mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najbardziej popularne marki w lutym

Najbardziej popularne marki w lutym

4,1-procentowy spadek sprzedaży nowych samochodów w krajach unijnych i EFTA przełożył się na gorsze wyniki większości marek. W lutym na plusie z czołowych marek był tylko Opel, na czele wciąż utrzymuje się Renault.

106.335 sprzedanych aut i 10,1-procentowy udział w rynku pozwalają marce Renault wciąż być na pierwszym miejscu pod względem liczby sprzedanych samochodów. Jednak w porównaniu z ubiegłym rokiem wynik ten pogorszył się aż o 12,8% (122.848 sprzedanych aut i udział 11,2% w lutym 2004 r.)

Na drugim miejscu plasuje się Volkswagen ze sprzedażą 95.116 aut (-9,1%) i udziałem w rynku 9,1% (9,5%). Bardzo blisko do VW zbliżyła się druga niemiecka marka - Opel - 93.594 sprzedanych aut (+3,9%) daje mu 8,9% (8,2%) udziału w rynku. Już z nieco większą stratą na liście znajdują się Peugeot (85.183, 8,1%) i Ford (84.362, 8,0%).

Wciąż najlepszą dynamiką sprzedaży może pochwalić się Kia, która sprzedała (14.720) o 69,1% więcej aut niż przed rokiem, co pozwoliło jej zwiększyć udział rynkowy z 0,8 do 1,4%. Bardzo dobrze w lutym wypadło też BMW - 49.802 sprzedane auta jest wynikiem o 36,3% lepszym niż przed rokiem.

Patrząc na wyniki skumulowane od początku roku, na czele nie ma istotniejszych różnic. Prowadzi Renault (10,5% udziału w rynku) przed VW i Oplem (po 8,8%). Ford (8,3%) jest nieznacznie lepszy od Peugeota (7,9%).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport