mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Michael Schumacher odchodzi na emeryturę

Michael Schumacher odchodzi na emeryturę

Niemiecki kierowca robi to już po raz drugi w swojej karierze. Poprzednio stawkę Formuły 1 opuścił po sezonie 2006, kiedy to przegrał walkę o tytuł z Fernando Alonso.

Michael Schumacher odchodzi na emeryturę
Michael Schumacher to ikona Formuły Jeden oraz legenda zespołu Ferrari. Człowiek, do którego należy większość ustanowionych rekordów i ten który zdominował ją na początku XXI wieku.

„Czerwony Baron” do F1 trafia w 1991 roku, kiedy to w zespole Eddiego Jordan zastępuje Bertranda Gachota, który zostaje aresztowany przed GP Belgii. Za ten start Schumachera zapłacił wspierający go Mercedes. Niemiec kwalifikuje się do wyścigu na 7 pozycji. Ten wynik powoduje, że następne GP rozpoczyna jako kierowca Benettona. Swój pierwszy tytuł Mistrza Świata zdobywa razem z tym zespołem w 1994 roku, wynik powtórzy rok później.

W 1996 roku przechodzi do Ferrari, co wielu uważa za błąd. Jednak ciężka praca i pomoc wielkiego Rossa Brawna i Rory'ego Byrna sprawiają, że Schumacher rozpacznie pięcioletnią dominację w Formule Jeden która rozpocznie się w 2000 roku.

Michale Schumacher powraca do ścigania się na torach F1 w 2010 roku. Mercedes upomniał się o kierowcę, którego wspierał w debiucie F1. Do fabrycznego zespołu Mercedesa ściąga go, nie kto inny jak Ross Brawn. Wielu odradzało mu ten powrót, ale głód ścigania się był silniejszy. W ciągu trzech ostatnich sezonów 7-krotny Mistrz Świata tylko raz stanął na podium w trwającym sezonie, a miało to miejsce podczas GP Europy na torze w Walencji, gdzie zajął 3. miejsce.

Po tym jak zespół Mercedesa ogłosił, że w przyszłym roku do zespołu dołączy Lewis Hamilton, kwestią czasu stało się ogłoszenie planów Schumachera. Raczej nikt nie spodziewał się, że niemiecki kierowca pozostanie w F1.
Michale Schumacher za czasów startów w Ferrari
"Nie osiągnęliśmy naszego celu, jakim było dostarczenie mistrzowskiego bolidu. Oczywistym jest jednak fakt, że mogę być zadowolony z tego co osiągnąłem w swojej karierze.  Przez ostatnia sześć lat wiele nauczyłem się o sobie(...) Chciałbym podziękować Daimlerowi, Mercedesowi, zespołowi, inżynierom i mechanikom za zaufanie jakim mnie obdarzyli przez ostatnie lata. Chciałbym również podziękować moim przyjaciołom, rodzicom, kompanom, którzy przez wiele lat wpierali mnie w motor sporcie" powiedział o swoim odejściu z F1 Michael Schumacher.

Schumacher teraz zamierza skupić się na końcówce sezonu i cieszyć się nią wraz ze swoimi bliskimi i członkami zespołu oczywiście wkładając w starty 100%. "Czerwony Baron" z Formuły Jeden nie odchodzi jako przegrany. Pozostawia jednak rysę w swoim sportowym życiorysie. Jego powrót nie przyniósł żadnego spektakularnego sukces, a czasem obserwowaliśmy na torze jak Niemiec dostaje baty od młodszych zawodników. Pewna era się kończy, nadeszła zmiana pokolenia kierowców, która tak naprawdę zaczęła się w roku 2006 po pierwszym odejściu Schumachera z F1. Niemiec myślał, że jest w stanie zapobiec temu. Nie udało się i oby nie mówił sobie "do trzech razy sztuka". Nie możemy zapomnieć, że Schumacher to najbardziej utytułowany kierowca w historii Formuły 1 i jego najwierniejsi fani o tym będą pamiętać najlepiej.   

Podobne wiadomości:

Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie

Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie

Ciężarówki i Autobusy 2017-08-16

Mercedes wycofuje ze sprzedaży elektryczny model

Mercedes wycofuje ze sprzedaży elektryczny...

Aktualności 2017-07-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech