mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes walczy ze stereotypem

Mercedes walczy ze stereotypem

Mercedes-Benz kontynuuje ofensywę silników Diesla. Po dobrym przyjęciu nowej generacji klasy E wyposażonej w silnik wysokoprężny w Stanach Zjednoczonych producent podjął decyzję o wprowadzeniu identycznego modelu na rynek japoński.

Mercedes walczy ze stereotypem
Od jesieni w japońskich salonach Mercedesa oferowany będzie model E 320 CDI. Podobnie jak w Ameryce Północnej również Japonii silniki Diesla nie cieszą się dużym uznaniem. Mimo zaawansowanej technologii w jakiej są wykonywane nadal w tych częściach świata uznawane są za mało ekologiczne i brudne. Mercedes postanowił walczyć z tym stereotypem.

Oferowany w Japonii model klasy E wyposażony jest 211-konny, sześciocylindrowy silnik Diesla. Standardowo jednostka dysponuje filtrem cząstek stałych i według zapowiedzi koncernu ma spełniać wszystkie normy emisji spalin w tamtejszym kraju. Do kupna właśnie tego egzemplarza Mercedes chce zachęcać klientów nie tylko ekonomicznym spalaniem ale też imponującym momentem obrotowym 540 Nm.

Zdaniem ekspertów pojawienie się zagranicznego producenta mającego w swojej ofercie modele z silnikami wysokoprężnymi powinno spowodować pojawianie się kolejnych marek. Swój udział w walce o klienta zapowiedziała też Honda. Japońska marka pracuje aktualnie nad nową wysokoprężną V6-tką, która budowana jest właśnie z myślą o rynkach Stanów Zjednoczonych i Japonii.

Dowiedz się więcej o modelu Mercedes Klasa E

Czytaj także:

Globalny wyścig Mercedesa 2006-07-31

Klasa E po liftingu 2006-07-21

Mercedes Klasa E: Przedsmak możliwości 2006-04-11

Mercedes klasa E ad 2009!  2005-12-21

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 184 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~gienek 2006-08-30

Niech najpierw powalczą z awaryjnością .

~Piotrek 2006-08-30

Cóż, może i ograniczają emisje różnych cząstek ale i tak diesel będzie wyrzucać z siebie dużo większe ilości szkodliwych aerozoli i NOx niż benzyna. NOx= problemy z ozonem, aerozole=rak i inne choroby np. płuc w coraz większej ilości. Nie jestem fanem beznzyny choćby dlatego, że oddaje do atmosfery więcej CO2 niż diesel, ale i tak tlenki azotu są bardziej szkodlwie nawet w mniejszej ilości. Wiadomo, że postęp w dieslach ostatnio jest ogromny ale według mnie pod względem ekologicznym są jeszcze daleko do tyłu. (Może dlatego Szwajcaria ma niższe ceny beznzyny a nie ropy?)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport