mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes walczy ze stereotypem

Mercedes walczy ze stereotypem

Mercedes-Benz kontynuuje ofensywę silników Diesla. Po dobrym przyjęciu nowej generacji klasy E wyposażonej w silnik wysokoprężny w Stanach Zjednoczonych producent podjął decyzję o wprowadzeniu identycznego modelu na rynek japoński.

Mercedes walczy ze stereotypem
Od jesieni w japońskich salonach Mercedesa oferowany będzie model E 320 CDI. Podobnie jak w Ameryce Północnej również Japonii silniki Diesla nie cieszą się dużym uznaniem. Mimo zaawansowanej technologii w jakiej są wykonywane nadal w tych częściach świata uznawane są za mało ekologiczne i brudne. Mercedes postanowił walczyć z tym stereotypem.

Oferowany w Japonii model klasy E wyposażony jest 211-konny, sześciocylindrowy silnik Diesla. Standardowo jednostka dysponuje filtrem cząstek stałych i według zapowiedzi koncernu ma spełniać wszystkie normy emisji spalin w tamtejszym kraju. Do kupna właśnie tego egzemplarza Mercedes chce zachęcać klientów nie tylko ekonomicznym spalaniem ale też imponującym momentem obrotowym 540 Nm.

Zdaniem ekspertów pojawienie się zagranicznego producenta mającego w swojej ofercie modele z silnikami wysokoprężnymi powinno spowodować pojawianie się kolejnych marek. Swój udział w walce o klienta zapowiedziała też Honda. Japońska marka pracuje aktualnie nad nową wysokoprężną V6-tką, która budowana jest właśnie z myślą o rynkach Stanów Zjednoczonych i Japonii.

Dowiedz się więcej o modelu Mercedes Klasa E

Czytaj także:

Globalny wyścig Mercedesa 2006-07-31

Klasa E po liftingu 2006-07-21

Mercedes Klasa E: Przedsmak możliwości 2006-04-11

Mercedes klasa E ad 2009!  2005-12-21

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 187 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Nowy Mercedes Klasy A - pierwsze zdjęcia wnętrza

Nowy Mercedes Klasy A - pierwsze zdjęcia...

Aktualności 2017-11-27

Mercedes Sprinter - pierwsze zdjęcia wnętrza

Mercedes Sprinter - pierwsze zdjęcia wnętrza

Ciężarówki i Autobusy 2017-12-05

Komentuj:

~gienek 2006-08-30

Niech najpierw powalczą z awaryjnością .

~Piotrek 2006-08-30

Cóż, może i ograniczają emisje różnych cząstek ale i tak diesel będzie wyrzucać z siebie dużo większe ilości szkodliwych aerozoli i NOx niż benzyna. NOx= problemy z ozonem, aerozole=rak i inne choroby np. płuc w coraz większej ilości. Nie jestem fanem beznzyny choćby dlatego, że oddaje do atmosfery więcej CO2 niż diesel, ale i tak tlenki azotu są bardziej szkodlwie nawet w mniejszej ilości. Wiadomo, że postęp w dieslach ostatnio jest ogromny ale według mnie pod względem ekologicznym są jeszcze daleko do tyłu. (Może dlatego Szwajcaria ma niższe ceny beznzyny a nie ropy?)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.