mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes walczy ze stereotypem

Mercedes walczy ze stereotypem

Mercedes-Benz kontynuuje ofensywę silników Diesla. Po dobrym przyjęciu nowej generacji klasy E wyposażonej w silnik wysokoprężny w Stanach Zjednoczonych producent podjął decyzję o wprowadzeniu identycznego modelu na rynek japoński.

Mercedes walczy ze stereotypem
Od jesieni w japońskich salonach Mercedesa oferowany będzie model E 320 CDI. Podobnie jak w Ameryce Północnej również Japonii silniki Diesla nie cieszą się dużym uznaniem. Mimo zaawansowanej technologii w jakiej są wykonywane nadal w tych częściach świata uznawane są za mało ekologiczne i brudne. Mercedes postanowił walczyć z tym stereotypem.

Oferowany w Japonii model klasy E wyposażony jest 211-konny, sześciocylindrowy silnik Diesla. Standardowo jednostka dysponuje filtrem cząstek stałych i według zapowiedzi koncernu ma spełniać wszystkie normy emisji spalin w tamtejszym kraju. Do kupna właśnie tego egzemplarza Mercedes chce zachęcać klientów nie tylko ekonomicznym spalaniem ale też imponującym momentem obrotowym 540 Nm.

Zdaniem ekspertów pojawienie się zagranicznego producenta mającego w swojej ofercie modele z silnikami wysokoprężnymi powinno spowodować pojawianie się kolejnych marek. Swój udział w walce o klienta zapowiedziała też Honda. Japońska marka pracuje aktualnie nad nową wysokoprężną V6-tką, która budowana jest właśnie z myślą o rynkach Stanów Zjednoczonych i Japonii.

Dowiedz się więcej o modelu Mercedes Klasa E

Czytaj także:

Globalny wyścig Mercedesa 2006-07-31

Klasa E po liftingu 2006-07-21

Mercedes Klasa E: Przedsmak możliwości 2006-04-11

Mercedes klasa E ad 2009!  2005-12-21

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 186 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Aktualności 2017-03-13

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla spóźnialskich

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla...

Premiery 2017-02-02

Komentuj:

~gienek 2006-08-30

Niech najpierw powalczą z awaryjnością .

~Piotrek 2006-08-30

Cóż, może i ograniczają emisje różnych cząstek ale i tak diesel będzie wyrzucać z siebie dużo większe ilości szkodliwych aerozoli i NOx niż benzyna. NOx= problemy z ozonem, aerozole=rak i inne choroby np. płuc w coraz większej ilości. Nie jestem fanem beznzyny choćby dlatego, że oddaje do atmosfery więcej CO2 niż diesel, ale i tak tlenki azotu są bardziej szkodlwie nawet w mniejszej ilości. Wiadomo, że postęp w dieslach ostatnio jest ogromny ale według mnie pod względem ekologicznym są jeszcze daleko do tyłu. (Może dlatego Szwajcaria ma niższe ceny beznzyny a nie ropy?)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes E All-Terrain – polskie ceny
Mercedes E All-Terrain – polskie ceny
Można już zamawiać Klasę E, która debiutuje w wersji uterenowionej All-Terrain – oto ceny konkurenta Audi A6 Allroad czy Volvo XC90 Cross Country.