mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mojeauto.pl i otoMoto.pl patronami medialnym M2Rally

Mojeauto.pl i otoMoto.pl patronami medialnym M2Rally

W dniach 8-10 kwietnia br. w Świdnicy odbędzie się 2 runda Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 39. Rajd Świdnicki-KRAUSE, znany z ubiegłych lat jako Rajd ELMOT. Na starcie pojawi się cała czołówka najszybszych kierowców w Polsce, w tym także Łukasz Markowski pilotowany przez Macieja Machelę. Reprezentanci zespołu M2Rally wystartują w tej imprezie za kierownicą Forda Fiesta R2. Portale Mojeauto.pl  oraz otoMoto.pl zostały patronatami medialnymi tej załogi.

Mojeauto.pl i otoMoto.pl patronami medialnym M2Rally
Dla naszej załogi - Łukasza Markowskego i Macieja Macheli, będzie to pierwszy start w tegorocznych Rajdowych Mistrzostwach Polski. W tym sezonie duet z Kłodzka zasiądzie w Fordzie Fiesta R2 i będzie zmagać się z innymi uczestnikami w pucharze Petronas Fiesta Sport Trophy. Z planowanych siedmiu załóg ostatecznie na liście zgłoszeń do 39. Rajdu Świdnickiego-KRAUSE znalazły się cztery ekipy, jednak to nie powinno zaburzyć atrakcyjności rywalizacji i dostarczeniu wielu wrażeń kibicom rajdowym. Jak podkreśla główny organizator pucharu, Stajnia Rajdowa G4: "...niewątpliwie miłym akcentem jest zgłoszenie do udziału PFST Łukasza Markowskiego, któremu gorąco kibicujemy."

Co na to sam zainteresowany? „To dla mnie kolejne wyzwanie!" - mówi Łukasz Markowski. "W zeszłym roku startowałem w tym rajdzie w nowym wówczas dla mnie Citroenie C2R2 MAX, a teraz niejako powtórka – będziemy jechać Fordem Fiesta R2. Jednakże napawa nas optymizmem zeszłoroczny wynik na KRAUSE 38. Rajdzie ELMOT, gdzie zajęliśmy 3 miejsce w Pucharze Citroen Racing Trophy. Liczymy na wsparcie wszystkich kibiców i do zobaczenia na OS-ach” - dodaje kierowca.

Zmiana auta to nie jedyna nowość – na sezon 2011, Platinum Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, załoga Markowski / Machela została objęta patronatem medialnym przez Internetową Platformę Motoryzacyjną Mojeauto.pl. Przy okazji 39. Rajdu Świdnickiego-KRAUSE dodatkowym patronem medialnym zespołu został portal ogłoszeniowy otoMoto.pl. Również tam będziecie mogli znaleźć informacje o M2Rally!

KONKURSY:
Aby uczcić nawiązanie tej współpracy Mojeauto.pl wspólnie z partnerem - portalem ogłoszeniowym otoMoto.pl, zorganizowało konkurs dla kibiców, w którym główną nagrodą jest co-drive, czyli przejażdżka na prawym fotelu rajdowej Fiesty R2, podczas czerwcowych testów zespołu M2Rally. Co-drive odbędzie się przed kolejną rundą Rajdowych Mistrzostw Polski - Rajdem Karkonoskim. Co należy zrobić by wziąć udział w konkursie i wygrać?

Wystarczy podczas 39. Rajdu Świdnickiego-Krause zrobić ciekawe i oryginalne zdjęcie związane ze startem naszej załogi w tej imprezie (może być to zdjęcie samochodu, zdjęcie załogi, etc.) i przesłać je na adres: konkurs@mojeauto.pl, z dopiskiem: "M2Rally w akcji".

To jednak nie wszystko. Mamy też konkurs dla tych kibiców, którzy niestety nie będą mogli osobiście stawić się w Świdnicy, a rywalizację na odcinkach specjalnych będą śledzić za pomocą internetu. Jest to jednak konkurs niespodzianka, którego zasady ujawnimy dopiero w sobotę 9 kwietnia, w godzinach porannych. Jedyne co wystarczy, to śledzić na bieżąco pojawiające się informacje na Facebooku, w profilach mojeauto.pl, otomoto.pl, a także zespołu M2Rally: www.facebook.com/motoryzacja ; www.facebook.com/otomotopl ; www.facebook.com/m2rally lub też na stronie internetowej: www.mojeauto.pl. Więcej informacji o konkursach znajdziecie TUTAJ>>>

