mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Miłośnicy ptaków przeciwko polityce biopaliwowej

Miłośnicy ptaków przeciwko polityce biopaliwowej

W tym tygodniu posłowie z 5 komitetów Parlamentu Europejskiego wyrazili swoje stanowisko na temat pośredniej zmiany użytkowania gruntów, ściśle związanej z unijną polityką dotyczącą biopaliw. Rozwiązaniom tym sprzeciwia się wiele organizacji, w tym m.in. Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków.

Miłośnicy ptaków przeciwko polityce biopaliwowej
Jeśli politycy zdobędą poparcie podczas wrześniowego głosowania plenarnego, europejscy podatnicy będą co roku wydawać miliardy euro na promocję biopaliw szkodliwych dla klimatu, przyrody i lokalnych społeczności.

- Stanowisko europosłów stoi w zdecydowanej sprzeczności z interesem mieszkańców UE, środowiska i lokalnych społeczności w innych miejscach na świecie. Wydawanie miliardów euro z kieszeni podatników na wspieranie biopaliw nie tylko powodujących większą emisję gazów cieplarnianych niż konwencjonalne diesel i etanol, jest wyjątkowo nieodpowiedzialne w dobie kryzysu ekonomicznego i ekologicznego – mówi Antoni Marczewski z Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków, krajowego partnera międzynarodowej federacji BirdLife International.

W czwartek posłowie z Komitetu Przemysłu, Badań i Energii (ITRE) zagłosowali za limitem 6,5% w 10-procentowym udziale energii odnawialnej w transporcie do roku 2020. Doprowadzi to do uwolnienia 300 mln ton CO2 (tyle co roczna emisja Polski) zaproponowanego przez KE w  październiku 2012. Odrzucono również propozycję uwzględniania czynnika ILUC (pośrednia zmiana użytkowania gruntów, gdy dotychczasowe uprawy roślin spożywczych zostają zastąpione roślinami do produkcji biopaliw, a powstałe w ten sposób zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię pod uprawy żywności zaspokaja się przez przekształcanie naturalnych, bogatych w węgiel ekosystemów) przy określaniu rzekomych oszczędności emisyjnych przy stosowaniu biopaliw. Politycy ustanowili również cel 4% dla tak zwanych "zaawansowanych biopaliw" na okres po roku 2020.

- Prawdziwa reforma szkodliwej polityki wymaga jednak całkowitej rezygnacji z celów procentowych i zastąpienie ich celami mierzonymi w wielkości oszczędności CO2, tak jak w dyrektywie o jakości paliw. – podkreśla Wojciech Makowski z Instytutu Spraw Obywatelskich.

W tej sytuacji niezwykle ważny będzie wynik głosowania w Komitecie Środowiska, zaplanowanego na 10 lipca. Po głosowaniu plenarnym, zaplanowanym na wrzesień, dalsze losy reformy będą zależeć od negocjacji między PE, Komisją Europejską i państwami członkowskimi.

Podobne wiadomości:

Ekologiczne drogi z... plastiku

Ekologiczne drogi z... plastiku

Aktualności 2015-07-14

Elektryczne auta także mogą szkodzić środowisku

Elektryczne auta także mogą szkodzić...

Aktualności 2015-07-07

Komentuj:

~ja też jestem eko 2013-06-21

o widzę że ekooszołomy zaczynają tez na mojeauto sie udzielać, nic nie róbmy najlepiej, nie budujmy nic, nie miejmy żadnych fabryk, mieszkajmy w lepiankach, żeby wszelkie ptaszki, gady, płazy gryzonie, czy inne robactwo miało w tym kraju godne życie

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Wielkimi krokami nadchodzi nowe wcielenie Mercedesa Klasy A, a w międzyczasie inżynierowie z Affalterbach pracują nad jego najmocniejszym wydaniem. Kilka dni temu w okolicach Nurburgringu przyłapano zamaskowany egzemplarz, który mocno hałasował.