mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes testuje ciężarówki

Mercedes testuje ciężarówki

W czerwcu miało miejsce oficjalne otwarcie Centrum Badawczo-Rozwojowego (niem. EVZ) samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. W oddany obiekt zainwestowano ok. 80 mln euro, z czego 35 mln wydano m.in. na tor testowy, budynki i infrastrukturę.

Mercedes testuje ciężarówki
Podczas otwarcia Andreas Renschler, członek zarządu odpowiedzialny za Daimler Trucks podkreślił znaczenie Centrum dla integracji działań pionów rozwojowego i produkcyjnego: „Centrum Badawczo-Rozwojowe stanowi bardzo precyzyjny instrument, pozostający w bliskiej styczności z produkcją. „Pion badawczo-rozwojowy i produkcja muszą ściśle współpracować od samego początku. Tylko w ten sposób nasi klienci mogą otrzymać wyrób zasługujący na gwiazdę Mercedesa” – dodał Andreas Renschler.

Centrum Badawczo-Rozwojowe składa się z trzech elementów: przestrzeń wewnętrzna to teren testowy, na który składają się różnorodne tory o celowo złej nawierzchni – jest ich czternaście rodzajów. Zewnętrzne tory doświadczalne o kątach wzniesień do 49% lub 26° służą do badań funkcjonowania różnorodnych systemów i układów, np. hamulców. Trzecią część Centrum stanowią budynki warsztatowe i biurowe. Nowe Centrum zatrudnia dokładnie 300 pracowników.

Na terenie Centrum, liczącym 550.000 metrów kwadratowych, pomyślano również o ekologii. Przykładowo, obszar o powierzchni 152.000 m2 zagospodarowano jako łąki i trawniki oraz posadzono ok. 17.000 krzewów i drzew. Do budowy uruchomionego obecnie toru testowego o długości ok. 2.000 metrów użyto 6.000 m3 elementów betonowych. Powierzchnia budynków biurowych wynosi 1.900 m2, a warsztatowych - 6.300 m2.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mercedes
Tematy w artykule: Mercedes Daimler

Podobne wiadomości:

Nowy Mercedes Sprinter już w przyszłym roku

Nowy Mercedes Sprinter już w przyszłym roku

Aktualności 2017-10-03

Mercedes publikuje ceny pickupa Klasy X

Mercedes publikuje ceny pickupa Klasy X

Aktualności 2017-09-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.