mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Można spalać mało - wyniki V Supertestu Ekonomii

Można spalać mało - wyniki V Supertestu Ekonomii

3,2 l/100 km - to najlepszy wynik uzyskany podczas piątej edycji Supertestu Ekonomii. Tym razem zwycięzcą okazała się Skoda Fabia II 1.4 TDI, za kierownicą której zasiadł Radosław Jaskulski, instruktor eco-drivingu Szkoły Auto.

Można spalać mało - wyniki V Supertestu Ekonomii
Na liczącej 444 km trasie V Supertestu Ekonomii z Warszawy do Władysławowa zwycięska Fabia zużyła 14,11 litra oleju napędowego za 66 zł i 18 gr (4,69 zł za litr), uzyskując przeciętne spalanie 3,20 l/100 km.

Wynik poniżej 4 l/100 km uzyskało jeszcze 5 innych samochodów: Fiat Panda 1.3 Multijet, Renault Modus 1.5 dCi, Hyundai i10 1.1 CRDi, Toyota Prius i Peugeot 308 1.6 HDi FAP, a dwa kolejne: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDi oraz Seat Ibiza Ecomotive spalały odpowiednio 4,09 oraz 4,13 l oleju napędowego na 100 km. Pozostałe samochody uczestniczące w imprezie były zasilane benzyną a najlepszy wynik to 4,4 l/100 km Mazdy2 1.3. Renault Clio Grandtour 1.2 TCE spalało średnio 4,79 a Citroen C3 1.4 16V Stop&Start 4,98 l/100 km.

Jeszcze o prawie litr większe zużycie odnotowały dwa Fordy Focusy 1.6 z firmy Europcar, które różniły się tylko ogumieniem. Jeden jechał na oponach standardowych, drugi na tzw. „zielonych” Michelin Energy Saver. By próbą była jak najbardziej zobiektywizowana, mniej więcej w połowie trasy, miała miejsce zamiana kierowców w tych samochodach. Na mecie okazało się, że Focus ze standardowymi oponami zużył o 1,3 l więcej benzyny a w przeliczeniu na 100 km różnica wyniosła 0,28 l. Dodajmy, że firma Michelin podaje, iż opony Energy Saver pozwalają oszczędzić 0,20 l paliwa na 100 km.

Wymienione wcześniej rezultaty zostały osiągnięte w warunkach normalnego ruchu, przy przeciętnej prędkości między 65 a 70 km/h, bo taka wynika z dopuszczalnych limitów prędkości obowiązujących na trasie przejazdu. Ta wiodła drogą nr 7 z Warszawy do Elbląga, potem droga nr 22 przez Malbork do autostrady A1, a następnie trójmiejską obwodnicą S6 i drogą nr 216 do Władysławowa. W kilku miejscach ruch był spowolniony z powodu robót drogowych, na końcu obwodnicy Trójmiasta uczestnicy imprezy utknęli na kilka minut w kilometrowym korku a dalej do Redy poruszali się w kolumnie w porze popołudniowego szczytu komunikacyjnego.

Bardzo interesujące jest porównanie rezultatów uzyskanych w Superteście z danymi podawanymi przez producentów, które w przypadku 12 z 13 samochodów są niższe od wartości katalogowego, średniego zużycia. Największa różnica jest w przypadku zwycięskiej Fabii: katalogowe średnie zużycie wynosi 4,6 l/100 km a na trasie Supertestu - 3,2.

Podobne wiadomości:

Supertest Ekonomii 2008

Supertest Ekonomii 2008

Aktualności 2008-06-04

III Supertest Ekonomii

III Supertest Ekonomii

Aktualności 2006-06-20

Komentuj:

~cdi 2008-06-17

Taaa! Prius z Dieslem pod maską!

~? 2008-06-17

Wynik poniżej 4 l/100 km uzyskało jeszcze 5 innych samochodów zasilanych silnikami wysokoprężnymi: Fiat Panda 1.3 Miltijet, Renault Modus 1.5 dCi, Hyundai i10 1.1 CRDi, Toyota Prius... co za łosie...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport