mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Model studyjny - Magellan

Model studyjny - Magellan

Crossover od Volkswagena

Model studyjny - Magellan

Minivan, kombi, samochód terenowy - cechy tych trzech różnych typów samochodów łączy w sobie prototyp Volkswagena nazwany imieniem portugalskiego odkrywcy Magellana.

Najlepiej pasuje zatem do niego określenie "Crossover", czyli miano pojazdu łączącego w sobie właściwości aut z kilku segmentów.

Długość Magellana (4685 mm) i jego szerokość (1860 mm) utrzymują się na poziomie samochodów typu SUV. Wysokość natomiast (1620 mm) nie mieści się w spotykanych wśród pojazdów terenowych granicach. Prototyp ten jest niższy niż samochód terenowy i van, wyższy jednak niż jakiekolwiek kombi.

Magellan powinien spełnić oczekiwania tych kierowców, których ze względu na ich zróżnicowane wymagania, nie zadawalają w pełni samochody żadnego z trzech klasycznych segmentów.

Zintegrowanie kilku różnych segmentów widoczne jest również w formie nadwozia tego modelu studyjnego łączącej w sobie zarówno solidność pojazdu terenowego, przestronności van’a, jak i dynamiczności kombi. Nowoczesny charakter Magellana nie jest jednak wynikiem zastosowania rzucających się w oczy środków stylistycznych. Jednym z niespotykanych wcześniej elementów jest umieszczenie znaczka VW na masce silnika, nad całkiem nową osłoną chłodnicy.

Cechy auta terenowego podkreślają w 19-calowe obręcze sześcioszprychowe z oponami 245 typu PAX, które pozwalają na kontynuowanie jazdy pomimo przebicia i umożliwiają tym samym rezygnację z koła zapasowego. Poruszanie się w trudniejszym terenie umożliwia dość duży prześwit i krótkie zwisy nadwozia. Z tym wyglądem harmonijnie łączą się elementy kombi, takie jak mocno pochylona przednia szyba i - w odróżnieniu od samochodów terenowych - płaska sylwetka w stylu sportowych kombi. Szerokość, wysokość i czystość formy przypominają z kolei samochody typu van.

Przestrzeń, jaką zapewnia Magellan swoim pasażerom, a także układ foteli kojarzy się w van’em. Do wykończenia wnętrza użyto materiałów trwałych i dobrej jakości: skóry, alcantary i aluminium. Dość śmiało zaprojektowano elementy obsługowe, które uszeregowano między główną bryłą deski rozdzielczej, a jej pokrywą w formie kolumn informacyjnych. Detale sprawiają wrażenie lekkich, niemal unoszących się w powietrzu. We wnętrzu dominują dwa odcienie zieleni.

Nowością jest zastosowany w prototypie system nawigacji satelitarnej, który jako tak zwany "GPS to Go" po wyjęciu z pojazdu może pilotować kierowcę także w czasie pieszych wędrówek.

Magellan oferuje miejsca sześciu pasażerom, którzy mają do dyspozycji trzy rzędy siedzeń. Pojedyncze fotele znajdują się z przodu i w drugim rzędzie. Ostatni rząd to dwuosobowa kanapa, którą można schować w podłodze powiększając tym samym przestrzeń bagażową.

VW Magellan napędzany jest na wszystkie koła silnikiem W8 o mocy 275KM. Podwozie auta wyposażono w pneumatyczne zawieszenie z aktywnym hydraulicznym systemem amortyzacji.

Gdy lubimy aktywne wakacje na łonie natury, a obszerny bagaż nie chce zmieścić się we wnętrzu samochodu, do dyspozycji mamy specjalnie zaprojektowaną przyczepę campingową oraz bagażnik dachowy, który odwróceniu przeobraża się w ... łódkę. Ciekawe, czy ta propozycja Volkswagena zainteresowała wędkujących uczestników tegorocznych Targów w Detroit lub w Genewie, gdzie auto to zostało zaprezentowane.

Komentuj:

~magellan 2007-06-15

ile kosztuje

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.