mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Michelin - jedna gama na wszystkie osie

Michelin - jedna gama na wszystkie osie

Michelin proponuje kompleksowe rozwiązanie dla firm transportowych – gamę opon na osie napędowa, prowadzącą i wleczoną. Dzieki zastosowaniu nowatorskich technologii opony MICHELIN® ENERGY™ SAVERGREEN obniżają zużycie paliwa, a jednocześnie polepszają trakcję, zwiększają nośność oraz bezpieczeństwo.

Michelin - jedna gama na wszystkie osie

Opony gamy MICHELIN® ENERGY™ SAVERGREEN cechuje poprawa kilku ważnych parametrów jednocześnie. Obok ograniczenia zużycia paliwa o 1,7l na 100km (w porównaniu do propozycji konkurencji) opony mają zwiększoną przyczepność, wytrzymałość i odporność na przecięcia i otarcia, co przekłada się na większe bezpieczeństwo ludzi i przewożonych towarów.

Nową gamę opon do samochodów ciężarowych doceniła europejska branża transportowa, Opony gamy MICHELIN X® ENERGYTM SAVERGREEN, zostały wybrane na oryginalne wyposażenie takich producentów aut ciężarowych jak Daimler, Iveco, MAN, Scania, Renault Trucks i Volvo.

Na oś prowadzącą. przeznaczone są opony MICHELIN X® ENERGY™ SAVERGREEN XZ i XF
Obie opony mają nowy karkas ENERGYTM Flex oraz innowacyjną konstrukcję opartą na rozwiązaniach należących do pakietu technologii Michelin Durable Technologies dla opon ciężarowych. Dzięki zaawansowanemu technologicznie karkasowi o znacznej stabilności termalnej, wszystkie elementy opon MICHELIN X® ENERGYTM SAVERGREEN, przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa.
Za ok. 70 proc. ciepła produkowanego przez oponę odpowiedzialne jest czoło bieżnika, a po 15 proc strat energii przypada po równo na boki opony i obszar stopki.

Nowy karkas Energy™ Flex powstał w oparciu o trzy innowacyjne rozwiązania Michelin
- warstwa gumy Energy™, zastosowana nawet w najbardziej wrażliwych obszarah opony.
- mieszanka gumy wyprodukowana z drobniejszych cząsteczek.
- bardziej elastyczna stalowa linka opasania karkasu.

Co więcej, opona na przedniej osi może wytrzymać obciążenie do 8 ton bez względu na swój rozmiar. Takie rozwiązanie w oponach o profilu 70 było możliwe wyłącznie dzięki technologii InfiniCoil. Imponująca nośność opony na oś prowadzącą MICHELIN X® ENERGYTM SAVERGREEN demonstruje wytrzymałość i odporność na uszkodzenia opon nowej gamy.

Opony na oś napędową otrzymały nazwę MICHELIN X® ENERGY™ SAVERGREEN XD.
Oprócz karkasu ENERGY™ Flex, bieżnik opon został wyposażony w lamele typu „podwójna fala” przedłużające jego trwałość i poprawiające trakcję.
Opona Michelin X® ENERGY™ SAVERGREEN XD ma trakcję o 10 proc lepszą od swojej poprzedniczki, opony Michelin XDA2+ Energy.
Trójwymiarowe lamele typu „podwójna fala” uelastyczniają klocki bieżnika, czym zmniejszają opory toczenia opon i podatność bieżnika na zużycie. Tego typu lamele są elastyczne zarówno w pionie, jak i w poziomie, dzięki czemu bieżnik jest trwalszy i posiada większą przyczepność niż opony tradycyjne.

Oś wleczoną Michelin wyposaża w opony MICHELIN X® ENERGYTM SAVERGREEN XT.
Również ta opona posiada karkas ENERGYTM Flex, ale dodatkowo także boki bardziej odporne na otarcia o krawężniki i podczas manewrów na rondach i ciasnych zakrętach.

Kompleksowa gama opon MICHELIN X® ENERGY™ SAVERGREEN to przykład równoczesnego udoskonalania wszystkich istotnych parametrów- czyli obniżania zużycia paliwa bez poświęcania innych osiągów, takich jak bezpieczeństwo jazdy czy potencjał przebiegu.


Podobne wiadomości:

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport