mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Ministrowie zatrzymali giga-linery

Ministrowie zatrzymali giga-linery

Ministrowie transportu z 27 krajów członkowskich Unii Europejskiej negatywnie wyrazili się o wprowadzeniu do międzynarodowego ruchu drogowego przedłużonych zestawów ciężarówek, potocznie nazywanych giga-linerami. Ponad 25-metrowe pojazdy otrzymały zakaz poruszania się po drogach przebiegającymi przez granicę państw UE.

Ministrowie zatrzymali giga-linery
Ministeriat w Brukselii potwierdził dodatkowo, że ważące do 60 ton ciężarówki nie mogą być w przyszłości testowane na drogach publicznych. Opinie wśród dyplomatów co do wprowadzenia giga-linerów są mimo wszystko podzielone. Dla przykładu Skandynawowie i Holendrzy wnosili do ustawy propozcję dopisania uzasadnienia, iż wprowadzony zakaz nie jest spowodowany gabarytami i właściwościami tych pojazdów.
Przedstawiciele z Niemiec, Austrii i kilku innych państw formułują z kolei stanowisko, aby do technologicznego rozwoju tego typu pojazdów wprowadzić pewną standaryzację w ich konstrukcji i wyposażeniu.

Z pewnością dyskusja na temat wprowadzenia w Europie ciężarówek-gigantów jeszcze nieraz powróci na usta polityków. W Europie działa między innymi stowarzyszenie, którego główną inicjatywą jest próba przeforsowania akceptacji takich pojazdów przez Unię Europejską. Również szwedzccy dyplomaci obiecali powrócić do tego tematu w połowie 2009 roku kiedy to oni obejmą przywództwo w posiedzeniach UE.
Tematy w artykule: giga-liner

Komentuj:

~ML 2007-12-07

Do On. Pociąg zuzywa energię głównie podczas ruszania. Sama jazda odbywa się z tak małymi oporami toczenia, że jest to nieporównanie ekonomiczniejsze od jakichkolwiek sposobów transportu drogowego.

~On 2007-12-06

A skad wiesz ze pociag bedzie ekologiczniejszy. Poprzyj swoja wypowiedz jakimis badaniami. No a co ty myslisz ze paciag bierze malo pradu? wiesz ile wegla trzeba spalic (bo w Polsce wiekszosc elektrowni to weglowe- przynajmniej kiedys tak bylo) zeby wytworzyc tyle pradu aby pociag mogl przejechac np z Warszawy do Krakowa?

~galu44 2007-12-06

B3, nie na wodę, ale i tak jest to ekonomiczniejszy i ekologiczniejsze i bezpieczniejsze, edyne wady, to utrudniony za/rozładunek, nieco mniejsza dostępność i dłuzsze terminy, ale mówimy o transporcie wielkich ilości towaru, a nie drobnicy

~B3 2007-12-02

clex, korzyści środowiskowe? A to pociągi jeźdżą na wode? ;)

~wi999 2007-12-02

To po co w ogóle produkować TIR'y? Jeśli chcecie je przenieść na tory, to nie lepiej od razu ładować towary do wagonów??

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.