mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najbardziej usatysfakcjonowani są dealerzy Mazdy

Najbardziej usatysfakcjonowani są dealerzy Mazdy

O tym, czy sprzedaż nowych samochodów będzie dobrym biznesem, decyduje wiele czynników, w tym współpraca z importerem. A z tej w bieżącym roku najbardziej zadowoleni są dealerzy Mazdy.

Najbardziej usatysfakcjonowani są dealerzy Mazdy
Poznaliśmy właśnie wyniki siódmej już edycji Badania Satysfakcji Dealerów ze współpracy z Importerami. Dealerzy oceniali swoją współpracę z importerami wg różnych kryteriów - pytania dotyczyły zarówno sprzedawanych produktów, ale także polityki importera jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu oraz jego kulturę organizacyjną w polskich realiach.

W czołowej dziesiątce badania znalazło się jednak 6 marek, które osiągnęły lepsze rezultaty niż przed rokiem. Dla dwóch marek japońskich – Mazdy i Toyoty – oznaczało to awans na podium. W przypadku Mazdy, która przed rokiem zajęła 5. miejsce, nawet na jego najwyższy szczebel. Dealerzy tej marki bardzo wysoko ocenili ubiegłoroczne dochody. Co więcej spodziewają się, że będą one rosły także w najbliższych miesiącach. Tradycyjnie wysoko oceniona została też etyka działalności biznesowej importera japońskiej marki, pracujących tam menedżerów oraz stopień ich zainteresowania opiniami napływającymi z sieci. O zwycięstwie nad Toyotą przesądził duży wzrost ocen w kontekście produktów finansujących zakup samochodu, a także ocena standardów w zakresie salonu i serwisu narzuconych przez importera.

W przypadku Toyoty świetnie oceniony został m.in. system dystrybucji. – Zapewne duży wpływ na tę ocenę ma stok centralny, który od lat z powodzeniem funkcjonuje w japońskiej marce. Z kolei przy ocenie programów marketingowych prowadzonych przez importera – gdzie Toyota również wygrała w cuglach – nie bez znaczenia były kampanie, w których uczestniczył Włodzimierz Zientarski – analizuje Krzysztof Romański, autor badania.

Świetne recenzje wystawione przez dealerów obu japońskich marek spowodowały, że zakończona została świetna passa Volvo, które zwyciężało w trzech ostatnich edycjach badania. Jednak trzecia pozycja w badaniu oznacza, że dealerzy szwedzkiej marki wciąż wysoko oceniają swoją współpracę z tym importerem.

Na uwagę zasługuje fakt, że w przypadku aż 4 marek wszyscy ankietowani dealerzy odpowiedzieli, że stojąc przed ponownym wyborem, ponownie podpisaliby z nią umowę dealerską. Wśród marek o najwyższym stopniu lojalności sieci znalazły się Mazda i Toyota, a także Kia i Dacia. Z kolei najbardziej pożądaną autoryzacją – po raz drugi z rzędu – jest Volkswagen. O akcesie do sieci niemieckiej marki marzy blisko co piąty dealer. Odpowiednio 16 i 15 proc. dealerów rozważyłoby również podpisanie umowy z marką BMW i Toyotą.

 Marka
Ocena 2014
Zmiana 2014 vs 2013
1.
Mazda
4,05
+4
2.
Toyota
4,04+2
3.Volvo
3,82
-2
4.
Kia
3,78
+7
5.
Renault
3,68
+10
6.
Dacia
3,66
+13
7.Ford
3,65
+1
8.
Mercedes
3,64
-5
9.

Opel

3,58
+5
10.
Alfa Romeo
3,57
-8
11.
Audi
3,49+7
12.
Skoda
3,39
-3
13.
Volkswagen
3,34
bz.
14.
Subaru
3,28
-8
15.

Fiat

3,25
-3

W badaniu udział wzięli właściciele i osoby zarządzające stacjami dealerskimi. Poszczególne aspekty satysfakcji dealerskiej były oceniane w pięciostopniowej skali, gdzie "1" oznaczało ocenę najniższą, a "5" - najwyższą. Ankieta składała się z 65 pytań, a 21 ocen cząstkowych zdecydowało o nocie końcowej.

Założona w badaniu próba wynosiła minimum 30 proc. populacji wszystkich firm dealerskich danej marki (wyjątek stanowiły te, których ilość dealerów w Polsce nie przekraczała 20 - dla tych marek próba minimalna została ustalona na 40 proc.). W badaniu nie uwzględniono marek, których liczba dealerów w Polsce jest mniejsza niż 10 oraz marek niszowych, o marginalnej sprzedaży w skali kraju. W tegorocznym badaniu nie uwzględniono również marki Chevrolet, która znajduje się obecnie na etapie wycofywania się z rynku europejskiego. Po roku przerwy uwzględniona została za to marka Seat, która po zmianie importerskiej wraca na polski rynek.

Podobne wiadomości:

Porównanie kompaktów: Z różnych domów

auto motor i sport 2014-05-09

BMW serii 1, Seat Leon, Toyota Auris i Volvo V40, czyli dwa modele premium i dwa trochę mniej. Czy lepsza marka oznacza lepsze auto i czy warto za to płacić więcej? Porównanie nietypowe, bo i nietypowy jest świat. Nawet tak prosty jak świat kompaktów.  

Odświeżona Mazda 6 zadebiutuje w Genewie

Odświeżona Mazda 6 zadebiutuje w Genewie

Aktualności 2018-02-09

Komentuj:

~awlik 2014-06-20

tam było też o toyocie ,dlatego Ziętarski a gdzie Honda?

~sz-fabia 2014-06-20

zientarski i wzrost image Mazdy to tak jak dzis tusk i wzrost zaufania społecznego

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.