mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mitsubishi Lancer Evolution RS: "Goły" ale tani i rajdowy

Mitsubishi Lancer Evolution RS: "Goły" ale tani i rajdowy

Mitsubishi w Polsce stawia kropkę nad „i” wprowadzając do oferty najnowszy model Lancera Evolution w rajdowej wersji RS. Auto ma homologację FIA umożliwiającą udział w rajdach zawodnikom startującym w grupie N. Ten model przystosowano specjalnie do wymagań zespołów rajdowych - między innymi w celu redukcji wagi usunięto w nim wiele elementów wyposażenia.

Mitsubishi Lancer Evolution RS:
Auto jest dostępne z systemem napędu na 4 koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 295 KM i 5-biegową manualną skrzynia biegów. Oferowane są modele w 2 kolorach (czerwonym i białym).  Lancer Evolution RS kosztuje... 114 990 zł.




Wraz z pojawieniem się tego modelu Mitsubishi kieruje do klientów najszerszą na rynku ofertę w tym segmencie – od bazowego, rajdowego Lancera Evolution RS, przez model GSR (295 koni mechanicznych, manualna pięciobiegowa przekładnia) i wzmocnioną, 350-konną wersję GSR  GT 350, po „topowy” model MR z sportową półautomatyczną dwusprzęgłową przekładnię TC-SST.

Całkowicie nowy Lancer Evolution posiada nowy silnik i oparty jest o nową płytę podłogową. Jest on wynikiem doświadczeń rajdowych datujących się od Lancer Evolution I. Mitsubishi Motors i Ralliart INC. przygotowywały samochód 2008 FIA Group N Rally od początku 2007 roku i obecnie przewyższa on już osiągami wcześniejszej wersji samochodu rajdowego Lancer grupy N. Lancer Evolution RS nie jest objęty gwarancją Mitsubishi Motors.

Nowy silnik 4B11 był badany na hamowni silnikowej. Ma on osiągi bardzo zbliżone do silnika 4G63, chociaż przy każdej prędkości obrotowej występują drobne różnice. Silnik 4G63 był dopracowywany przez wiele lat, podczas gdy 4B11 został opracowany w wersji dostosowanej do startów w grupie N w czasie krótszym, niż rok. Można założyć, że silnik 4B11 będzie z czasem oferował jeszcze lepszą charakterystykę. Nowy Evolution może być wyposażony w klatkę bezpieczeństwa skonstruowaną przy użyciu analiz komputerowych i sprawdzoną w laboratoryjnych testach stanowiskowych (Mitsubishi Ralliart Inc). Przy jej konstruowaniu uwzględniono opinie użytkowników poprzedniej generacji modelu Evolution. Klatkę można scharakteryzować następująco: dostosowanie do nowych regulaminów, większa sztywność, większe bezpieczeństwo, łatwiejszy montaż, niżej położony środek ciężkości.

Podobne wiadomości:

Nowy Mitsubishi Lancer jednak w drodze

Nowy Mitsubishi Lancer jednak w drodze

Aktualności 2015-06-10

Jeszcze w tym roku lifting Mitsubishi Lancera

Jeszcze w tym roku lifting Mitsubishi Lancera

Aktualności 2015-04-23

Komentuj:

~aaa 2008-09-29

Jak to czytam to tęsknie za moją VIII.... chyba będzie trzeba odłożyć trochę grosza i się rozejrzeć za używanym...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport