mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Modernizacja marki Volvo

Modernizacja marki Volvo

W najbliższych latach szwedzka marka przeprowadzi kilka modyfikacji w swoich produktach. Volvo planuje modernizacje w dziedzinie struktury pojazdu, silników, skrzyni oraz układu odzyskiwania energii kinetycznej.

Modernizacja marki Volvo
Volvo chce zmniejszyć masę platformy SPA (z ang. Scalable Platform Architecture) dzięki większemu udziałowi stopów aluminium w konstrukcji. Masa  konstrukcji opartych na platformie SPA ma spaść o 100 kg. Nowa architektura skalowej platformy pojazdów ma być podstawą do produkcji pojazdów osadzonych na różnych płytach podłogowych z wykorzystaniem  jednej linii produkcyjnej. Platforma SPA to nie tylko korzyści technologiczne, ale również korzyści związane z niską masą pojazdu oraz z większą dynamiką jazdy

Nowa gama silników znana jako VAE (Volvo Environmental Architecture) będzie składała się z czterocylindrowych jednostek, które będą dysponowały większą mocą, dzięki zastosowaniu rozwiązań z aut elektrycznych. "Czas przestać liczyć cylindry. Dzięki zastosowaniu czterocylindrowych silników możemy szybko zredukować emisję CO2 i zużycie paliwa, bez ograniczania oczekiwań klienta w zakresie przyjemności płynącej z jazdy i osiągów pojazdu", stwierdził Peter Mertens, Starszy Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w Volvo Car Corporation. VEA to gama silników zarówno benzynowych jak i diesla. Silniki wysokoprężne zasilane są układem common rail, zaś  jednostki benzynowe poprzez bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostki są wyposażone w turbosprężarkę co pozwala na stworzenie gamy silnikowej o różnym rodzaju mocy. Silniki z rodziny VEA będą mogły współpracować z 8-biegową przekładnią automatyczną.

W najbliższych latach w swoich samochodach Volvo będzie instalować układ odzyskiwania energii kinetycznej. Flywheel KERS współpracować będzie z tylną osią auta, gdy silnik zaś napędzać będzie przednie koła. Podczas hamowania energia pojazdy napędza koło inercyjne do prędkości 60 tys. obrotów na minutę. Gdy auto rusza, energia koła inercyjnego jest przekazywana na tylne koła za pomocą specjalnego układu.

"Zmniejszanie liczby cylindrów w nowych silnikach, czy produkcja samochodów na jednej linii produkcyjnej, to nie tylko oszczędność, ale również krok naprzód. Dzięki takim rozwiązaniom będziemy mogli oferować szerszą gamę modelową w przyszłości", podsumował Peter Mertens.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo silnik Volvo

Podobne wiadomości:

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek...

Ciężarówki i Autobusy 2016-10-27

Komentuj:

~czincz 2011-11-29

Volvo staje się pod wieloma względami przodownikiem i innowatorem w dziedzinie motoryzacji, to dobrze wróży przyszłości tej marki.

~Mr White 2011-11-21

po nowych S60 i V60 pojawiły się juz concepty przedstawiające kolejne generacje S80 oraz XC90

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport