mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ministrowie zatrzymali giga-linery

Ministrowie zatrzymali giga-linery

Ministrowie transportu z 27 krajów członkowskich Unii Europejskiej negatywnie wyrazili się o wprowadzeniu do międzynarodowego ruchu drogowego przedłużonych zestawów ciężarówek, potocznie nazywanych giga-linerami. Ponad 25-metrowe pojazdy otrzymały zakaz poruszania się po drogach przebiegającymi przez granicę państw UE.

Ministrowie zatrzymali giga-linery
Ministeriat w Brukselii potwierdził dodatkowo, że ważące do 60 ton ciężarówki nie mogą być w przyszłości testowane na drogach publicznych. Opinie wśród dyplomatów co do wprowadzenia giga-linerów są mimo wszystko podzielone. Dla przykładu Skandynawowie i Holendrzy wnosili do ustawy propozcję dopisania uzasadnienia, iż wprowadzony zakaz nie jest spowodowany gabarytami i właściwościami tych pojazdów.
Przedstawiciele z Niemiec, Austrii i kilku innych państw formułują z kolei stanowisko, aby do technologicznego rozwoju tego typu pojazdów wprowadzić pewną standaryzację w ich konstrukcji i wyposażeniu.

Z pewnością dyskusja na temat wprowadzenia w Europie ciężarówek-gigantów jeszcze nieraz powróci na usta polityków. W Europie działa między innymi stowarzyszenie, którego główną inicjatywą jest próba przeforsowania akceptacji takich pojazdów przez Unię Europejską. Również szwedzccy dyplomaci obiecali powrócić do tego tematu w połowie 2009 roku kiedy to oni obejmą przywództwo w posiedzeniach UE.
Tematy w artykule: giga-liner

Komentuj:

~ML 2007-12-07

Do On. Pociąg zuzywa energię głównie podczas ruszania. Sama jazda odbywa się z tak małymi oporami toczenia, że jest to nieporównanie ekonomiczniejsze od jakichkolwiek sposobów transportu drogowego.

~On 2007-12-06

A skad wiesz ze pociag bedzie ekologiczniejszy. Poprzyj swoja wypowiedz jakimis badaniami. No a co ty myslisz ze paciag bierze malo pradu? wiesz ile wegla trzeba spalic (bo w Polsce wiekszosc elektrowni to weglowe- przynajmniej kiedys tak bylo) zeby wytworzyc tyle pradu aby pociag mogl przejechac np z Warszawy do Krakowa?

~galu44 2007-12-06

B3, nie na wodę, ale i tak jest to ekonomiczniejszy i ekologiczniejsze i bezpieczniejsze, edyne wady, to utrudniony za/rozładunek, nieco mniejsza dostępność i dłuzsze terminy, ale mówimy o transporcie wielkich ilości towaru, a nie drobnicy

~B3 2007-12-02

clex, korzyści środowiskowe? A to pociągi jeźdżą na wode? ;)

~wi999 2007-12-02

To po co w ogóle produkować TIR'y? Jeśli chcecie je przenieść na tory, to nie lepiej od razu ładować towary do wagonów??

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport