mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mniej WRC w Europie

Mniej WRC w Europie

Przez lata Europa była mekką Rajdowych Mistrzostw Świata. To właśnie na Starym Kontynencie rozgrywanych jest bowiem najwięcej eliminacji WRC. W najbliższych latach jednak proporcje w ilości rund pomiędzy Europą, a resztą świata, mają się zmienić.

Mniej WRC w Europie
"Jest zupełnie zrozumiałe, że chcemy promować serię WRC jak najbardziej globalnie" - mówi przedstawiciel North One Sport (właściciela praw do cyklu WRC), Simon Long. Z racji tego, że kalendarz WRC w sezonie nie przewiduje większej liczby eliminacji niż 14, jasne jest, że z czempionatem będą musieli pożegnać się organizatorzy niektórych europejskich zawodów. Co ciekawe ostatnio pojawiły się pogłoski, że jedną z ofiar nowej polityki North One Sport (NOS) będzie kultowy Rajd Wielkiej Brytanii.

NOS zamierza za to wprowadzić do terminarza rajdy w Rosji i Brazylii. Oba kraje są atrakcyjne z punktu widzenia marketingowego. Zwłaszcza dla producentów aut, które startują w cyklu WRC. Nie bez znaczenia jeśli chodzi o Rosję i Brazylię jest słowo nowego zespołu fabrycznego, który rozpocznie udział w pełnym cyklu WRC, a mianowicie niemieckiego Volkswagena. Producent z Wolfsburga w obu krajach ma duże rynki zbytu.

Ile zatem eliminacji WRC ma pozostać w Europie? Według Langa będzie to około 6-7 rund. W przyszłym sezonie Stary Kontynent będzie jeszcze wiódł prym, bowiem 9 z 14 eliminacji to te zaplanowane w Europie. W tym warto przypomnieć, z powracającym po kilkuletniej przerwie najstarszą rajdową imprezą, Rajdem Monte Carlo.
Tematy w artykule: WRC

Podobne wiadomości:

Citroen C3 WRC - podobny do drogowej wersji

Citroen C3 WRC - podobny do drogowej wersji

Aktualności 2016-04-19

Zmiany w regulaminie WRC na 2017 rok

Zmiany w regulaminie WRC na 2017 rok

Aktualności 2015-07-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Sportowa marka od Toyoty
Sportowa marka od Toyoty
Toyota myśli nad stworzeniem marki, która miałaby zagrozić produktom od Mercedesa-AMG i BMW M. Co ciekawe fundament pod taki brand już jest.