mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Najbardziej usatysfakcjonowani są dealerzy Mazdy

Najbardziej usatysfakcjonowani są dealerzy Mazdy

O tym, czy sprzedaż nowych samochodów będzie dobrym biznesem, decyduje wiele czynników, w tym współpraca z importerem. A z tej w bieżącym roku najbardziej zadowoleni są dealerzy Mazdy.

Najbardziej usatysfakcjonowani są dealerzy Mazdy
Poznaliśmy właśnie wyniki siódmej już edycji Badania Satysfakcji Dealerów ze współpracy z Importerami. Dealerzy oceniali swoją współpracę z importerami wg różnych kryteriów - pytania dotyczyły zarówno sprzedawanych produktów, ale także polityki importera jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu oraz jego kulturę organizacyjną w polskich realiach.

W czołowej dziesiątce badania znalazło się jednak 6 marek, które osiągnęły lepsze rezultaty niż przed rokiem. Dla dwóch marek japońskich – Mazdy i Toyoty – oznaczało to awans na podium. W przypadku Mazdy, która przed rokiem zajęła 5. miejsce, nawet na jego najwyższy szczebel. Dealerzy tej marki bardzo wysoko ocenili ubiegłoroczne dochody. Co więcej spodziewają się, że będą one rosły także w najbliższych miesiącach. Tradycyjnie wysoko oceniona została też etyka działalności biznesowej importera japońskiej marki, pracujących tam menedżerów oraz stopień ich zainteresowania opiniami napływającymi z sieci. O zwycięstwie nad Toyotą przesądził duży wzrost ocen w kontekście produktów finansujących zakup samochodu, a także ocena standardów w zakresie salonu i serwisu narzuconych przez importera.

W przypadku Toyoty świetnie oceniony został m.in. system dystrybucji. – Zapewne duży wpływ na tę ocenę ma stok centralny, który od lat z powodzeniem funkcjonuje w japońskiej marce. Z kolei przy ocenie programów marketingowych prowadzonych przez importera – gdzie Toyota również wygrała w cuglach – nie bez znaczenia były kampanie, w których uczestniczył Włodzimierz Zientarski – analizuje Krzysztof Romański, autor badania.

Świetne recenzje wystawione przez dealerów obu japońskich marek spowodowały, że zakończona została świetna passa Volvo, które zwyciężało w trzech ostatnich edycjach badania. Jednak trzecia pozycja w badaniu oznacza, że dealerzy szwedzkiej marki wciąż wysoko oceniają swoją współpracę z tym importerem.

Na uwagę zasługuje fakt, że w przypadku aż 4 marek wszyscy ankietowani dealerzy odpowiedzieli, że stojąc przed ponownym wyborem, ponownie podpisaliby z nią umowę dealerską. Wśród marek o najwyższym stopniu lojalności sieci znalazły się Mazda i Toyota, a także Kia i Dacia. Z kolei najbardziej pożądaną autoryzacją – po raz drugi z rzędu – jest Volkswagen. O akcesie do sieci niemieckiej marki marzy blisko co piąty dealer. Odpowiednio 16 i 15 proc. dealerów rozważyłoby również podpisanie umowy z marką BMW i Toyotą.

 Marka
Ocena 2014
Zmiana 2014 vs 2013
1.
Mazda
4,05
+4
2.
Toyota
4,04+2
3.Volvo
3,82
-2
4.
Kia
3,78
+7
5.
Renault
3,68
+10
6.
Dacia
3,66
+13
7.Ford
3,65
+1
8.
Mercedes
3,64
-5
9.

Opel

3,58
+5
10.
Alfa Romeo
3,57
-8
11.
Audi
3,49+7
12.
Skoda
3,39
-3
13.
Volkswagen
3,34
bz.
14.
Subaru
3,28
-8
15.

Fiat

3,25
-3

W badaniu udział wzięli właściciele i osoby zarządzające stacjami dealerskimi. Poszczególne aspekty satysfakcji dealerskiej były oceniane w pięciostopniowej skali, gdzie "1" oznaczało ocenę najniższą, a "5" - najwyższą. Ankieta składała się z 65 pytań, a 21 ocen cząstkowych zdecydowało o nocie końcowej.

Założona w badaniu próba wynosiła minimum 30 proc. populacji wszystkich firm dealerskich danej marki (wyjątek stanowiły te, których ilość dealerów w Polsce nie przekraczała 20 - dla tych marek próba minimalna została ustalona na 40 proc.). W badaniu nie uwzględniono marek, których liczba dealerów w Polsce jest mniejsza niż 10 oraz marek niszowych, o marginalnej sprzedaży w skali kraju. W tegorocznym badaniu nie uwzględniono również marki Chevrolet, która znajduje się obecnie na etapie wycofywania się z rynku europejskiego. Po roku przerwy uwzględniona została za to marka Seat, która po zmianie importerskiej wraca na polski rynek.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~awlik 2014-06-20

tam było też o toyocie ,dlatego Ziętarski a gdzie Honda?

~sz-fabia 2014-06-20

zientarski i wzrost image Mazdy to tak jak dzis tusk i wzrost zaufania społecznego

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport