mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Młodzi Inżynierowie w Volkswagenie

Młodzi Inżynierowie w Volkswagenie

Poznański Volkswagen poszerzył dotychczasową współpracę z Politechniką Poznańską o kolejne projekty badawcze. Wśród nowych tematów znalazły się zagadnienia związane z optymalizacją procesów produkcyjnych w zakresie budowy karoserii oraz procesu lakierowania, logistyką oraz procesami odlewniczymi. Kontynuowana będzie także współpraca w zakresie projektu Młodzi Inżynierowie.

Młodzi Inżynierowie w Volkswagenie

"Współpraca z Politechniką Poznańską zaczęła się już przed kilkoma laty. Wówczas był to temat związany z naszą odlewnią, w kolejnych latach pojawiły się tematy również z innych dyscyplin. Bardzo duże znaczenie ma dla nas także projekt Młodzi Inżynierowie" - powiedział Jörn Reimers, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań podczas spotkania z Rektorem Politechniki Poznańskiej, prof. dr. hab. inż. Adamem Hamrolem i Prorektorem ds. Kształcenia, prof. dr. hab. inż. Tomaszem Łodygowskim.

W ramach projektu "Młodzi Inżynierowie" studenci Politechniki Poznańskiej odbywają płatne praktyki w fabryce Volkswagen Poznań oraz otrzymują stypendium podczas nauki na uczelni technicznej w Cottbus. W pierwszym etapie, który kończy się w tym roku, udział brało 10 studentów, w drugim uczestniczyć będzie 15 przyszłych inżynierów. Po zakończeniu studiów absolwenci mają możliwość pracy w poznańskich zakładach Volkswagena.

Współpraca z Politechniką Poznańską nie ogranicza się tylko do prac naukowo-badawczych i projektów dydaktycznych. W ślad za przekazanym w ubiegłym roku silnikiem Politechnika Poznańska otrzyma specjalistyczne urządzenie diagnostyczne. Z kolei przez najbliższy rok w poznańskiej uczelni będzie użytkowany produkowany w Poznaniu Volkswagen T5 Caravelle. Symboliczny kluczyk do tego samochodu Prezes Reimers przekazał prof. Hamrolowi podczas spotkania w siedzibie fabryki.

Volkswagen Poznań Sp. z o.o. jest 100% spółką-córką Volkswagen Nutzfahrzeuge (Volkswagen Samochody Użytkowe). Obok fabryki w Hanowerze, Niemcy, jest drugą fabryką w Europie, w której produkowane są lekkie samochody użytkowe tej marki: Caddy oraz Transporter T5.

Przeczytaj także:

Rekordowe wyniki poznańskiego Volkswagena (2005-03-20)

SCS - kobieca dłoń w motoryzacji (2006-03-29)

Metzeler - od Audi aż po VW (2006-03-08)


Podobne wiadomości:

Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku

Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku

Polskie drogi 2017-10-16

VW Golf - produkcja znów zostanie wstrzymana

VW Golf - produkcja znów zostanie wstrzymana

Aktualności 2016-08-22

Komentuj:

~zizu 2006-05-11

wasze ... i nasze, bracie. Nie dajmy sie prowokować .... Oni wszyscy wrócą za lat 5, 10, z kasiorą. Tak było w Irlandii, Portugalii, Hiszpani....martw się lepiej bracie niżem demograficznym. W niemczech w 2050 r braknie 20 mln pracujących :-) U nas na mniejsza skalę ale tendencja taka sama

~barcik 2006-05-08

moze teraz jak juz tyle młodych, wykształconych ludzi wyjechał z tego kraju ktoś sie wreszcie ocknie i zacznie oferować godziwe warunki zatrudnienia tym którzy wasze emerytury pracują!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic