mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mitsubishi "i": W Europie za dwa lata

Mitsubishi "i": W Europie za dwa lata

Mały model o nazwie "i" od 2009 roku będzie sprzedawany także w Europie - oficjalnie poinformowało Mitsubishi. Niezależnie od wyposażenia standardowego cena samochodu raczej nie powinna przekroczyć 10 000 euro.

Mitsubishi
Mitsubishi „i” jest najmniejszym samochodem z gamy modelowej japońskiego producenta. Auto ma długość 3,40 m i jest tym samym blisko o 40 cm krótsze od reprezentanta klasy B – Colta. Choć oficjalny debiut „i” przewidziany jest według ustaleń koncernu dopiero na rok 2009, to już teraz w Wielkiej Brytanii od lata br. zostało sprzedanych kilka jego egzemplarzy z kierownicą po prawej stronie. Maluch z garażu Mitsubishi mimo niewielkich gabarytów może pochwalić się imponującym rozstawem osi, wynoszącym 2,55 m. Taki wynik udało się uzyskać dzięki montażowi silnika pod podłogą bagażnika oraz przesunięcia zbiornika paliwa pod fotel kierowcy. Plus takiego rozwiązania to spora ilość miejsca w środku jak na auto takiej klasy.

Nowy produkt spod znaku „Trzech diamentów” w podstawowej wersji zasilany jest trzycylindrowym silnikiem o pojemności 660 ccm i mocy 57 KM. Średnie spalanie tej jednostki szacowane jest przez Mitsubishi na poziomie 5,2 l. benzyny. Póki co niewiadomo jednak, czy taki motor znajdzie się także w ofercie w wersji z kierownicą po lewej stronie. Być może producent w tym wypadku zdecyduje się na montaż nieco większej jednostki, o pojemności 1,0 l. i mocy 65 KM. Na rynek europejski w w 2010 roku trafić ma także wersja zasilana silnikiem elektrycznym „I-Miev”. Taki wariant Mitsubishi „i”, wykorzystujący  technologię silników montowanych przy kołach samochodu wyposażonego dodatkowo w zestaw baterii gromadzących energię, trafi do sprzedaży w Japonii rok wcześniej.

Czytaj także:

Miejski "i" w sprzedaży 2006-01-27

Podobne wiadomości:

Pick me up

auto motor i sport 0000-00-00

No i mamy nowe szaleństwo. W tym roku sprzedaż pick-upów wzrosła u nas o blisko 500%! Absolutny rekord. Spójrzmy z bliska na trzy czołowe na polskim rynku modele tej klasy - Mitsubishi L200, Nissana Navarę i Toyotę Hilux.

Pożegnanie mistrza

auto motor i sport 0000-00-00

Sezon 2006 na mecie. Mistrzem świata Alonso, objawieniem sezonu Kubica, a Michael Schumacher, który zdominował Formułę 1 w ostatnich szesnastu latach - na emeryturze.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ferrari FXX-K Evo - jeszcze bardziej ekstremalne
Ferrari FXX-K Evo - jeszcze bardziej ekstremalne
W trakcie imprezy Finale Mondiali na torze w Mugello Ferrari zaprezentowało nową wersję wyczynowego FXX-K - odmianę Evo.