O RAJDZIE:
39. Rajd Świdnicki-KRAUSE odbędzie się w dniach 8-10 kwietnia. Ceremonia startu na świdnickim rynku została zaplanowana w piątek, na godz. 18:10. Na odcinki specjalne zawodnicy wyruszą w sobotę i w niedzielę. Podczas pierwszego etapu zaplanowano 9 odcinków specjalnych, w tym trzykrotny przejazd słynnego OS-u "Rościszów-Walim", bogatego w uwielbiany przez kibiców i kierowców fragment trasy "patelni walimskich". Drugiego dnia na załogi czekać będzie 6 odcinków specjalnych. Łączna długość prób sportowych wynosi ponad 150 kilometrów. Na metę pierwsza załoga wjedzie w niedzielę o godz. 15:30. Zapraszamy również do odwiedzenia naszej załogi M2Rally w Strefie Serwisowej, która będzie zlokalizowana na terenie OSiR Świdnica – wszystkie informacje o rajdzie znajdziecie na www.rajdkrause.pl.

SAMOCHÓD:
Ford Fiesta R2 - stworzona w oparciu o model Ford Fiesta Sport - została zbudowana przy użyciu standardowego zestawu modyfikującego opracowanego przez M-Sport. Zestaw ten pozwala dostosować samochód do specyfikacji rajdowej i składa się między innymi z części zwiększających osiągi silnika. Fabryczną skrzynię biegów zastąpiono jednostką sekwencyjną z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, wymieniono również hamulce, a do modyfikacji zawieszenia użyto części firmy Reiger. Oprócz powyższych elementów firma M-Sport starała się wykorzystać jak najwięcej fabrycznych części Forda, w celu zminimalizowania kosztów ponoszonych przez zawodnika.

Samochód: Ford Fiesta 1,6 Sport

Silnik: 1,6 Zetec 16V - 1598cm3 - Ti-VCT; 4-cylindrowy rzędowy; DOHC; 16-zaworowy; głowica i blok wykonane ze stopów lekkich; zmienne fazy rozrządu.

Moc: 170 KM przy 7500 obr./min

Moment obrotowy: 192 Nm przy 5700 obr./min

Skrzynia biegów: Pięciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów opracowana przez Sadev z płytkowym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu i wzmocnionymi półosiami napędowymi. ECU opracowane przez Pi wyposażone w opcję zmiany biegów bez zdejmowania nogi z gazu sterowaną w pętli zamkniętej (z ang. "closed loop").

Zawieszenie: Regulowane amortyzatory Reiger ze sprężynami Eibach, górne mocowania z łożyskami sferycznymi z przodu i z tyłu. Przednie amortyzatory z regulowaną siła dobicia i odbicia. Fabryczna tylna belka ze wzmocnionymi mocowaniami. Obustronnie mocowany sworzeń przedniej zwrotnicy. Sworzeń zwrotnicy z łożyskiem sferycznym łączącym wahacz. Pięciośrubowa piasta.

Hamulce: Szuter (przód): 285 mm wentylowane tarcze AP ze sportowymi czterotłoczkowymi zaciskami. Asfalt (przód): 310 mm wentylowane tarcze AP ze sportowymi czterotłoczkowymi zaciskami. Tył: 280 mm wentylowane tarcze AP z jednotłoczkowymi zaciskami. Hydrauliczny hamulec ręczny.

Układ kierowniczy: Elektryczne wspomaganie kierownicy.

Felgi: Szuter: OZ 6x15 Gravel, Asfalt: OZ 6,5x16 Aphalt

Nadwozie: Wielopunktowa spawana klatka bezpieczeństwa ze stali T45. Zoptymalizowana pozycja za kierownicą i zintegrowana przednia poprzeczka klatki bezpieczeństwa. Opcjonalne gniazda podnośnika oraz możliwość zgrzewania liniowego.

Elektronika: Dedykowany zestaw wskaźników firmy Visteon w stylu identycznym z fabrycznym zestawem wskaźników.

Wymiary: Długość: 3953 mm. Szerokość: 1722 mm. Wysokość: 1481 mm. Rozstaw osi: 2490 mm. Masa: 1030 kg.

Podobne wiadomości:

Twoje patenty Simply Clever na długą podróż - wyniki konkursu

Twoje patenty Simply Clever na długą podróż -...

Aktualności 2016-07-07

Konkurs - Twoje patenty simply clever na długą podróż

Konkurs - Twoje patenty simply clever na...

Aktualności 2016-06-24

Komentuj:

marko1 2011-04-06

przepraszam za błąd ma być - relację formie filmu

marko1 2011-04-06

Szkoda ze tak daleko, mam nadzieję że administrator zda relację formową filmu z Rajdu Świdnickiego-KRAUSE

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Co roku uczniowie szkoły zawodowej prowadzonej przez Skode budują swój pierwszy pojazd. Tym razem po trzech udanych projektach z ostatnich lat stworzyli elektryczne buggy o nazwie Skoda Element.