mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mieć własne... M14

Mieć własne... M14

Na salonie caravaningowym, który odbędzie się w dniach 26.08-03.09 w niemieckim Duesseldorfie zostanie zaprezentowany jeden z najdroższych, a zarazem największych mobilhome-ów na świecie.

Mieć własne... M14

Teschner XLII Prevost Ultimate Class został zbudowany dla tych, którzy po pierwsze uwielbiają caravaning, po drugie mają bardzo dużo pieniędzy i po trzecie nie wiedzą co z tymi pieniędzmi zrobić. Wyposażenie 14-metrowego autobusu jest równie imponujące jak cena. 1 700 000 euro musi wydać potencjalny właściciel za wygodę jaką oferuje Teschner XLII. A jest ona podobna, a być może i większa niż ta w pięciogwiazdkowych hotelech.

Naturalnie w przypadku powstawania tak wielkich projektów konstruktorzy szczególnie liczą się ze zdaniem klientów. Każdy model luksusowego autobusu powstaje na specjalne zamówienie. Elementem standardowym są dwie wysuwane powierzchnie z przestrzeni pojazdu, które gwarantują dodatkowe miejsce na sypialnię i toaletę. Materiały zastosowane we wnętrzu jakością nie ustępują najwytworniejszym willom i restauracjom Ritz-a. Tak więc nie obejdzie się bez granitowych podłóg i ścian, skóry i masywnego drewna. Meble, podobnie jak wnętrze całego autobusu wykonane jest ręcznie.

Jak zapewnia producent, pojazd może być przygotowany w kilku specjalnych specyfikacjach: mieszkalnej, konferencyjnej, biurowo-mieszkalnej i turystycznej. Na pokładzie Teschnera XLII znalazło się również miejsce na 450-litrowy pojemnik na świeżą wodę, urządzenia do podgrzewania wody ciepłej, centralne ogrzewanie, generator prądu, baterie słoneczne, a nawet markizy dla przyjemnego spędzania czasu na dworze. Gadżetów też nie brakuje. Luksusowy liniowec oferuje system nawigacji satelitarnej, komputer stacjonarny z bezprzewodową siecią Internet, system nagłośnienia i obrazu Dolby Digital, całą masę odtwarzaczy filmów i muzyki, dwa 20-calowe telewizory z płaskim ekranem i... centralny zamek.

Dwa słowa o technicznej specyfikacji 14-metrowego (w Europie dostępna jest wersja 12-metrowa zgodna z przepisami) Teschnera XLII. Autobus został zbudowany na płycie podłogowej amerykańskiego producenta Prevost – firma należąca do Volvo Busse – i napędzany jest 512-konnym silnikiem Diesla przy wspomaganiu sześciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów Tiptronic.

Czytaj także:

Największy mobilhome świata! 2006-06-26

Komentuj:

~Andi 2006-08-23

Ale lipa te auta

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport