mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mitsubishi XR-PHEV II - japoński crossover przyszłości

Mitsubishi XR-PHEV II - japoński crossover przyszłości

Walka na crossovery trwa. Każdy duży producent aut musi mieć w swoim portfolio kilka produktów tego typu, dlatego Mitsubishi kusi przyszłych klientów koncepcyjnym XR-PHEV II.

Mitsubishi XR-PHEV II - japoński crossover przyszłości
O tym, że Japończycy szykują na tegoroczny salon samochodowy w Genewie prototyp crossovera, wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu, dzięki pierwszym, tajemniczym zdjęciom. Dziś, choć do Genewy jeszcze kilka dni, znamy już znacznie więcej detali.

Pełna nazwa szykowanego auta to Mitsubishi Concept XR-PHEV II. Można z niej wywróżyć m.in. hybrydowy napęd typu plug-in (a więc z możliwością ładowania akumulatorów z sieci), nazywany w tokijskiej firmie właśnie PHEV. Dotychczas jedynym autem od Mitsu z podobnym rozwiązaniem był większy SUV Outlander.

W XR-PHEV II debiutuje druga generacja napędu. Dominuje tutaj silnik elektryczny o niebagatelnej mocy 120kW, a benzynowy motor Mivec jedynie go wspomaga, gdy zajdzie taka potrzeba. Napędzana jest jedynie oś przednia. Całym systemem steruje nowy moduł PDU, który rozdziela zadania między silnikami tak, aby uzyskać optymalne zużycie energii przy wystarczających osiągach. Mitsubishi obiecuje, że crossover z takim napędem emituje do atmosfery jedynie 40g dwutlenku węgla na każdy kilometr.

Kolejnym rozwiązaniem, które debiutuje w XR-PHEV II jest system Smartphone Link Display Audio, który już niebawem ma zagościć we wszystkich modelach Mitsubishi w Europie. Jego zadaniem jest komunikacja ze smartfonem kierowcy i umożliwienie korzystania ze wszystkich jego funkcji poprzez wbudowany ekran dotykowy samochodu. Japoński crossover wcale przy tym nie wybrzydza - współpracuje zarówno z systemem Android Auto, jak i Apple CarPlay.

W co tak naprawdę przerodzi się Mitsubishi Concept XR-PHEV II? Japoński producent ma w tej chwili w ofercie dwa popularne auta tego typu, czyli kompaktowe ASX i większego Outlandera. Pod względem wymiarów (4,5m długości), genewski prototyp plasuje się niemal dokładnie między nimi, ciężko więc przypuszczać, by zapowiadał następcę któregoś z nich. Być może Mitsubishi planuje rozszerzyć gamę crossoverów? Możliwe, że przekonamy się o tym stosunkowo niedługo, bo koncepcyjne XR-PHEV II, mimo dość "kosmicznej" prezencji, wygląda na projekt bardzo zaawansowany.

Podobne wiadomości:

Targi Motoryzacyjne Genewa 2015: McLaren 675...

auto motor i sport 2015-03-05

McLaren 675 LT, czyli „long tail”, a 675 oznacza... tak moc silnika. Tyle koni wyciśnięto z 3,8-litrowego silnika V8. Jak to się przekłada na osiągi? Pierwsza setka pojawia się już po 2,9 sekundy, druga po 7,9 sekundy i tak aż do prędkości maksymalnej 330 km/h.

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Aktualności 2017-02-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross