mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > NAIAS Detroit 2006 - Sen na jawie

NAIAS Detroit 2006 - Sen na jawie

Śmiało można stwierdzić, że drugi dzień targów w stolicy amerykańskiej motoryzacji upłynął pod znakiem kolejnych powrotów, a właściwie jednego szczególnego "come-backu".

NAIAS Detroit 2006 - Sen na jawie

General Motors na fali sukcesów muskularnych aut swojej konkurencji, podjął rękawicę i zaprezentował re-make swojego sławnego coupe. Ale najpierw o innych premierach i kontynuacjach.

Bez szumnego pokazu i konferencji prasowej na stoisku Porsche pojawił się Cayman S w ostatecznej wersji produkcyjnej i najmocniejsza odmiana Cayenne - Turbo S. Ciekawe, jak pierwszy z niemieckich bolidów sprosta konkurencji z BMW, kiedy to w połowie roku do salonów trafi Z4 Coupe. Drugi, oprócz walorów bulwarowej terenówki, dysponuje sercem o mocy 520KM. Jeden z polskich kierowców rajdowych "zwykłym" Cayenne Turbo "kręcił bąki" na łące - teraz będzie to możliwe także na asfalcie.

W o wiele bardziej doniosły sposób Nissan pokazał Amerykanom, co ma im do zaoferowania w segmencie Economy. Z nowym rokiem do USA zawita kompletnie nowy odpowiednik europejskiej Almery - model Sentra. Na ceremonię przybył szef firmy, Carlos Ghosn, który poza odsłonięciem sedana po wtóre zaprezentował prototyp Urge. Ważna dla rynków globalnych była zapowiedź wprowadzenia 28 nowych modeli i 18 restylingów. Charyzmatyczny menedżer zapowiedział również zwiększenie do miliona sztuk w 2007 roku liczby sprzedawanych, bezstopniowych skrzyń biegów CVT.

A wracając na Stary Ląd - BMW wspólnie z Mini ciągle przyciągają uwagę. Podczas drugiego dnia Bawarczycy oficjalnie odsłonili Z4 Coupe, a ich brytyjska marka Concept Detroit. Tyle tylko, że przegadane, patetyczne i bezemocjonalne raporty menedżerów obu firm zostały przyćmione półgodzinnym show u Chevroleta. Gwiazdy telewizyjne, orkiestra, klasyczne muscle-cary i zgromadzeni fani jednego samochodu... I tu wracamy do clue programu - Camaro.

Po ponad 35 latach od debiutu, Chevrolet Camaro wraca w wielkim stylu. Ostre krawędzie, duże powierzchnie nadwozia, olbrzymie koła, stado pod maską - wymieniać można by długo. Jedno jest pewne, Camaro łączy swą bogatą historię z nowoczesną stylistyką. Już pojawiają się głosy, że GM przebił nim Challengera konkurencji, z tym że pomarańczowe coupe jest wersją niemal przed-produkcyjną, a Camaro to koncept z silnikiem, ale z ręcznym w... bagażniku.

DaimlerChrysler chwali się także najnowszym pomysłem na złapanie młodych, mniej zasobnych klientów marki Jeep. Piąty, po Wranglerze, Grand Cherokee, Liberty i Commanderze model to wielofunkcyjny Jeep Compass. Pierwszy tak niski Jeep ma funkcjonalne wnętrze przypominające średniej klasy europejskie kombi wielkości Skody Octavia, napęd na wszystkie koła, zestaw głośników umieszczony nietypowo, bo w klapie bagażnika i... wygląd niczym tępo ociosane, także nowe w Detroit, Toyota RAV4 i Hyundai SantaFe.

Na stoisku japońskiego producenta króluje Toyota Camry szóstej generacji w każdej możliwej odmianie, wyposażeniu i kolorze. Biała, anielsko czysta wersja hybrydowa rozdzielona została od smoliście czarnej XLE ze sportowym pakietem optycznym szeregiem wersji pośrednich. Toyota chce by jej bestseller (ponad 440 tys. sprzedanych sztuk w USA w 2005 r.) podobał się wszystkim. I tak, auto ma linię boczną podpatrzoną chyba u BMW (ma byc sport), skośne oczy i bogate wnętrze drogiego kuzyna Lexusa (jest komfortowo) i technologię napędu Priusa, mającą dać rekordowo dobre wyniki spalania. Znając choć trochę skrajnie różnorodne gusta różnych pokoleń Amerykanów, można pokusić się o stwierdzenie, że kolejna Camry odniesie co najmniej taki sam sukces.

W Detroit - jak obecnie wszędzie - nie mogło zabraknąć hybryd. Toyota ma wersje dla Camry, RAV4 i protoplastę Priusa, BMW zaprezentowało koncept X3 Efficient Dynamics (wkrótce szerzej o tym niedługo seryjnym typie napędu), Mitsubishi odsłoniło kompakta CT MIEV z silnikami elektrycznymi w kołach, a u Subaru obie nowości, B5 TPH (hybryda z jedynie 13-konnym silnikiem elektrycznym) i R1e (całkowicie elektryczny mini) wybiegają w mniej lub bardziej odległą przyszłość. Podobnie zielono jest u GM, który oprócz "paliwożerców" ma już pierwsze efekty w alternatywnych technologiach napędu.

Zobacz więcej zdjęć z targów NAIAS Detroit 2006

Czytaj także:

NAIAS Detroit 2006 - Dzikość zmysłów

premiery:koncepty: 

Audi S6

Audi S8

Chevrolet Suburban

Chrysler Aspen

Ford Edge

Ford Shelby GT 500

GMC Yukon XL

Hummer H3X 

Jeep Wrangler

Lexus LS 460

Lincoln MKX

Mercedes GL

Mitsubishi Eclipse Spyder

Pontiac Solstice GPX

Porsche Cayenne Turbo S

Saleen S 331

Toyota Camry

Aston Martin Rapide

Audi Roadjet Concept

Chrysler Imperial

Dodge Challenger Concept 

Edag Pontiac Solstice

Ford F-250 Super Chief

Ford Reflex

Hyundai HCD9 Talus 

Infiniti Coupe

Kia Soul 

Lamborghini Miura

Mazda Kabura 

Mazda CX-7 

Mitsubishi Concept-CT 

Nissan Urge

Saab 9-5 BioPower

Volkswagen GX3

Volvo C30

Tematy w artykule: NAIAS

Podobne wiadomości:

Maserati Levante szykowane na przyszły rok

Maserati Levante szykowane na przyszły rok

Samochody luksusowe 2015-05-05

Cadillac postraszył modelem CTS-V

Cadillac postraszył modelem CTS-V

Premiery 2015-01-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport