mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mitsubishi a ochrona środowiska

Mitsubishi a ochrona środowiska

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) opublikowała swój Raport z Działań na Rzecz Ochrony Środowiska, który wyszczególnia proekologiczne działania firmy i osiągnięcia podczas roku obrachunkowego 2003.

Pierwszy taki raport powstał w 1999 roku i miał na celu poinformowanie udziałowców o proekologicznych usprawnieniach w działalności firmy oraz środkach, jakie zastosowano, by zredukować wpływ na środowisko naturalne. Raport 2004 to już szósta edycja corocznej publikacji.

Raport 2004 obejmuje szczegółowe informacje o działaniach firmy szczególnie na polu konstruowania pojazdów na ogniwa paliwowe oraz projektowania. Nowościami w tegorocznej edycji są rozdziały o proekologicznych krokach podjętych przez podległe firmie oddziały i fabryki zarówno w Japonii, jak i innych krajach, na temat etyki korporacyjnej i komunikacji z klientami. Ponadto Raport uaktualnia informacje o osiągnięciach proekologicznych firmy w zakresie produkcji, logistyki, recyklingu i innych.

Najważniejsze elementy polityki proekologicznej w roku 2003:

· Prototyp pojazdu Mitsubishi FCV z ogniwem paliwowym rozpoczyna testy drogowe.
· Nowy model Grandis otrzymuje certifikację ultraniskiej emisji (U-LEV). 95,7% samochodów z silnikami benzynowymi MMC sprzedanych w roku  obrachunkowym 2003 miało certyfikację LEV, co oznacza znaczny wzrost (wobec 79,4% w roku poprzednim).
· Stopieñ odzyskiwania materiałów odpadowych sięgnął 99,5%. Firma utrzymała swe konto zerowego zanieczyszczania otoczenia we wszystkich krajowych zakładach produkcyjnych, cel osiągnięty po raz pierwszy w roku obrachunkowym 2001.
· Na koniec roku księgowego 2003 86,7% dostawców MMC (352 firmy) uzyskało certyfikację ISO 14001.
· Firma kontynuuje działania proekologiczne, między innymi poprzez akcje edukacyjne adresowane do dzieci.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - pierwsze teasery
Volvo XC60 - pierwsze teasery
To będzie jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Nie tylko globalnie, ale również pod kątem polskiego rynku. Model XC60 jest najpopularniejszym modelem Volvo, mimo że ma już swoje lata. Dlatego przyszedł czas na kolejną odsłonę, a tymczasem producent podgrzewa atmosferę przed premierą.
Nowy Citroen C3 Nowy Citroen C3