mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Moda na Hemi

Moda na Hemi

Legendarny silnik Hemi V-8 o pojemności 5,7 litra po raz kolejny znalazł się na prestiżowej liście "10 Najlepszych Silników" miesięcznika Ward’s Auto World. To już czwarte wyróżnienie od czasu jego reinkarnacji w roku 2003.

Moda na Hemi

"Hemi to najmodniejsze słowo w branży samochodowej" – stwierdził Bill Visnic, redaktor ds. techniki Ward’s Auto World – "HEMI V-8 ponownie zachwycił sędziów konkursu "Ward’s 10 Best Engines" i wciąż zdobywa coraz więcej entuzjastów wśród swej klienteli."

Zastosowany po raz pierwszy w pickupie Dodge Ram 2500 z roku 2003 silnik Hemi V-8 jest prosty konstrukcyjnie, co pozwala osiągać wysoką moc oraz odpowiedni poziom zużycia paliwa i emisji spalin w sposób efektywny kosztowo. Hemi V-8 o pojemności skokowej 5,7-litra oferowany jest obecnie w samochodach Chrysler 300, Jeep Commander, Jeep Grand Cherokee, Dodge Charger, Dodge Durango, Dodge Magnum i Dodge Ram.

Do napędu samochodów Chrysler 300C SRT8, Dodge Charger SRT8, Dodge Magnum SRT8 oraz Jeep Grand Cherokee SRT8 stosowana jest wersja Hemi o pojemności 6,1 litra i zwiększonej mocy, podwyższonym stopniu sprężania, wyższej prędkości obrotowej oraz lepszych przepływach wewnętrznych.

System zmiennej pojemności czynnej MDS stanowi wyposażenie standardowe silników 5.7 HEMI V-8, montowanych w Chrysler 300, Jeep Commander, Jeep Grand Cherokee, Dodge Charger, Dodge Durango, Dodge Magnum i Dodge Ram 1500. MDS działa w sposób niezauważalny, włączając czterocylindrowy, ekonomiczny tryb pracy, gdy wystarczająca jest niższa moc silnika – pozwala to obniżyć zużycie paliwa nawet o 20 procent.

Popularność silników Hemi V-8 wśród nowo nabywanych pojazdów Chrysler Group jest coraz większa. Obecnie procent zamawianych modeli w tej wersji silnikowe kształtuje się następująco:
Chrysler 300 - 41 %
Dodge Charger - 65 %
Dodge Durango - 50 %
Dodge Ram 1500 - 49 %
Dodge Magnum - 45 %
Jeep Commander - 27 %
Jeep Grand Cherokee - 19 %

Komentuj:

~AdamO 2008-07-25

Nie różni się praktycznie niczym poza komorą spalania, która ma kształ półkuli. No i jeszcze tym, że zawory są szerzej rozłożone - tak żeby wpasować się w tę półsferę.

~darosz 2007-11-15

czy ktoś mógł by mi pokazać zasadę działania i wygląd od wewnątrz tego silnika????

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport