazda samochodem na dłuższym odcinku jest dziś uznawana za wydarzenie pionierskie. Sama podróż odbyła się bez większych przygód, miało miejsce jedynie kilka niewielkich problemów technicznych, które udawało się na bieżąco rozwiązać. Troskę wzbudzała jednakże dostępność tzw. "ligroiny" (nafty), ponieważ 4,5-litrowy zapas paliwa w gaźniku – pojazd nie był jeszcze wyposażony w bak – szybko się zużywał. Naftę kupowało się wtedy w aptekach, jedna z nich, w mieście, Wiesloch, wybawiła podróżnych z kłopotu. Zakład istnieje do dziś i z dumą informuje odwiedzających, że tu właśnie mieściła się pierwsza na świecie "stacja benzynowa".

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport