mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Nagroda Logimat 2004 dla Sprintera

Nagroda Logimat 2004 dla Sprintera

Nagroda dla koncepcji zastosowanej w samochodzie Mercedes-Benz Sprinter opartej na modułach rolkowych dla celów wstępnego sortowania oraz tylnej windzie załadowczej.

Nagroda Logimat 2004 dla Sprintera

Koncepcja "modułów rolkowych zaprojektowanych dla celów wstępnego sortowania" przewidziana w samochodach dostawczych Mercedes-Benz Sprinter – opracowana wspólnie przez Instytut Technologii Transportu i Logistyki Uniwersytetu w Stuttgarcie oraz firmę DaimlerChrysler AG – zwyciężyła podczas targów logistycznych "Logimat 2004" odbywających się w Stuttgarcie. Zdobywcę nagrody Logimat 2004 dla "Najlepszego produktu" w kategorii "Sortowanie i zabezpieczenie" wybrało jury złożone z wydawców czterech specjalistycznych magazynów – "Logistik heute", "Eurocargo", "Transport" oraz "Hebezeuge und Fördermittel"– oraz przedstawicieli różnych logistycznych stowarzyszeń branżowych.

Innowacyjność tego najnowszego, właśnie nagrodzonego rozwiązania pozwala firmom kurierskim i dostawczym ograniczyć czas czynności ładunkowych nawet o godzinę dziennie. Proponowana koncepcja stanowi wynik analiz wykonalności przeprowadzonych przez firmę DaimlerChrysler oraz Instytut Technologii Transportu i Logistyki Uniwersytetu w Stuttgarcie.

Oszczędzające czas moduły na rolkach, specjalnie zaprojektowane dla Sprintera, to ramy w kształcie skrzyń podobne do pojemników montowanych na rolkach i wykorzystywanych w transporcie żywności. Przesyłki można przyporządkowywać do modułów i skanować przed opuszczeniem pasa przenośnikowego, co oznacza, że kierowca musi tylko wsunąć załadowane moduły na tył pojazdu. Tam z kolei moduły zostają zablokowane dzięki specjalnie opracowanym dźwigniom zaciskowym stanowiącym same w sobie istotny przełom w technologii zabezpieczania ładunków w pojazdach dostawczych. W przypadku braku rampy załadunkowej w celu podniesienia modułów rolkowych na wysokość załadunku, można wykorzystać montowaną z tyłu pojazdu windę.

Instytutu Technologii Transportu i Logistyki Uniwersytetu w Stuttgarcie podczas tworzenia windy załadowczej zdecydował się na system oparty na koncepcji podnośnika widłowego z wyciągiem mocowanym na dole. Już wersja prototypowa jest bardzo zwarta i waży jedynie 150 kg, co sprawia, że jest to rozwiązanie lżejsze niż inne rozważane opcje. Mimo to system cechuje udźwig równy 500 kg.

Przestrzeń użytkowa we wnętrzu pojazdu nie zostaje w żaden sposób ograniczona nawet wtedy, gdy podnośnik nie jest eksploatowany. Modularny projekt nowego systemu można łatwo przenieść i wykorzystać w innych pojazdach. DaimlerChrysler opatentował zarówno moduły rolkowe, jak i podnośnik tylny.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross