mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Można spalać mało - wyniki V Supertestu Ekonomii

Można spalać mało - wyniki V Supertestu Ekonomii

3,2 l/100 km - to najlepszy wynik uzyskany podczas piątej edycji Supertestu Ekonomii. Tym razem zwycięzcą okazała się Skoda Fabia II 1.4 TDI, za kierownicą której zasiadł Radosław Jaskulski, instruktor eco-drivingu Szkoły Auto.

Można spalać mało - wyniki V Supertestu Ekonomii
Na liczącej 444 km trasie V Supertestu Ekonomii z Warszawy do Władysławowa zwycięska Fabia zużyła 14,11 litra oleju napędowego za 66 zł i 18 gr (4,69 zł za litr), uzyskując przeciętne spalanie 3,20 l/100 km.

Wynik poniżej 4 l/100 km uzyskało jeszcze 5 innych samochodów: Fiat Panda 1.3 Multijet, Renault Modus 1.5 dCi, Hyundai i10 1.1 CRDi, Toyota Prius i Peugeot 308 1.6 HDi FAP, a dwa kolejne: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDi oraz Seat Ibiza Ecomotive spalały odpowiednio 4,09 oraz 4,13 l oleju napędowego na 100 km. Pozostałe samochody uczestniczące w imprezie były zasilane benzyną a najlepszy wynik to 4,4 l/100 km Mazdy2 1.3. Renault Clio Grandtour 1.2 TCE spalało średnio 4,79 a Citroen C3 1.4 16V Stop&Start 4,98 l/100 km.

Jeszcze o prawie litr większe zużycie odnotowały dwa Fordy Focusy 1.6 z firmy Europcar, które różniły się tylko ogumieniem. Jeden jechał na oponach standardowych, drugi na tzw. „zielonych” Michelin Energy Saver. By próbą była jak najbardziej zobiektywizowana, mniej więcej w połowie trasy, miała miejsce zamiana kierowców w tych samochodach. Na mecie okazało się, że Focus ze standardowymi oponami zużył o 1,3 l więcej benzyny a w przeliczeniu na 100 km różnica wyniosła 0,28 l. Dodajmy, że firma Michelin podaje, iż opony Energy Saver pozwalają oszczędzić 0,20 l paliwa na 100 km.

Wymienione wcześniej rezultaty zostały osiągnięte w warunkach normalnego ruchu, przy przeciętnej prędkości między 65 a 70 km/h, bo taka wynika z dopuszczalnych limitów prędkości obowiązujących na trasie przejazdu. Ta wiodła drogą nr 7 z Warszawy do Elbląga, potem droga nr 22 przez Malbork do autostrady A1, a następnie trójmiejską obwodnicą S6 i drogą nr 216 do Władysławowa. W kilku miejscach ruch był spowolniony z powodu robót drogowych, na końcu obwodnicy Trójmiasta uczestnicy imprezy utknęli na kilka minut w kilometrowym korku a dalej do Redy poruszali się w kolumnie w porze popołudniowego szczytu komunikacyjnego.

Bardzo interesujące jest porównanie rezultatów uzyskanych w Superteście z danymi podawanymi przez producentów, które w przypadku 12 z 13 samochodów są niższe od wartości katalogowego, średniego zużycia. Największa różnica jest w przypadku zwycięskiej Fabii: katalogowe średnie zużycie wynosi 4,6 l/100 km a na trasie Supertestu - 3,2.

Podobne wiadomości:

Supertest Ekonomii 2008

Supertest Ekonomii 2008

Aktualności 2008-06-04

III Supertest Ekonomii

III Supertest Ekonomii

Aktualności 2006-06-20

Komentuj:

~cdi 2008-06-17

Taaa! Prius z Dieslem pod maską!

~? 2008-06-17

Wynik poniżej 4 l/100 km uzyskało jeszcze 5 innych samochodów zasilanych silnikami wysokoprężnymi: Fiat Panda 1.3 Miltijet, Renault Modus 1.5 dCi, Hyundai i10 1.1 CRDi, Toyota Prius... co za łosie...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.