mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Model studyjny - Magellan

Model studyjny - Magellan

Crossover od Volkswagena

Model studyjny - Magellan

Minivan, kombi, samochód terenowy - cechy tych trzech różnych typów samochodów łączy w sobie prototyp Volkswagena nazwany imieniem portugalskiego odkrywcy Magellana.

Najlepiej pasuje zatem do niego określenie "Crossover", czyli miano pojazdu łączącego w sobie właściwości aut z kilku segmentów.

Długość Magellana (4685 mm) i jego szerokość (1860 mm) utrzymują się na poziomie samochodów typu SUV. Wysokość natomiast (1620 mm) nie mieści się w spotykanych wśród pojazdów terenowych granicach. Prototyp ten jest niższy niż samochód terenowy i van, wyższy jednak niż jakiekolwiek kombi.

Magellan powinien spełnić oczekiwania tych kierowców, których ze względu na ich zróżnicowane wymagania, nie zadawalają w pełni samochody żadnego z trzech klasycznych segmentów.

Zintegrowanie kilku różnych segmentów widoczne jest również w formie nadwozia tego modelu studyjnego łączącej w sobie zarówno solidność pojazdu terenowego, przestronności van’a, jak i dynamiczności kombi. Nowoczesny charakter Magellana nie jest jednak wynikiem zastosowania rzucających się w oczy środków stylistycznych. Jednym z niespotykanych wcześniej elementów jest umieszczenie znaczka VW na masce silnika, nad całkiem nową osłoną chłodnicy.

Cechy auta terenowego podkreślają w 19-calowe obręcze sześcioszprychowe z oponami 245 typu PAX, które pozwalają na kontynuowanie jazdy pomimo przebicia i umożliwiają tym samym rezygnację z koła zapasowego. Poruszanie się w trudniejszym terenie umożliwia dość duży prześwit i krótkie zwisy nadwozia. Z tym wyglądem harmonijnie łączą się elementy kombi, takie jak mocno pochylona przednia szyba i - w odróżnieniu od samochodów terenowych - płaska sylwetka w stylu sportowych kombi. Szerokość, wysokość i czystość formy przypominają z kolei samochody typu van.

Przestrzeń, jaką zapewnia Magellan swoim pasażerom, a także układ foteli kojarzy się w van’em. Do wykończenia wnętrza użyto materiałów trwałych i dobrej jakości: skóry, alcantary i aluminium. Dość śmiało zaprojektowano elementy obsługowe, które uszeregowano między główną bryłą deski rozdzielczej, a jej pokrywą w formie kolumn informacyjnych. Detale sprawiają wrażenie lekkich, niemal unoszących się w powietrzu. We wnętrzu dominują dwa odcienie zieleni.

Nowością jest zastosowany w prototypie system nawigacji satelitarnej, który jako tak zwany "GPS to Go" po wyjęciu z pojazdu może pilotować kierowcę także w czasie pieszych wędrówek.

Magellan oferuje miejsca sześciu pasażerom, którzy mają do dyspozycji trzy rzędy siedzeń. Pojedyncze fotele znajdują się z przodu i w drugim rzędzie. Ostatni rząd to dwuosobowa kanapa, którą można schować w podłodze powiększając tym samym przestrzeń bagażową.

VW Magellan napędzany jest na wszystkie koła silnikiem W8 o mocy 275KM. Podwozie auta wyposażono w pneumatyczne zawieszenie z aktywnym hydraulicznym systemem amortyzacji.

Gdy lubimy aktywne wakacje na łonie natury, a obszerny bagaż nie chce zmieścić się we wnętrzu samochodu, do dyspozycji mamy specjalnie zaprojektowaną przyczepę campingową oraz bagażnik dachowy, który odwróceniu przeobraża się w ... łódkę. Ciekawe, czy ta propozycja Volkswagena zainteresowała wędkujących uczestników tegorocznych Targów w Detroit lub w Genewie, gdzie auto to zostało zaprezentowane.

Komentuj:

~magellan 2007-06-15

ile kosztuje

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Zapomniałeś prawa jazdy? I tak zabiorą
Zapomniałeś prawa jazdy? I tak zabiorą

Rząd zajął się likwidacją luki prawnej, która umożliwiała uniknięcie konsekwencji w związku z przekroczeniem prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h. Wystarczy, że kierowca oznajmił, że nie ma przy sobie dokumentu, a policja nie mogła go zatrzymać.