mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Misja Mercedesa Citaro w Lourdes

Misja Mercedesa Citaro w Lourdes

W jednym z najbardziej znanych miejsc pielgrzymek chrześcijan przekazano na potrzeby organizacji "Hospitalité Notre Dame de Lourdes", niskopodłogowy autobus miejski typu Mercedes-Benz Citaro wraz z wyposażeniem do przewozu osób niepełnosprawnych.

Misja Mercedesa Citaro w Lourdes

Jest to pierwszy z autobusów będących odpowiedzią na specyficzne zapotrzebowanie w zakresie transportu chorych i niepełnosprawnych pielgrzymów przykutych do wózków inwalidzkich i noszy, wykonanym w ramach wspólnego projektu Hospitalité i spółki EvoBus GmbH, odpowiedzialnej w firmie Daimler-Chrysler AG za produkcję i sprzedaż autobusów Mercedes-Benz na rynku europejskim.

Nowy Mercedes-Benz Citaro będzie używany do transportu chorych i niepełnosprawnych pielgrzymów z lotniska Lourdes-Tarbes oraz z dworca w Lourdes do Świętej Dzielnicy wokół groty Massabielle. Święta Dzielnica z koronowaną Madonną, Bazyliką Różańca Świętego i Drogą Krzyżową przyciąga co roku miliony pielgrzymów. Wśród nich, w związku z wieloma udokumentowanymi cudownymi uzdrowieniami w Lourdes, jest wielu chorych i niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.

Już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę wyjątkowe wyposażenie tego 12-metrowego dwudrzwiowego autobusu miejskiego z nadwoziem o szerokości 2,55 m przygotowanym dla niepełnosprawnych, z minimalną liczbą miejsc siedzących (20 pojedynczych miejsc siedzących), 11 siedzeniami składanymi po lewej i prawej stronie wzdłuż ścian bocznych pojazdu i 7 stanowiskami dla wózków inwalidzkich z tak zwanymi "płytami oporowymi" z niebieskiej sztucznej skóry. Dwa z 20 miejsc siedzących znajdują się w przedniej części pojazdu, za miejscem kierowcy, a pozostałe 18 rozmieszczonych jest półkoliście z tyłu. Oprócz specjalnych szyn zapewniających bezpieczne zakotwiczenie wózków inwalidzkich i ruchomych stelaży noszy w bezstopniowej podłodze, sięgającej aż za środkowe drzwi wejściowe, pojazd wyposażony jest w mechaniczną, składaną rampę przy przednich drzwiach oraz wysuwaną pochylnię przy drzwiach środkowych, które ułatwiają wsiadanie do autobusu. Przemyślany system drążków i uchwytów dla pasażerów zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo przy transporcie osób o nierzadko dużym stopniu inwalidztwa.

Zaprojektowany w kolorach białoniebieskich Citaro napędzany jest silnikiem OM 457 hLA o mocy 299 KM połączonym z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów typu ZF-Ecomat, obsługiwaną przez kierowcę za pomocą przełącznika 3-klawiszowego (D-N-R). Pojazd ma zawieszenie pneumatyczne i dysponuje automatycznym hamulcem przystankowym z blokadą ruszenia przy otwartych drzwiach wejściowych. Światła stop są załączane również poprzez retarder. Elektroniczna regulacja poziomu (ENR) z funkcją przyklęku obniża pojazd od strony do wsiadania o 60 mm. Funkcja ta jest zablokowana przy wysuniętej rampie. Wśród innych detali znajdują się akustyczny sygnał ostrzegawczy cofania, kamera do jazdy do tyłu z 5-calowym monitorem dla kierowcy, wydajna instalacja ogrzewania i klimatyzacji oraz obsługiwane elektrycznie pokrywy dachowe.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Polska drogówka się zbroi - flota BMW 330i xDrive trafi pod koniec listopada na ulice. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania pozostałych oferentów, którzy proponowali takie modele jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic