mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Moda na Hemi

Moda na Hemi

Legendarny silnik Hemi V-8 o pojemności 5,7 litra po raz kolejny znalazł się na prestiżowej liście "10 Najlepszych Silników" miesięcznika Ward’s Auto World. To już czwarte wyróżnienie od czasu jego reinkarnacji w roku 2003.

Moda na Hemi

"Hemi to najmodniejsze słowo w branży samochodowej" – stwierdził Bill Visnic, redaktor ds. techniki Ward’s Auto World – "HEMI V-8 ponownie zachwycił sędziów konkursu "Ward’s 10 Best Engines" i wciąż zdobywa coraz więcej entuzjastów wśród swej klienteli."

Zastosowany po raz pierwszy w pickupie Dodge Ram 2500 z roku 2003 silnik Hemi V-8 jest prosty konstrukcyjnie, co pozwala osiągać wysoką moc oraz odpowiedni poziom zużycia paliwa i emisji spalin w sposób efektywny kosztowo. Hemi V-8 o pojemności skokowej 5,7-litra oferowany jest obecnie w samochodach Chrysler 300, Jeep Commander, Jeep Grand Cherokee, Dodge Charger, Dodge Durango, Dodge Magnum i Dodge Ram.

Do napędu samochodów Chrysler 300C SRT8, Dodge Charger SRT8, Dodge Magnum SRT8 oraz Jeep Grand Cherokee SRT8 stosowana jest wersja Hemi o pojemności 6,1 litra i zwiększonej mocy, podwyższonym stopniu sprężania, wyższej prędkości obrotowej oraz lepszych przepływach wewnętrznych.

System zmiennej pojemności czynnej MDS stanowi wyposażenie standardowe silników 5.7 HEMI V-8, montowanych w Chrysler 300, Jeep Commander, Jeep Grand Cherokee, Dodge Charger, Dodge Durango, Dodge Magnum i Dodge Ram 1500. MDS działa w sposób niezauważalny, włączając czterocylindrowy, ekonomiczny tryb pracy, gdy wystarczająca jest niższa moc silnika – pozwala to obniżyć zużycie paliwa nawet o 20 procent.

Popularność silników Hemi V-8 wśród nowo nabywanych pojazdów Chrysler Group jest coraz większa. Obecnie procent zamawianych modeli w tej wersji silnikowe kształtuje się następująco:
Chrysler 300 - 41 %
Dodge Charger - 65 %
Dodge Durango - 50 %
Dodge Ram 1500 - 49 %
Dodge Magnum - 45 %
Jeep Commander - 27 %
Jeep Grand Cherokee - 19 %

Komentuj:

~AdamO 2008-07-25

Nie różni się praktycznie niczym poza komorą spalania, która ma kształ półkuli. No i jeszcze tym, że zawory są szerzej rozłożone - tak żeby wpasować się w tę półsferę.

~darosz 2007-11-15

czy ktoś mógł by mi pokazać zasadę działania i wygląd od wewnątrz tego silnika????

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.